سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تصمیم گیری بالغانه درلحظه.درایت داشتن

پرسش

تاریخ ثبت : 02 آذر 1397
1,018  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
درود
من ۳۸سال دارم .اردیبهشت ماه ازدواج کردم(ازدواج دومم بعد از ۸سال جدایی)با آقایی ۴۳ساله و یک دختر ۱۲ساله دارن ایشون.من فرزند ندارم.
بین من و همسرم مشکلاتی پیش اومد من حساب بانکیشون رو توقیف کردم دوماه گذشت و من ایران نبودم ک ایشون گفتن اگه میخای ادامه بدی و اعتماد کنی و اعتماد بدی مَهریه ات رو ببخش.البته خودم هم ناراضی بودم توقیف رو ازاد کردم و مهرم بخشیدم
ولی بعد این ماجرا ایشون رفت سر گوشی من و صحبتی ک من با دوستی داشتم رو خوند و گفت من بهت اعتماد ندارم و دیگه نمیخام ادامه بدم(همسرم وسواس داره و دارو مصرف میکنه).خیلی خلاصه گفتم
ولی سوالم اینه باهم توافق کردیم و این آیا بهانه است؟ ایشون اصن نمیخاسته
ادامه بده و ی بهانه خوب دستش اومده؟ من اشتباه کردم مَهرم رو بخشیدم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
15 آذر 1397 ساعت 11:34

سلام دوست گرامی


در خصوص موضوع اعتماد ظاهرا گاهی اوقات ما در تعریف و ابزارهایِ اثبات آن دچار اشکال میشیم. گاهی بارها می بینم و می شنوم که فرد مقابل با این استنباط که بخششِ مهریه، نشان دهنده ی اعتماد همسرش خواهد بود این مساله را تاکید دارند. در واقع موضوع اعتماد،  ارتباطی با نادیده گرفتن حقوق اولیه ( با توجه به عرف و فرهنگ ) زن ندارد.


بهانه ای که با پشتوانه ی عدم تعهد نسبت به حقوق شما نیز باشد بیشتر او را ترغیب میکنه تا از موضع زور  و دست بالا ، با شما رفتار کنه. من اطلاعی از محتوا و اتفاقات اخیر در روابط درونی و ارتباطات بیرونی شما را ندارم. با این حال تصمیمی است که ظاهرا اتفاق افتاده . و لازم نیست خودتون رو بابتش سرزنش کنید.

 احتمالا در آن موقعیت محدودیت ها و توجیحاتی بوده که شما رو به این تصمیم متقاعد کرده با این حال در این مقطع زمانی پیشنهاد میکنم در پاسخ به رفتارهای احتمالی ایشان، واکنشِ منفعلانه و شکست خورده بروز ندید. هرچند حق دارید احساس خوبی نداشته باشید لذا تلاش نمایید ضمن پذیرش رویدادهای اخیر ، از موضع خودتون، در ارتباط با بی اعتمادی پیش آمده ی  ایشان، به شکلی منطقی توضیح دهید در عین حال نگذارید این شرایط در بلاتکلیفی و بده بستون های فرسایشی گیر کنه. باید در هر شکل از تصمیم گیری ، موضوعِ شفاف و صریح خودتون رو اعلام نمایید.

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 24
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

17 آذر 1397 ساعت 22:28
ممنونم از پاسخگوییتون.من درحال حاضر ترس دارم درخصوص درخواست حقوق و اینکه ایشون ب نوعی منو گول زدن.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه