سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب درستى هست يا نه

پرسش

تاریخ ثبت : 13 آبان 1397
1,107  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
شب بخير
ميخواستم يه راهنمايى ازتون بگيرم ذهنم خيلى درگيره من ٢ سال پيش با آقايى در يك دوره كلاس آشنا شديم در حد يك هم كلاسى بوديم وقتى دوره تمام شد با هم در ارتباط بوديم اين اقا يه ازدواج ناموفق داشتن و داراى يك فرزند ٩ ساله هستن و چند هفته پيش به من درخواست ازدواج دادن
من ٢٣ سالمه و اين ٣٨ سالشونه من تمام اخلاقيات اين اقا رو ميدونم خيلى گيج هستم يكى بابت اختلاف سنى دو فرزندشون و اين كه چطورى اين موضوع را به خانواده ام بگم و اين كه خانواده ام كاملا اين اقا رو اين عنوان دوست من ميشناسن
و اين اقا ايران زندگى نميكند در استراليا زندگى ميكنند
ميشه كمكم كنيد خيلى سردرگمم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
16 آبان 1397 ساعت 18:01

درود بر شما

ازدواج، پیوند بین دو انسان و دو خانواده است که اجزای اصلی و اساسی آن، زن و مرد هستند. هر قدر بین این اجزا و عناصر، هماهنگی، تناسب و سنخیت بیشتری باشد، آن پیوند استوارتر، مستحکم تر، پرثمرتر و لذت بخش تر خواهد بود. 

علت بیشتر مشکلات، اختلاف نظرها و ناسازگاری های زندگی مشترک، نبود تناسب و هماهنگی بین زن و شوهر است. بنابراین، شناخت اموری که موجب هماهنگی و تناسب بین زوج ها می شود، ضروری و لازم است. یکی از این امور، مسئله تناسب هماهنگی در سن زوج هاست. 

توجه داشته باشید که همیشه در انتخاب همسر تناسب کامل اتفاق نمی افتد و طبیعی است که ناهماهنگی هایی بین شرایط زوج ها وجود داشته باشد ولی تعداد و میزان آن مهم است. مثلاً نمی توان درباره عدد دقیق فاصله سنی زوج ها و نقش آن در موفقیت و شکست زندگی مشترک، قانون یکسانی برای همه افراد صادر کرد اما تناسب سنی در ازدواج از جمله موازین زیربنایی و اساسی در ازدواج است .

مسئله دیگر، ازدواج سابق و فرزند 9 ساله ایشان است. به هر حال نوع نگرش مردی که سابقه یک زندگی ناموفق داشته و پدر یک کودک است با یک دخترخانم مجرد که تازه از دوران نوجوانی بیرون آمده تفاوتهای زیادی خواهد داشت.


توجه بفرمایید:

  • ابتدا لازمست دلیل علاقه ایشان به شما و دلیل علاقه شما به ایشان را دقیقاً چک کنید. این علاقه بر چه اساسی صورت گرفته؟
  •  فاصله سنی شما و بازه سنی ای که شما و ایشان قرار دارید سبب ایجاد دو دوره رشدی متفاوت می شود و اين احتمال وجود دارد که چنين ازدواج هايي در دام ارتباط والد - کودکي بيفتد. در اين دسته از ازدواج ها فرد کوچک تر هنوز در دوران پایانی نوجوانی و ابتدای جوانی به سر ميبرد و فرد بزرگتر مرحله جوانی خود را سپری ميکند، با تجربه تر است یا اینکه وقتی زنی فاصله سنی معنادار با همسرش داشته باشد و بیش از یک دهه جوانتر از او باشد ممکن است به تفريحات، سرگرميها و رفتارهايی علاقه مند باشد که شاد و پرهيجان است اما از نگاه فرد بزرگ تر چندان پسنديده و مقتضی مقام و یا مثلاً در شان فرد متاهل نيست.
  • وقتی که فاصله سنی بین زن و شوهر زیاد باشد، هر یک در دوره ای از زندگانی به سر می برند که به لحاظ قوت و توان با همسر خود تفاوتهای عمده دارند. و گاه این خستگی و انفعال از طرف همسر جوان به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار نمی گیرد و به حساب کم کاری گذاشته می شود. آیا به این نکات توجه نموده اید؟
  • درباره دلیل جدایی ایشان و همسر سابقش چقدر اطلاعات دارید؟ بهتر است گفتگو در این مورد با خودِ ایشان صورت بگیرد. 
  • اگر فرزند ایشان با مادرش زندگی کند ارتباطش با پدرش قطع نخواهد شد و به هر حال وجود این فرزند باعث می شود ارتباط بین این آقا و همسر سابقش هیچگاه به طور کامل قطع نشود. آیا این مسئله برای شما قابل قبول است؟
  • اگر هم این فرزند با پدرش بخواهد زندگی کند یعنی اینکه شما باید جای خالی مادر را پر کنید. آیا در این سن و سال مادری کردن برای شما مقدور است؟ و اینکه اصلاً می توانید فرزند یک فرد دیگر را پذیرفته و برایش مادری کنید؟ آیا به مسئولیتی که در این زمینه بر عهده شما محول خواهد شد فکر کرده اید؟
  • انتظارات ایشان در قبال فرزندش از شما را می دانید؟ به هر حال ایشان مسئول زندگی یک کودک هستند که حتی اگر این کودک با پدرش هم زندگی نکند، مسئولیت پدری کردن از عهده این آقا سلب نخواهد شد. آیا به اینکه ایشان بخشی از انرژی و وقت و منابع مالی خود را به فرزندش اختصاص خواهد داد فکر کرده اید؟
  • نظر ایشان در مورد برگزاری جشن عروسی چیست؟ و اینکه ایشان در صورت ازدواج با شما تمایلی به بچه دار شدن دارد؟
  • نوشته اید که ایشان در استرالیا زندگی می کنند. اگر بنا باشد که شما هم پس از ازدواج به این کشور مهاجرت کنید آیا چالشهای یک مهاجرت را می دانید و چشم انداز آن را برای خود متصور شده اید؟ در نظر داشته باشید که احساس تنهایی مهمترین فاکتور روانشناسی مهاجرت می‌باشد. چقدر آمادگی پذیرش این مسئله را دارید؟


مینا گرامی، قابل درک است که شما هم مثل هر انسانی بخواهید تشکیل خانواده بدهید و ازدواج کنید. اما به نظر می رسد مواردی که در خصوص ایشان مطرح است در مجموع برای دخترخانمی به سن و سال شما پیش بینی کننده یک ازدواج با کارکرد مثبت نباشد. با این حال چنانچه فکر می کنید به ایشان علاقه داشته و تمایل دارید ازدواج کنید بهتر است ابتدا نکاتی را که خدمت تان عرض شد با دقت بررسی کرده و با استفاده از کمکها و راهنمایی خانواده در این خصوص اقدام نمایید.

آموزش غیر حضوری "ازدواج مثبت" خدمت شما پیشنهاد می شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

17 آبان 1397 ساعت 04:12
متشكرم از راهنمايى كاملا واضح و دقيق شما فكر ميكنيد حضورى بتوانيد كمك بهترى به من بكنيد
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
18 آبان 1397 ساعت 23:32

سلام دوباره

در حال حاضر بنده به صورت پرسش و پاسخ در همین سامانه در خدمت شما خواهم بود. در صورت تمایل و داشتن سوال بیشتر، می توانید پرسش تان را مرقوم بفرمایید تا مورد پاسخدهی قرار بگیرد.

موفق باشید

علی اکبری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه