سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به بهبود همسرم امیدوار باشم که ترک میکند اعتماد کنم و به زندگی ادامه بدم یا نه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 17 آبان 1397
1,068  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر.3 ونیم ازدواج کردم کاملا سنتی بود و عقد و عروسی دوماه بیشترطول نکشید.بعدنامزدی متوجه شدم سن و مدرک تحصیلی همسر پایینتر از خودم است اما به اصرارخانواده چشم پوشی کردم(دیپلم داره ). بعد ازدواج متوجه شدم مشروب مصرف میکنه با اینکه حافظ قران بودو بعدکم کم متوجه شدم مواد هم مصرف میکنه ازطرفی خیلی وابسته به مادرش هست ممکنه یک ساعت طی هرتماس صحبت کنه، و خیلی زودتحت تاثیر صحبت دیگران قرار میگیره اماجنبه های دیگه این آقا اینکه مهربون ومیخواد همه ازش تعریف کنند. من خودم عاشق مسافرتم حتی نصف روز اما ایشون میگه من خسته ام از طرفی من معلم هستم و عاشق کارم. این بین دعواهایی پیش آمد که هردو خانواده فقط بخاطر فرزندشون طرف مقابل و تحمل میکنه و این موضوع برام سخته. میخوام جدا بشم بخاطر اعتیاد و اینکه ایشون همه چی و توی کار میبینه اما میگه اگه بچه باشه من ترک میکنم من نمیخوام طی این شرایط بچه دار بشم . اصلا از ادامه زندگی با این فرد فکرنمیکنم هیچ پیشرفتی چه خودش چه من داشته باشیم. ایشون حتی گواهینامه هم که لازمشه نمیگیره با اینکه من با هر شیوه ای ازش درخواست کردم ازش دل سرد شدم. من دوست دارم پیشرفت کنم،دوست دارم زندگی شاد داشته باشم خسته شدم از قول که عمل نکرده از اینکه خیلی راحت دروغ میگه دوست دارم برای خودم زندگی کنم. بگین چیکار کنم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
26 آبان 1397 ساعت 15:51

سلام زهرا گرامی


توی  وضعیت دشواری قرار دارید.ممکنه هزینه های ماندن در این وضعیت برای شما  بیشتر از حفظ یک رابطه باشه. هر چند ما اطلاعات جامعی در این خصوص دریافت  نکرده ایم تا در خصوص تصمیمی که قرار است اتخاذ نمایید به آگاهی بیشتری دست  یابید با این حال آنچه مشخصه این رابطه در شرایط عادی نیست. و ادامه ی آن  به این صورت باعث ایجاد صدمات احتمالی متعددی میشه. 


اولویت  مساله ی ایشان، درمانِ اعتیادشان هست. تا در مرحله بعد چنانچه شرایطی  باثبات ایجاد شد بتوانید با مراجعه به زوج درمانگر روند بهبود را تسریع  بخشید. با همسرتون گفتگو کنید. با توافق یکدیگه، بازه ی زمانی مشخصی را  برای ترک اعتیادشان تعیین نمایید. به وضوح توضیح دهید ادامه این روال در  صورت عدم پیشرفت، منجر به تصمیمات قاطعی خواهد شد.


ضمناً به موازات آن، جهت ارزیابی وضعیت افسردگی خود، به روانپزشک مراجعه نمایید. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه