سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

میخوام برگرده و ازم معذرت بخواد

پرسش

تاریخ ثبت : 23 بهمن 1397
694  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من در رابطه با آقایی هستم که خیلی با هم صمیمی بودیم. از لحاظ رفتاری، حتی ایشون وقتی خونه داشت من تقریبا باهاشون زندگی کردم، بعد از مدتی شک میکردم. شک های بی مورد که چرا دیر جواب دادی یا چرا فلان جا رفتی نگفتی. سر این چیزها خیلی قهر و آشتی داشتیم. اصل مو ضوع الان اینجاست که ایشون متوجه شده یکی از دوستان دوران دبیرستان من که من از زندگیش خبر نداشتم و اصلا نمیشناختمش زیاد، تن فروشی میکنه و چون یکی دو بار با من حرف زده این آقا فکر کرده که من هم مثل اون بودم و یا آبروش رو بردم. در صورتی که تو این ۹ ماه دوستی، حتی اهل یه مهمونی رفتن یا حتی یه بیرون رفتن نبودم و کلا با ایشون وقتم رو میگذروندم. این اتفاق باعث شد که من بهش ثابت کنم که اطلاع نداشتم از کار اون طرف. ولی فحش ها و حر ف هایی به من زد که قلبم واقعا شکست. سعی کرد باز آشتی کنه اما من گفتم چون تو به من شک کردی و آمار من رو رفتی بگیری دیگه نمیخوامت. اون هم الان من رو بلاک کرده و گفته میرم از زندگیت.

مهمترین سوال :
من نمیدونم چی کار کنم تا این آدم، پشیمون برگرده و ازم معذرت خواهی کنه؟ انگار کمبودی درونم هست که تا این آدم برنگرده پر نمیشه

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
22 فروردین 1399 ساعت 17:43

باسلام واحترام

در موضوعی که شما مطرح فرمودید احساستان قابل احترام است ،اما باید در کنار این حس کمی بالغانه تر نیز به این مسئله اندیشید.به نظر میرسد خواست شما مبنی بر بازگشت ایشان وهمراه باشر‌طی که شما میخواهید نشان از احساساتی برخورد کردن تان دارد و اینگونه به نظر میرسد که رابطه تان وجوانب ونواقص آن را به خوبی بررسی نکرده اید.

اولین مورد اینست که در طول مدتی که با یکدیگر بوده اید،رابطه از اعتماد کافی برخوردار نبوده است.از جانب هر دوطرف. البته در مورد شما به نظر میرسداحتمالا  وجود تله رهاشدگی  باعث کنترلگری وترس از دست دادن ایشان نیز بوده.بنابراین چنین رابطه ای ،رابطه کارامد نمی باشد.وطرف مقابل گویا به دنبال فرصتی یا بهانه ای برای کات کردن رابطه تان بوده است.

اما این نیاز شما به بازگشت ایشان به خاطر وابستگی تان واحساس از دست دادن ایشان است .

بنابراین اگر خواهان بازگشت ایشان هستید ابتدا بررسی کنید ببینید علت این خواسته شما چیست؟ 

هدف از ادامه رابطه تان چیست؟

آیا دلیل این بازگشت میتواند عدم تحمل جدایی باشد؟

در هرصورت اگر بالغانه وبا منطق به موضوع بنگرید متوجه خواهید شد که آبا ادامه دادن درست وبه صلاح است یا خیر.

همچنین اگر به این نتیجه رسیدید که میخواهید ادامه بدهید باید مهارت ادامه ارتباط را بدانید وتوجه داشته باشید که برای برقراری وتداوم رابطه تان هر دوطرف باید پذیرای اشتباهات خود باشند،مسؤلیت آن را بپذیرند ودر نهایت برای آن تلاش کنند. اما زمانیکه ما شرط های اینچنینی میگذاریم اولین نکته اینست که طرف مقابل باعث آزار من شده،من قربانی ماجرا هستم وبه دنبال بررسی مشکل وحل آن نمی باشم.

در این شرایط انتظار یک رابطه موفق را نه با ایشان ونه با هیچ فرد دیگری نمی توان داشت.

رابطه عاطفی جای بالغانه رفتار کردن است و چنین رفتارهایی نیاز به یادگیری مهارت ارتباط موثر دارد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان‌

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندانیان باور

معرفی درس
رهایی از تنهایی
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه