سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با فردی که خارج از کشور است و چگونگی اعتماد

پرسش

تاریخ ثبت : 17 فروردین 1398
425  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری 29 ساله هستم، مدت یک هفته است با آقایی که شهروند آمریکا و ایرانی است آشنا شده ام، ایشان قصد ازدواج دارند و تا به امروز در مکالمات تلفنی جنبه های مشترک زیادی داشتیم، اما چطور می توانم به حرف ها و صحبت های ایشان اعتماد کنم؟ درحالی که ایشون تنها دو هفته در سال می توانند از آمریکا سفر کنند و به ایران بیایند؟ ایشون مردی 38 ساله هستند. هر دوی ما تجربه ازدواج قبلی و جدایی را داشتیم. از ازدواج قبلی ایشون نه سال می گذرد و از ازدواج قبلی من هشت سال.
من قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق دکتری در آمریکا را از قبل داشته ام تا اینکه با ایشان آشنا شدم و به ایشان این موضوع را گفته ام. آنطور که خودشان بیان کردند، هم از نظر کاری هم مالی شرایط خوبی دارند و تصمیم دارند سریع ازدواج کنند. اما این اولین تجربه آشنایی من از راه دور است و نمیدانم چطور باید به حرفهای ایشان اعتماد کنم؟ حتی زمانی که با ایشان این موضوع را مطرح کردم، به من گفتند با مشاور صحبت کنم چون این بحث باعث ازارشان می شود.

مهمترین سوال :
چطور میتوانم به حرف های ایشان اعتماد کنم و آیا بهترین راه حل گذشت زمان است؟
آیا راه های دیگری برای شناخت بهتر فردی که خارج از کشور است وجود دارد؟
ایا اینگونه ازدواج ها موفق هستند؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
22 دی 1398 ساعت 23:16

درود بر شما دوست خوبم

ازدواج تصمیمی است برای یک عمر. 

آنچه شناخت کافی در امر ازدواج را میسر می سازد معاشرت و سخن گفتن رو در رو با خواستگار مورد نظر است.

انسان ها در تعاملات اجتماعی بسیاری از خصوصیات افراد مختلف را شناسایی می کنند. دنیای مجازی و ارتباط از راه دور ممکن است موجب شود که فرد مقابل شما تمام خصوصیات اخلاقی خود را بروز ندهد و یا از بیان برخی مسائل اساسی طفره برود و چون شما امکان دیدن رفتارها و واکنش های او را ندارید، بنابراین شناخت کافی و لازم را بدست نخواهید آورد. شما، کسی را که با فرسنگ ها فاصله از شما زندگی می کند نمی توانید به درستی بشناسید و راستی آزمایی کنید؛ آنهم در یک هفته.


نکته مهم دیگر، رفتار این آقاست. 

ایشان می گوید که امکان دیدار و معاشرت برای شناخت ندارد، ولی می خواهد سریع ازدواج کند. همین حرفش جای تأمل دارد. به احتمال زیاد ایشان با شما رو راست نیست و حتی زمانیکه شما نگرانی تان در مورد این مدل آشنایی مطرح کردید حتی به خودش زحمت نداده که نظر شما را جلب کند و شما را به مشاور ارجاع داده! 

اینها نشانه های مثبتی نیست و البته مهمتر اینکه لازمست از خودتان بپرسید این آدم که صحت تمام حرفهایش در هاله ای از ابهام است، در زندگی شما چکار می کند؟ و چرا باید امیدوار باشید با او به سرانجام برسید؟


در مورد پرسشهایی که مرقوم فرمودید توجه داشته باشید:

  • چطور میتوانم به حرف های ایشان اعتماد کنم و آیا بهترین راه حل گذشت زمان است؟

شما اصلاً نباید به حرفهای ایشان اعتماد کنید مگر اینکه وقت بگذارد و به ایران بیاید و با نظارت و راهنمایی خانواده با او معاشرت کنید. گذشت زمان هیچ کمکی نخواهد کرد.


  • آیا راه های دیگری برای شناخت بهتر فردی که خارج از کشور است وجود دارد؟

اگر منظورتان راههای مجازی است که خیر، در فضای مجازی امکان دادن هرگونه اطلاعات غیرواقعی وجود دارد. اما شما اگر به همین گفتگویی که کرده اید توجه نمایید سرنخ خوبی دست تان خواهد آمد. ایشان گفته فقط دو هفته در سال می تواند بیاید ایران و تصمیم به ازدواج سریع هم دارد.  به همین مسئله دقت کنید، دور از ذن است که ایشان با شما صداقت داشته باشد.


  • ایا اینگونه ازدواج ها موفق هستند؟

ازدواجهای بدون شناخت ریسک زیادی داشته و احتمال شکست در آنها بالاست.


دوست عزیز

بدیهی است که تصمیم نهایی در مورد ادامه دادن یا ندادن رابطه باشماست . ولی به طور کلی  حضور این فرد در زندگی شما ریسک بسیار زیادی دارد و توصیه می شود ادامه ندهید و به فکر موارد دیگر باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه