سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چرا واسه درس خوندن مجبورم برم کتابخونه!!

پرسش

تاریخ ثبت : 09 آبان 1397
1,118  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام 22 سالمه دانشجوی کارشناسی معماری هستم و دارم واسه کنکور ارشد میخونم. مسئله ای که باهاش روبرو هستم و خیلی واسم عجیبه این هست که من واسه درس خوندن باید حتما یک ساعت مسافت طی کنم تا برسم به کتابخونه و اونجا بشینم و درس بخونم این در حالی هست که من توی خوابگاه زندگی میکنم و یه سالن بزرگ واسه مطالعه توش هست اما چون تقربیا همیشه خالیه حس خوبی بهم نمی ده و از طرفی چون به اتاقم نزدیکه خیلی راحت میتونم درس خودن رو بپیچونم و برم تو اتاقم و با گوشیم ور برم. یه نکته ی دیگه هم که باید بهتون بگم این هست که من دچار وسواس جنسی هستم و هر وقت که تو درس هام با مشکلی روبرو میشم به این وسواسم رو میارم ( درست مثل یه سیگاری که وقتی اعصابش خورد میشه یه نخ سیگار میکشه) به خاطر همین کتابخونه رفتن تو این شرایط واسم بهتره ، البته یه مدت تو کتابخونه هم این وسواس به سراقم اومده بود ولی فعلا اونجا ازش درامان هستن.
سوال من از شما این هست که دلیل این که من مجبورم برم کتابخونه چی هست ؟ آیا راه حلی به جز این شرطی شدن مثبتی که با کتابخونه رفتن می تونم درس بخونم هم وجود داره که من بتونم تو سالن مطالعه خوابگاه هم درس بخونم و مجبور نشم حتما برم کتابخونه؟( چون کتابخونه رفتن زحمت داره و همچنین زمانش هم محدود تره و البته هزینه اش هم بالاتره)

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
21 آبان 1397 ساعت 14:23

سلام دوست گرامی


یکی از دلایلش میتونه اجتناب باشه. اجتناب از موقعیتی که برای شما افکار و اعمال وسواسی و اضطرابی را به همراه داره. و انتخاب موقعیتی که برای شما تعیین کند که برای افکار خود محدودیت قائل شوید. در واقع از طریق مکانیسم عامل بازدارندگیِ بیرونی، سعی می کنید این وضعیت را کنترل کنید. چنین راهکاری موقتاً کمک کننده است. با این حال در دراز مدت، راهبردی موثر برای مدیریت و تنظیم افکار و هیجانات شما در زندگی نخواهند بود. 


برای این منظور پیشنهاد میکنم بیشتر روی تنظیم و کنترل افکار ، احساسات و رفتارهای خود تمرکز کنید تا اجتناب از موقعیت های اضطراب آور. 

در این راستا مطالعه ی کتاب رهایی از وسواس (راهنمای درمان وسواس برای بیماران) ، ترجمه ی حبیب الله قاسم زاده، انتشارات ارجمند و همچنین در صورت تمایل کتاب: رهایی از افکار وسواسی، ترجمه:  زهرا اندوز - حسن حميدپور، از همین انتشارات حضورتان پیشنهاد می گردد. امید است با مطالعه دقیق و تمرکز بر انجام شیوه ها و راهبردهای ارائه شده، بتوانید به سطح مطلوبی از رضایت دست یابید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه