سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

خانواده همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 21 اسفند 1397
903  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.2 ماه با پسری برای ازدواج آشنا شدم.5 سال پیش ایشون با دختری میخواستن ازدواج کنن روز خواستگاری خانواده دختر برخورد بدی کردند.حالا خانواده ایشون میگن حق نداری خودت کسی رو انتخاب کنی.الان 2 ماهه خانوادشون راضی نشدن که حتی من و ببینن.میگن ما فقط باید انتخاب کنیم.

مهمترین سوال :
پسر چجوری میتونه خانوادش رو قانع بکنه که انتخابش اشتباه نیست و به خواستگاری بیان؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
16 اردیبهشت 1398 ساعت 23:51

سلام بانوی گرامی

اینطور به نظر می رسد که در موقعیتی قرار گرفته اید که منصفانه با شما و یارتان برخورد نمی شود و خانواده ایشان از راه تعمیم افراطی تجربه قبلی مانع از برقرار ارتباط و آشنایی با شما و خانوادتان شده اند. و این شرایط واقعا گیچ کننده و ناامید کننده است.

واقعیت این است که ایشان هرچه بیشتر اصرار کنند ممکن است با مقاومت بیشتری از سوی خانواده شان مواجه شوند و از طرفی هم منفعل باشند هم که خانواده برایشان تصمیم خواهند گرفت. پس تنها به نظر می رسد که رفتار قاطعانه ایشان بتواند موثر تر واقع شود به این معنی که  اول با خانواده خودشان  از نظر احساسی بابت تجربه قبلی همدلی داشته باشند یعنی بگویند که احساسات آنها و ترس آنها را درک می کنند. سپس خواسته خود را منطقی و بدون اصرار بیان کنند. و نهایتا تصمیم خود را بیان کنند  و پیامد رفتار خانواده را مشخص کنند و وارد عمل شوند.  توجه داشته باشید که ما این اختیار را نداریم که دیگران را وادار به عملی کنیم، نهایتا می توانیم آنها را از پیامد رفتارشان مطلع کنیم تا خودشان انتخاب کنند که همراه شوند یا ایشان را تنها بگذارند.

و نکته دیگری  اینکه اگر خانواده ایشان اینقدر کنترل و تسلط روی ایشان دارند که هنوز بعد از گذشت 5 سال از اتفاق قبلی نمی توانند به ایشان اعتماد کنند و می خواهند خودشان تصمیم بگیرند و ایشان هم مستقل عمل نمی کنند شاید بهتر باشد شما  برای تصمیم به ازدواج با ایشان بیشتر فکر کنید و از میزان استقلالشان نسبت خانواده مطمئن تر شوید.

از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
وابستگی شالم

توصیه های پیشنهادی
بررسی میزان وابستگی یارتان به خانواده شان.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه