سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

طرحواره رها شدگی

پرسش

تاریخ ثبت : 24 مهر 1397
1,148  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام

من با توجه به بررسی رفتارهای خود متوجه شدم طرحواره ناکارآمد رهاشدگی و مهرطلبی را دارم اما نکته ای که هست این است که من در رابطه با شریک عاطفی خودم این رفتارها را بروز می دهم ، برای مثال اگه ۸۰٪ نگرانم که مبادا ایشون منو ترک کنه یا به اندازه کافی دوست نداشته باشه در مورد دوستان یا سایر اعضای خانواده شاید ۲۰ الی ۳۰ درصد باشه.
آیا باز هم می توان گفامن گرفتار این تله هستم؟ آیا درمان پذیر هست؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
25 مهر 1397 ساعت 16:20

سلام دوست گرامی

در مورد طرحواره ها می توان اینطور گفت که ممکن است که هر کدام در موقعیت های متفاوت فعال شوند و به طور مثال همینطور که شما در نامه خود اشاره کردید رهاشدگی شما در مقابل فرد خاصی فعال می شود، و در موقعیت های دیگر شما آن افکار و احساسات ناشی از طرحواره را تجربه نکنید.

رهاشدگی بیشتر در روابط عاطفی خودش را نشان می دهد و می توان گفت که شما در رابطه عاطفی خود گرفتار این طرحواره هستید. و نشان می دهد که موقعیت های فعال ساز شما محدود به رابطه عاطفیتان می باشد.بنابراین احتمالا شدت این طرحواره پایین می باشد.

در مورد درمان پذیری این تله نیز باید گفت که بله قابل درمان هست،  اما کمی پروسه طولانی برای درمان وجود دارد و نیاز به تداوم و پیگیری دارد. برای اولین گام برای درمان لازم هست موقعیت هایی را که باعث می شود این تله فعال شود و احساس هایی مثل دوست نداشتنی بودن، تنها بودن را تجربه کنید را پیدا کنید، افکار و احساسات ناشی از این موقعیت را یادداشت کنید.

درس غیرحضوری رهایی از تنهایی در این زمینه می تواند برای شما مفید باشد.

با تشکر از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه