سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تردید

پرسش

تاریخ ثبت : 05 اسفند 1397
431  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر
حدود ۵۰ روز با آقایی آشنا شدم. من ۳۷ ساله و آقا ۴۴ ساله. پیش مشاور رفتیم و تست دادیم. مشاور صد درصد موافق بود.
واقعیت اینه که فقط رفتم پیش مشاور که بگه به هم نمیخوریم و بهانه ای داشته باشم برای دادن جواب رد. هر دو خانواده موافق هستند، اما من تردید دارم. قیافه اش بد نیست، اما بیش از سنش نشان میدهد. از نظر مالی پایین تر از خانواده من هستند.
با هم هستیم خوبه، اما جدا که میشیم مدام فکر و خیال تفاوت ها به سراغم میاد. میترسم این احساس و افکار کم نشه.

مهمترین سوال :
چقدر باید به این ارتباط ادامه بدم تا خودم مطمئن بشم؟ بعدها دچار مشکل نمیشم؟ قیافه میتونه کم کم در روابط بی اهمیت بشه؟
این حس که با جود اینکه خیلی خواستگار داشتم و رد کردم و اینکه سنم بالا رفته و سخت گیری بیشتر میشه، باعث شده کمی کوتاه بیام، ولی اصلا شادی ای که در بعضی ها میبینم را ندارم. از آینده خیلی میترسم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
13 اسفند 1398 ساعت 09:39

سلام.وقتتان به خیر.

با توجه به اینکه زمان نسبتا زیادی از سوال شما گذشته است و شما تصمیم خود را احتمالا در مورد این رابطه گرفته اید ، با این حال پاسخ به سوالتان ممکن است در تصمیم گیری های بعدی شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

بیان کرده اید با فردی آشنا شده اید که خانواده ها موافقند و شما شک دارید و رفتنتان نزد مشاور نیر به این قصد بوده است که پاسخ منفی بدهد تا شما با خیال راحت جواب منفی بدهید .انچه لازم است به آن توجه کنید این موضوع است که دلیل نگرانی های شما برای جدی شدن یک رابطه به چه عاملی بر می گردد؟ با توجه به اینکه حدود 37 سال سن دارید چه عاملی باعث شده که هر بار به دلایلی پاسخ شما به رابطه هایتان منفی بوده است؟ چه اتفاقی باید بیفتد تا شما درباره فردی با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید؟

سوالتان این است که آیا در آینده به مشکل بر نمی خورید؟ به نظر خودتان پاسخ به این سوال چگونه به دست خواهد آمد ؟ چه کسی می تواند به شما این اطمینان را بدهد که در رابطه شما هیچ خللی به وجود نخواهد آمد؟ دوست عزیز روابط انسانی مانند قوانین ریاضی نمی توانند صفر و صد باشند . ما با توجه به اطلاعاتمان تصمیم می گیریم . در ادامه این خود ما هستیم که در روند ارتباطاتمان نقش داشته و مسیر را هدایت می کنیم. تا چه حد  در روابطتتان نقش خودتان را موثر می بینید؟

بیان کردید وقتی ایشان نیستند افکار و نگرانی ها به سراغتان می آیند و راجع به تفاوت های موجود فکر می کنید . این فکر ها بیشتر در چه موردی هستند ؟ تا چه اندازه تفاوت هایی که از آنها یاد می کنید برای شما اهمیت دارند ؟ در ازدواج از ایتم های مهمی که باید به آن توجه کرد مشترکاتی است که در بین افراد وجود دارد و تفاوت های بنیادی و اساسی از عواملی است که جزو ریسک فاکتورهای رابطه به حساب می آیند . تفاوت های اساسی تفاوت هایی در زمینه خانوادگی ، مذهبی ، تحصیلی ، فرهنگی ، طبقه اجتماعی ، سن  و ... است که البته در صورتی پر خطر به حساب می آیند که بسیار فاحش باشند. لازم است بررسی کنید که از دید شما این تفاوت ها تا چه حد برای شما مهم هستند و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

در مورد وضعیت ظاهری پرسیده اید که آیا در ادامه عادی می شود یا خیر . آن طور که بیان کرده اید ایشان از ظاهر عادی برخوردارند و شاید حساسیت شما به معیار های خاص شما بر می گردد که بهتر است در این مورد نیز ریشه های موجود را پیدا کنید . ضمن اینکه این موضوع را نیز فراموش نکنید که در ادامه رابطه ظاهر افراد تا حد زیادی عادی سازی می شود.

کلام اخر اینکه این خود شما هستید که باید انتخاب کنید و این انتخاب بهتر است با کمال میل و رغبت شما انجام شود . اینکه لازم است ریشه عدم انتخاب های خود را تا به حال بررسی کنید یک طرف ماجرا است و طرف دیگر میل و رضایت شما برای ازدواج است . نظر مشاور برای دادن پاسخ برای شما فقط یک تایید است نه یک انتخاب قاطع .این شما هستید که قرار است با ایشان یک عمرتان را سپری کنید . بنابر این فقط به میل و رضایت قلبی خودتان توجه کرده و به ایتم هایی که معقول به نظر می رسد . خودتان را مجبور به انتخاب نکنید .معیار های سخت گیرانه خودتان را کنار بگذارید . ببینید با این شخص حال دلتان می تواند خوب باشد؟

امیدوارم مسیر زندگی تان همواره روشن و سبز باشد.

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
همسر مناسب شما پاول تیگر / باربارا تیگر

معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه