سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ارتباط جنسي در مدت دوستي به شكل محدود ايا مجاز است

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
909  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با پسري به مدت ١ سال دوست بودم و ايشون ٢ سال از من كوچكتر هستن ، ايشون ساكن شهر قم و من ساكن تهران هستم ، ايشون بعد از ٤ ماه دوستي رابطه در حد محدود ميخواستن و من راضي به اينكار نبودم ، ايشون مي گن قصدشون ازدواج با من هستش ، ولي چون من خيلي راضي به اين كار نبودم منو ترك كردن ، به اين دليل كه ميگفتن بهشون اعتماد ندارم من ، واقعا تا چه حد من مقصرم ، ميشه به من بگيد اصلا كار درست تو اين شرايط چيه ،من خيلي به ايشون علاقه دارم ، ولي ايشون منو حدود ٦ ماه ترك كردن ، ميشه راهنماييم كنيد ؟

مهمترین سوال :
من تو اين شرايط چيكار بايد بكنم ، ايا واقعا امكان برگشت اين رابطه هست ، و اصلا درست اين رابطه ادامه دادنش

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
25 اسفند 1397 ساعت 20:10

سلام دوست گرامی


پرسش تان را خواندم. به نظر میرسه  موانع شما در ایجاد رابطه جنسی محدود با ایشان ، به معنای عدم اعتماد از سوی وی درک شده است. با این حال وقتی این موضوع را به این شکل مطرح می کنیم که نیازهای فرد مقابل در رابطه ی عاطفی ، قابل احترام هستند و مخالفت از سوی شما، به معنای رد و یا بی اعتبار کردنشان نیست، بلکه  چارچوب هایی ست که شما برای روابط پیش از ازدواج مدنظر دارید ، بهتر می توان این گفتگو را به شکلی مشخص هدایت نمود.  وضعیتی که انتظار می رود فرد مقابل، با درک شرایط و پذیرش محدودیت های واقعی ، آن را مدنظر داشته باشد. 

با این حال ایشان ظاهرا تنها پس از گذشت چهار ماه از رابطه، دغدغه باقیمانده شان ، نیاز جنسی محدود است. ظاهرا تمامی جوانب و معیارها و بلوغ های لازم،  بررسی و به جمع بندی نهایی رسیده!  و مساله ی لاینحل، رسیدگی به نیاز جنسی ایشان آن هم پیش از ازدواج است، که با معذوریت شما، منجر به ترک تان شده است. این مدل از واکنش، تا حدودی نشان می دهد ایشان در رویارویی با موانع مشابه ترجیح می دهد چگونه پاسخ دهد. البته بصورت کلی نمی توان رفتارهای مشابه را مدلسازی کرد،  با این وجود،  به نظر می رسد شما در شرایطی قرار داشته اید که عدم تمایل خود را به چنین شکل از روابط پیش از ازدواج ابراز نموده اید . و فرد مقابل نیز با درنظر داشتن چنین چارچوب هایی، می تواند تمرکز خود را بیشتر، روی ساختنِ مبانی رابطه ، برای رسیدن به قصدش که ازدواج است بگذارد. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست (حل معمای ازدواج با تئوری انتخاب)

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360

توصیه های پیشنهادی
اعتباردادن به نیازهای و خواسته های فرد مقابل در عین حال انعکاس این مساله که برخی چارچوب ها و موانع باعث این تصمیم شما شده است.
تمرکز روی جنبه و معیارهای اصلی و بلوغ های چندگانه پیش از ازدواج
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه