سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با وجود با اختلافات اعتقادی

پرسش

تاریخ ثبت : 04 اردیبهشت 1398
482  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من 35 سالمه و چند سال پیش با پسری که 6 سال ازم بزرگتره دوست شدم. و اون از اول گفت که قصد ازدواج نداره. اون موقع خیلی دوسش داشتم و خیلی پیگیرش بودم چون مثل خودم کوهنورد و طبیعتگرد بود و و تا حدودی هدف های مثل هم داشتیم. رابطه مون خیلی نزدیک بود و من خیلی راضی بودم. ولی به مرور زمان چون اون همش میگفت که قصد ازدواج نداره من سرد شدم و علاقه ام بهش کم شد و تقریبا رابطه مون قطع شد، غیر از مواقعی که یه احوالپرسی از هم میکردیم. تا اینکه چند ماه پیش پیشنهاد ازدواج غیر مستقیم داد.
این آقا از نظر اعتقادی به هیچ چیزی اعتقاد نداره، فقط خدا، اونم نه به این صورتی که من و خانواده ام اعتقاد داریم. خانواده من اعتقادات مذهبی زیادی زیادی دارند.(خودم کمتر)
از نظر کاری جایگاه اجتماعی خاصی نداره و شغلش آزاده. من کارمند دولتی هستم. من فوق لیسانسم و ایشون تحصیلات دانشگاهی نداره. ولی اطلاعات عمومی و روابط اجتماعی خوبی داره
از نظر درآمدی خودش پس انداز زیادی نداره ولی یه زمین گرون داره و من خودم با پس اندازم خونه خریدم
مهمترین خصوصیتش اینه که من رو میفهمه و تجربه زیادی داره

مهمترین سوال :
الان خیلی علاقه شدیدی بهش ندارم و خنثی ام اما چون نسبتا شرایطی که من میخوام رو داره و من 35 سال دارم نمیدونم چیکار کنم؟
با توجه به اینکه فکر میکنم چون قبلا بهش علاقه داشتم پس بعد ها هم شاید اون علاقه دوباره ایجاد میشه این ازدواج درست هست یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
11 دی 1398 ساعت 09:36

سلام . 

ممنونم که برای حل مساله تان به ما اعتماد کردید.

در مساله ازدواج فاکتور های بسیاری وجود دارد که شما باید به آنها توجه کنید . هماهنگی این فاکتور ها در ابتدا باعث می شود که ما از یک سطح تقریبا هم سا ن ارتباطمان را پیش ببریم .فاکتورهایی که شما لازم است به آنها توجه کنید هماهنگی تقریبی در موردسطح  خانوادگی ، اقتصادی، جایگاه اجتماعی ، میران تحصیلات ، مسایل عقیدتی و مذهبی ، سطح شغلی ، سن و ظاهر و مسایلی از این دست است که  وجود اختلاف بارز و معنی دار در بین دو طرف رابطه ، احتمال بروز مشکل را تا حد زیادی بالا می برد و جزو ریسک فاکتور های رابطه است. بررسی کنید در رابطه شما چه فاکتورهایی با ریسک همراه است ؟ به تاثیرگذاری این فاکتور ها از دید خودتان امتیاز بدهید .

گفتید به ایشان در گذشته علاقمند بودید اما اکنون چنین حسی را به ایشان ندارید . داشتن احساس مثبت و خوشایند در ابتدای هر رابطه ای برای بقا و تداوم آن رابطه لازم و ضروری به نظر می رسد . به این نکته توجه کنید که هر رابطه ایی بعد از مدتی در قسمت هیجانات تا حدودی با افت و تعدیل همراه است ، اگر شما از ابتدا گرایشی  را در خود احساس نمی کنید احتمال اینکه چنین حسی در آینده نیز به وجود نیاید هست .به گذشته استناد نکنید .حسی که به ایشا ن دارید را هم اکنون در خود بررسی کنید .

اینکه درک خوبی از شما دارند و یکدیگر را می فهمید نکته مفیدی است  که در یک رابطه از اهمیت زیادی  برخوردار است . 

دوست عزیز بیان کردید با توجه به اینکه شما حدود 35 سال سن دارید و پارتنرتان نیز شرایط تقریبا مساعدی دارد بهتر است مدتی را دوباره وارد رابطه جدی شده و احساس خود را نسبت به ماندگاری ایشان در زندگی تان بسنجید . با برقراری مجدد رابطه و زمانی که با هم صرف می کنید می توانید نسبت به میزان علاقمندی خود به ایشان اطمینان حاصل کنید.

با ارزوی انتخابی مناسب و راهی روشن برایتان...

نسرین قربان زاده - خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
انتخاب همسر مناسب من باربارا تیگر

معرفی درس
ازدواج مثبت
ازدواج 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه