سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عشق نافرجام

پرسش

تاریخ ثبت : 29 فروردین 1398
489  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
حدود یک سال و نیم پیش، با آقایی در فضای مجازی آشنا شدم. ۶ سال از من بزرگتره و در یک شهر دیگه زندگی میکنه. ارتباط ما صرفا مجازی هست با هدف دوستی. بعد از گذشت چند ماه، شیفته شخصیتش شدم. در ابتدا بروز نمیدادم که بهش علاقه دارم ولی بعدا خودش فهمید. این علاقه من یک طرفه هست ولی با این وجود باز هم من بهشون علاقه دارم. افراد زیادی برای خواستگاری من میان و من چون فکرم و دلم پیش ایشونه نمیتونم به فرد دیگه ای فکر کنم و خواستگارها رو جواب میکنم. در این مدت به خاطر علاقه یکطرفه، یه وقتهایی خیلی حالم بد میشه، طوری که در تنهایی خودم گریه میکنم. اما چیزی نمیگم بهش. با همه این ها، باز هم از علاقه من بهش کم نمیشه.
مدتی پیش بهم گفت من هم قبلا حال تو رو داشتم و به کسی که عاشقش بودم نرسیدم، به خاطر من زندگیت رو خراب نکن، این یه احساس زودگذره که تو داری و بعدا حالت خوب میشه. مگه میشه حس زود گذر، اون هم یک سال؟ اون هم با وجود عشق یکطرفه؟
هیچ تمرکزی در کار و زندگیم ندارم، اوقاتم تلخ میگذره و باز در فکر ایشون هستم.

مهمترین سوال :
چه کار باید کنم؟ دل کندن از ایشون برام سخته

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
17 دی 1398 ساعت 12:49

سلام

نامه شما را خواندم.

رابطه ای مجازی را داشتید که با علاقه ی شدیدی از سمت شما مواجه شده است. قبل از اینکه بخواهیم در مورد رابطه شما صحبت کنیم ابتدا در مورد تصویر واقعی افراد با هم گفتگو کنیم. اینکه تصویری که شما در دنیای مجازی مشاهده کردید و به آن دلبسته شده اید (طوریکه دل کندن از ایشان برایتان سخت شده است) نمی دانیم تا چه حد با واقعیت ایشان همخوانی و تناسب دارد. به هرحال معاشرت حضوری می تواند تصویر واقعی تری از یک فرد به ما بدهد تا معاشرتی که از راه دور به دست بیاید. شناخت مجازی نمی تواند شناخت عمیق و درستی باشد و وقتی شناخت شما، شناختی دقیق و درست نباشد نمی توان صرفا بر اساس احساسی که نسبت به ایشان دارید ادامه دهید. 


ایشان در شهر دیگری هستند، ارتباط شما مجازی و با هدف دوستی می باشد و طبق نوشته شما، ایشان تلاشی برای ادامه و جدی کردن رابطه ندارند با این حال اصرار شما به این رابطه می تواند به عزت نفس و ارزشمندی شما آسیب بزند و اینکه فرصت های دیگر زندگی تان را از دست بدهید. قابل درک است که دل کندن از ایشان برایتان سخت خواهد بود با توجه به علاقه ای که نسبت به ایشان پیدا کرده اید، شاید فکر کنید ایشان تنها فردی ست که در کنارش می توانید این احساسات خوشایند را تجربه نمایید با این حال هزینه هایی که در این رابطه می پردازید:

  1. از دست دادن عزت نفس و ارزشمندی تان می باشد.
  2. از دست دادن فرصت هایی که می توانید در کنار افرادی داشته باشید که رابطه ای دو طرفه ای را تجربه نمایید و لذت بیشتری را کسب کنید.
  3. با از دست دادن تمرکزتان از مسیر و اهداف تان جا بمانید. 
  4. انتخاب های زندگی ما همیشه بین خوب و بد نمی باشد. اکثر انتخاب های زندگی مان بین بد و بدتر است. اینکه دل کندن از این رابطه برایتان سخت است را درکنار اینکه در این رابطه یک طرفه چه آسیب هایی می بینید را چگونه ارزیابی می کنید؟ کدام یک برای شما آسیب کمتری دارد؟  ادامه دادن به رابطه ای که حتی شناخت تان از آن دقیق و درست نیست می تواند برایتان چه پیامدهایی داشته باشد؟ 

به قول آقای دکتر:

 فراموشش نکن…

ازش عبور کن…

دیدن زخم اگر باعث بشه خوابت نبره خوبه ،

بد اینه  که آدم خوابش ببره…بیدار بمون. این احتمالا مهمترین بخش دردکشیدن های ما در زمین است


برای اینکه  بتوانید از این مرحله عبور کنید:

  1. مقداری از تنهایی و انزوا فاصله بگیرید ( فعالیت و یا مهارتی که مورد علاقه تان هست را پیگیری کنید. بیکاری و عدم فعالیت هدفمند، به این احساس ناخوشایند دامن میزند) 
  2. اگر عکس، نوشته ای، هدیه ای از ایشان دارید لازم نیست هر بار با دیدن آنها خودتان را اذیت کنید میتوانید با کنار گذاشتن آنها به خودتان کمک بیشتری کنید.
  3. خاطرات را مرور نکنید اگر چیزی به ذهنتان رسید سعی کنید در آن خاطرات توقف نکنید و به آن احساس دامن نزنید بلکه سعی کنید که از موقعیت بگذرید.


باتشکر

زهرا محمدی- خانه توانگری طوبی


معرفی درس
رهایی از تنهایی

توصیه های پیشنهادی
دل کندن از این رابطه مسلما با علاقه ای که به ایشان دارید برایتان سخت است اما ظاهرا این رابطه یک طرفه برایتان هزینه های بیشتری دارد.
انجام فعالیت های مورد علاقه و مرور نکردن این رابطه برای خودتان می توانید کمک کنید تا شرایط کمی تغییر نماید.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه