سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چت کردن همسرم با همسر دوستش

پرسش

تاریخ ثبت : 08 بهمن 1397
2,269  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.من ۲۰ ساله هستم و تازه ازدواج کردم. همسرم یک دوست صمیمی داره که باهاش پیوند برادری هم بسنه. ایشون هم متاهله. همسر دوستش، شماره ی همسر من رو داره. یک روز همسرم بهم گفت که خانم دوستش هرازچندگاهی در تلگرام بهش پیام میده و احوال پرسی میکنه، یا میپرسه چرا نمیاین خونه ی ما؟ من وقتی این جریان رو فهمیدم ناراحت شدم. راستش خوشم نمیاد جنس مخالف با همسرم حرف بزنه. حتی اگر زیاد صمیمی هم نباشند.
چند روز پیش دوباره همسرم گفت که خانم دوستش بهش پیام داده و شماره ی من رو خواسته تا با هم آشنا بشیم. من باز دوباره ناراحت شدم. با همسرم دعوا کردم که چرا جواب خانم دوستش رو میده؟ چرا بهش نمیگه که این کار درست نیست؟ بهتره با همسر اون خانم که دوست خودش هست حرف بزنه. حتی به همسرم گفتم که شماره اش رو عوض کنه. خانم دوستش به همسر من میگه داداش و من به خاطر این موضوع ناراحت و حساسم.

مهمترین سوال :
اگر میشه راهنماییم کنین که چطور به همسرم بگم که دیگه با خانم دوستش حرف نزنه؟ یا محترمانه بهش بگه که از این به بعد با من هماهنگ بشه و به خودش پیام نده؟ من نمیخوام روابط صمیمانه بین همسرم و خانم دوستش ایجاد بشه. چون دوست ندارم بعد ازدواج رفت و آمد بین دوستان وجود داشته باشه.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
12 خرداد 1398 ساعت 14:14

سلام!

گفتید تازه ازدواج کردید و پیامهای خانمِ دوستی به همسرتون براتون آزار دهنده است و اذیت میشید ولو اینکه پیامها حاوی مطالب خاصی نیست و همسرتون صادقانه با شما مطرح میکنند و‌ دوست ندارید خانمی با همسرتون در ارتباط باشه ، برام قابل درک هست که احساس خطر کردید و حال بدی رو تجربه کردید... اما

بهتره به درون خودتون رجوع کنید و از خودتون بپرسید چرا یک پیامِ ساده باید به این اندازه براتون آزارنده باشه؟ به نظر میرسه این پیام زنگ اخطاری رو ‌در شما به صدا درآورده! کدوم زنگ اخطار به صدا دراومده؟ از چه چیزی احساس ترس کردید؟ 

احساس خطر کردید و ترس دارید! جالب هست که برای پوشاندن این احساس سعی در کنترل رفتار بقیه ی افراد دارید! با همسرتون دعوا کردید و لحظات مهم زندگیتون رو تلخ کردید و برای روابط و‌صداقت همسرتون ارزشی قائل نشدید.

حتی درخواست تون از ما هم با این عنوان هست که راهکاری بدیم برای متقاعد کردن همسرتون که رابطه اش رو ‌با دوست صمیمی اش کمرنگ کنه! 

الان۲۰ساله هستید، اگر به همین شیوه ادامه بدید به نظرتون انرژی لازم برای حل مسایل اصلی و تکالیف مهم زندگی مثل ایجاد رابطه ی صمیمی با همسر، چالشهای ازدواج، فرزند داری و... براتون باقی میمونه؟

پس هوشمند باشید و هوشمندانه زندگی کنید و از این فرصت برای رشد خودتون و رابطه تون بهره ببرید و به جای تلاش برای سرپوش گذاشتن به ترسهای درونی تون، به اونها بپردازید و حلشون کنید تا در زندگی آرامش داشته باشید و مایه ی آرامش باشید!

گفتید دوست ندارید روابط دوستانه ای توی زندگی تون باشه. دلیل این دوست نداشتن هر چی که باشه میتونه برای رابطه تون مضر باشه چون به نظر میرسه در زندگی همسرتون علیرغم شما روابط دوستانه جای داره! درسته که در اوایل ازدواج حسِ مالکیت داشتن دلچسب هست، اما به مرور باعث فرسودگی طرفین میشه و زندگی رو‌ به سمت رکود میبره که حاصلی جز کسالت باری نمیتونه داشته باشه. پس برای پویایی رابطه تون تعامل با اطرافیان رو تمرین کنید و به ترس ها و موارد اضطراب زای فردی تون بیشتر رسیدگی کنید تا کمتر اذیت بشید. اگر بابت اذیت شدنهاتون با کنترلگری و اجتناب از حل مسایل پیش برید، صمیمیت و اعتماد توی رابطه، جای خودش رو به فرسودگی و بحث های بی فایده میده و همون چیزی که ازش میترسیدید رو تجربه میکنید.

پیشنهادم براتون این هست که علایق شخصی تون رو پیدا کنید و در روز به اونها بپردازید و خودتون رو‌توانمند تر کنید با یادگیری مهارتهای رفتاری و ارتباط زناشویی



معرفی کتاب
مهارتهای زندگی زناشویی از متیو مک کی انتشارات ارجمند

معرفی درس
مجموعه نبوغ عاطفی 1
مجموعه نبوغ عاطفی 3
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند

توصیه های پیشنهادی
پس هوشمند باشید و هوشمندانه زندگی کنید و از این فرصت برای رشد خودتون و رابطتون بهره ببرید و به جای تلاش برای سرپوش گذاشتن به ترسهای درونیتون،به اونها بپردازید و حلشون کنید تا در زندگی آرامش داشته باشید و مایه ی آرامش باشید! برای پویایی رابطه تون تعامل با اطرافیان رو تمرین کنید ! علایق شخصیتونو پیدا کنید و در روز به اونها بپردازید و خودتون رو‌توانمند تر کنید با یادگیری مهارتهای رفتاری و ارتباط زناشویی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه