سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

حد رابطه در دوران دوستي براي اشنا شدن براي ازدواج

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
928  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ١ سال با پسري دوست بودم ايشون سكن قم و بنده ساكن تهران هستم ، ايشون ٢ سال از من كوچكتر هستن ، ايشون بعد از ٤ ماه از من رابطه در حد محدود البته ميخواستن و چون من خيلي راقب نبودم تو دوران دوستي بينمون چيزي باشه ، اختلاف بينمون پيش اومد ، ايشون منو به خاطر اين موضوع ترك كردن و ميگفتن كه من اعتماد به ايشون ندارم ، من خيلي بهشون علاقه مندم ولي ٦ ماه هست كه منو ترك كردن ، من ميخوام كه برگرده اين رابطه ولي ايشون نميخوان رابط را و ميگن كه ديگه علاقه اي به من ندارن

مهمترین سوال :
من كارم اشتباه بوده كه نخواستم تو دوران دوستي رابطه اي بينمون باشه ، اين رابطه اصلا درست بوده ، من خيلي بهشون علاقه مندم و خوب رابطه بهم ريخته ميتونم كاري بكنم كه اين رابطه دوباره برگرده ميشه راهنمايي بفرماييد

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 اسفند 1397 ساعت 15:08

درود بر شما بانو


در عنوان نامه تان نوشته اید: حد رابطه در دوران دوستي براي اشنا شدن براي ازدواج


و سپس توضیح داده اید که دوست پسرتان به دلیل عدم تمایل شما به رابطه فیزیکی، شما را ترک کرده و الان شما تمایل به بازگشتش دارید. حال پرسشی که مطرح می شود اینست: رابطه، حتی در حد محدود، چه امکانی را برای شناخت شما نسبت به ایشان در مورد امر ازدواج ایجاد می کند؟

چنانچه ایشان واقعاً خواهان شما بود به خط قرمزها و دیدگاههای شما در این خصوص احترام می گذاشت. علاقه مند بودن به یک فرد فقط اعلام دلبستگی و یا خواستار مورد اعتماد بودن نیست. شما حق داشتید براساس ارزشهای فردی و خانوادگی خود چنین پیشنهادی را بپذیرید یا نپذیرید. 

وقتی ایشان چنین درخواستی را بعد از 4 ماه از شروع آشنایی به شما داده و پس از شنیدن جواب منفی، رابطه را به مرور با شما قطع کرده، بهتر است شما نیز این رابطه را تمام شده بدانید و اصراری به بازگشت ایشان نداشته باشید. برقراری رابطه در دوران دوستی، رابطه را از مسیر درستش خارج کرده و به جای شناخت و ایجاد صمیمیت، آن را بر مبنای خواسته های فیزیکی قرار خواهد داد. پسری که قصد ازدواج دارد بعید است در این موارد چنین رفتاری کند، بلکه تلاشش را برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش بیشتر خواهد کرد. آیا شما رفتاری از ایشان دیدید که نشان دهد شما را برای یک رابطه طولانی مدت می خواهد؟

ممکن است دلیل این رفتار ایشان (ترک کردن)، در تنگنا قرار دادن شما از لحاظ عاطفی برای پذیرش پیشنهاد ایشان باشد. در حالیکه شما موضع خود را مشخص کردید و این آقا نیز اگر خواسته دیگری داشت، به این دلیل رابطه را ترک نمی کرد.

اینکه نوشته اید " ميگفتن كه من اعتماد به ايشون ندارم" دیدن نیاز خود و ندیدن خواسته شماست. وقتی این آقا به دلیل نداشتن رابطه هر چند محدود (که با ارزشهای شما همخوان نبوده) شش ماهست که رابطه را ترک کرده، آیا با خودتان اندیشیده اید که اگر به رابطه برگردید و ایشان مجدداً چنین تقاضایی کند چه پیش خواهد آمد؟ و اگر شما فقط به دلیل نگه داشتن ایشان، خواسته اش را انجام دهید و بنا به هر دلیلی ازدواجی صورت نگرفت، شرایط روحی شما در این موقع چه خواهد بود؟ و اینکه چه تضمینی هست پسری که به خاطر عدم اجابت خواسته فیزیکی شما ترک کرده، پس از رسیدن به خواسته اش شما را ترک نکند؟ این رفتارش نشان دهنده دلبستگی به شما نیست و احتمال ترک شدن از سوی ایشان باز هم برای شما وجود خواهد داشت.

دوست خوبم؛ تمام شدن یک رابطه عاطفی، دوره ای از دلتنگی را به همراه دارد. اما باید پذیرفت که دلتنگی بخشی از رفتن و اتمام رابطه است و در واقع نمی توان یک فرد را به هر قیمت در رابطه نگه داشت یا به رابطه بازگرداند. 

بهتر است شما در این بازه سنی به جای انجام رفتارهایی که ریسک زیادی می تواند برایتان به همراه داشته باشد، به فکر رابطه ای مشخص با یک فرد هدفمند و دارای بلوغهای لازم باشید نه کسی که به نظر نمی رسد قصد ازدواج با شما را داشته باشد و اعلام کرده که دیگر علاقه ای به شما ندارد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج 360

توصیه های پیشنهادی
عدم بازگشت به این رابطه/ چک کردن اینکه رابطه با فردیکه پس از شنیدن پاسخ منفی شما درباره رابطه صمیمانه در دوران دوستی، شما را ترک کرده؛ چه نیازی را در شما ارضا می کرده که حاضر به بازگشت چنین فردی به زندگی تان هستید؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه