سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آيا سفر رفتن در رابطه قبل از ازدواج باعث آسيب ميشود؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 اسفند 1397
1,693  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من يه دختر ٢٣ساله ام كه يك سال و خورده اي ميشه كه توي رابطه عاطفي ام با كسي كه يك سال و سه ماه ازم بزرگتره ميخواستم بدونم مسافرت رفتن توي رابطه آسيب ميزنه؟ يا يه نوعي هميشه در دسترس بودن حساب ميشه كه باعث ميشه ازدواج رو از سمت ايشون عقب بندازه؟البته اين حرفهاييه كه مادرم بهم زده وقتي كه با اصرار من مواجه شد براي يه سفر سه روزه و با حرفاش تو دلمو خالي كرد

مهمترین سوال :
توي رابطه هميشه براي هر جايي رفتن آماده بودن باعث زيادي شدن و آسيب و در نهايت دور شدن از ازدواج ميشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 مرداد 1398 ساعت 13:58

  

باسلام و احترام

اینکه برای داشتن یک انتخاب درست وازدواج موفق نیاز به دقت نظر ومعاشرت برای شناخت نقاط ضعف و قوت طرفین است کاملا درست ومنطقی است. اما هرچیز که از دایره تعادل خارج شود حتما آسیب های خاص خودش را خواهد داشت. بطور مثال اینکه شما هر زمان وهر لحظه آماده معاشرت و همراهی شریک عاطفی تان را دارید این ذهنیت برای ایشان بوجود می آید که شما همیشه برنامه تان بدین ترتیب است واگر روزی به دلیلی نتوانید این همراهی را داشته باشید میتواند باعث سوءبرداشت از سمت ایشانشود .همچنین نکاتی را بهتر است در این زمینه مد نظر داشته باشید تا بتوانید با دید بازتری تصمیم گیری نمایید.

نکته اول اینست که مواردی مانند سفر رفتن از جمله مواردیست که قاعده کلی واز قبل تعریف شده ای برای آن وجود ندارد چرا که از جمله مواردیست که وابسته به فرهنگ ونگرش خانواده های دختر و پسر است.بطور مثال در یک خانواده با یک بستر فرهنگی ممکن است سفر رفتن به هیچ عنوان مشکلی نداشته باشد و برای شناخت بهتر موضوعی کاملا پذیرفته شده باشد و در خانواده ای دیگر حتی یک تماس تلفنی ایجاد مشکل کند.نکته دیگر اینست که اگر قرار است این سفر به قصد شناخت طرف مقابلتان باشد بهتر است بعد از انجام مراسم رسمی یا خواستگاری وشناخت خانواده ها صورت پذیرد.بنابراین توجه به بافت و فرهنگی که هریک از شما در آن بزرگ شده آید نیز میتواند تعیین کننده تاثیر آن بر روابط تان باشد. ولی بطور کلی اگر در دوران آشنایی ( نامزدی و عقد) طرفین بخواهند به شناخت بهتری از یکدیگر برسند می‌توانند با سفر به این شناخت دست پیدا کنند.

مزایای سفر در دوران آشنایی شامل ١) با ورود وجابجایی به محل جدید میتوانید متوجه شوید آیا نحوه رفتار وتطابق طرف مقابلتان با شما و محیط ومسائل پیش رو چگونه است.٢) همچنین مسافرت میتواند محک خوبی برای سنجش تفاهم وسازش باشد، زیرا در سفر ممکن است شما با شرایطی مواجه می شوید که هر دو طرف را متزلزل کند ودر آن هنگام نحوه مدیریت شرایط وتصمیمگیری طرفین از اهمیت ویژه ای برخوردار است.٣) میزان صبر و حوصله طرف مقابل در سفر قابل سنجش است.۴) حتی سفر میتواند تستی برای سنجش سطح توانایی وخستگی طرفین باشد و همچنین شناخت خساست یا دست و دلبازی طرف مقابل در سفر تا حد زیادی مشخص میشود.

اما توجه فرمایید برای یک شناخت درست برای ازدواج نباید گزینه مسافرت را جایگزین آیتم های اصلی مثل مشاوره وبررسی بلوغ های ازدواج قرار داد.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زنان زیرک

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه