سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تصمیم به طلاق

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
464  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. همسر من فردی بسیار دروغگو بود که از بچگی این عادت رو داشت و خانواده اش هم براشون این عدم صداقت عیبی نبود. بسیار وابسته بود به خانواده اش. شخصیت مستقلی نداشت. متاسفانه بعد از عروسی دست بزن هم داشت و در این مورد هم از سمت خانواده اش حمایت میشد.

مهمترین سوال :
الان ما تصمیم به جدایی گرفتیم، اما من همش شک میکنم و دو دل میشم که آیا تصمیمم درست هست یا نه؟ چه کار کنم از دو دلی بیرون بیام؟ در ضمن ما حدود ۶ ماه تحت نظر مشاور بودیم اما نتیجه نگرفتیم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
26 بهمن 1398 ساعت 17:58

باسلام واحترام

با توجه به توضیحاتتان به نظر میرسد که نسبت به مواردیکه فرمودید تا قبل از ازدواج تان آگاهی داشته اید چرا که فرمودید علاوه بر این موارد بعد از عروسی دست بزن نیز اضافه شد .بنابراین زمان آشنایی که قرار است نسبت به زنگ خطرهای رابطه هشیار بود به نظر میرسد بسیاری از زوجین به دلایل مختلف مثل( تغییر طرف مقابلشان یا صبوری،...) این موارد را نادیده میگیرند وزمانیکه زیر یک سقف میروند مسائل ومشکلات نه تنها حل نمیشود که به دلیل مجاورت ودیده شدن نقاط ضعف بیشتر طرفین،تعارضات بیشتر وپررنگ تر می گردد.

اما در رابطه با مسئله ای که فرمودید چند نکته وجود دارد که توجه به آنها میتواند یاری گر شما باشد.

اولین نکته اینست که رابطه عاطفی نیاز به مراقبت هر دو طرف رابطه دارد بنابراین زمانیکه مشکل ویا تعارضی بوجود می آید هر دو طرف در ایجاد آن سهیم هستند. پس هر فرد باید نسبت به سهم خودش بینش داشته باشد وبتواند بالغانه مسؤلیت آن را بپذیرد.

مورد دیگر اینست که فرمودید مدت شش ماه به مشاوره می رفتید ونتیجه ای نگرفتید.توجه داشته باشید که نباید از درمانگر ومشاور انتظار معجزه دلشته باشید.چرا که وظیفه او فقط روشن کردن مسیر پر فراز ونشیب است و این شما هستید که برای رسیدن به نتجه درست ،تلاش کنید واز راهنمایی های ایشان نهایت بهره را ببرید.

مورد بعدی اینست  که همان طور که برای ازدواج نیاز به بلوغ وآمادگی هست برای جدایی نیز شرایطی باید وجود داشته باشد .

بنابراین به درستی وبالغانه یکبار بنشینید ورابطه تان را بررسی کنید.ببینید که برای حل مشکلاتتان چه کارهایی انجام داده اید. دچار چه سوءبرداشتهایی شده اید. تا چه حد تمام مشکلات را به ایشان انتساب میدهید. سهم خودتان در این مسائل چقدر است. 

مزایا ومعایب جدایی چیست.

اگر اکنون هیجانات منفی شما غالب است وقدرت تصمیم گیری درست را از شما سلب کرده است ،وبرای جدایی مردد هستید ، پیشنهاد میشود قبل از اینکه به جدایی رسمی فکر کنید مدتی را از همسرتان در همان شرایطی که قرار است بعد از طلاق زندگی کنید،جدا زندگی کنید،در این صورت شرایط تقریبا با شرایط بعد از طلاق همخوانی دارد وشما میتوانید منطقی تر تصمیم بگیرید.به شرط اینکه هر دو نفر موافق باشید ودر طول این مدت با یکدیگر نه رابطه ای داشته باشید نه انتظاری.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
مجموعه نجات رابطه عاطفی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه