سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا خواستگار من بد دل و کنترلگر و شکاک است؟

پرسش

تاریخ ثبت : 22 اردیبهشت 1398
4,019  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام و خسته نباشید. دختری متولد سال 69 هستم که پدرم فوت شده است و از شش سالگی با مادرم بزرگ شده ام و مادرم رابسیار دوست دارم و کمی وابسته ی ایشان هستم. در شهرستان زندگی می کنم و خواستگاری دارم که از شهر خودم است ولی در تهران کار و زندگی می کند. شغل ایشان به گونه ای نیست که بتواند به شهر خودش بیاید و من قبول کرده ام که در تهران زندگی کنم چون بستگان نزدیکم همچون خاله و دایی در آنجا زندگی می کنند و هم چنین ایشان قبول کرده است که من ماهی یک بار به دیدن مادرم بیایم و یا مادرم می تواند به دیدن من بیاید.
ایشان خانواده ی خوبی دارد و از لحاظ تحصیلی و شغلی و اقتصادی در جایگاه خوبی است. به نظر شخصیت خوش اخلاق و مهربانی دارد اما کمی به بد دل بودن ایشان شک دارم. من دختری هستم که تاکنون با هیچ پسری دوست نبوده ام و همه ی فامیل من را به نجیب بودن قبول دارند. اما نماز نمی خوانم و در فامیل مادری یا پدری حجاب ندارم. فقط در جاهایی که دیگران محجبه هستند شال یا روسری می پوشم. البته لباسم پوشیده است و فقط حجاب سر ندارم. در جلسه ی دوم خواستگاری به درخواست ایشان قبول کردم که نماز بخوانم و حداقل یک شال یا روسری بپوشم. در جلسه ی هشتم آشنایی به من گفت که مانتویی که می پوشی باید تا زانوت بیاد یا در مهمانی ها تونیک بلند بپوشی. علاوه بر این با کار کردن من مشکل ندارد اما می گوید محل کار و این که کجا کار می کنی و محیط سالم باشد برایم مهم است.
ایشان ترجیح می دهد که من در دانشگاه کار کنم. هم چنین به من اجازه خواهد داد تا اطراف خانه به خرید بروم. اما به تنهایی نمی توانم به پارک بروم، چون محیط پارک های تهران از نظر ایشان محیط خوبی نیست. با اسنپ هم نباید در تهران رفت و آمد کنم چون به نظر ایشان قابل اطمینان نیست. با اتوبوس می توانم به دیدن مادرم بروم اما با قطار نه. هم چنین قبول کرده است که سالی یک بار با مادرم به سفری یکی دو روزه بروم اما می گوید که من ممکن است دل نگران تو بشوم و نگران جاده و تصادف و خطرات آن هستم. من با روسری یا شال پوشیدن و نماز خواندن و زندگی در تهران مشکلی ندارم. سوال من این است که آیا ایشان نگرانی اش معقول است یا آدم بد دل و کنترل گر و شکاکی هستند؟ فعلا جواب قطعی نداده ام و نامزد هم نیستیم. در جلسات اول تنها شرطشان نماز خواندن و داشتن حداقل یک روسری یا شال بود بعد چند جلسه موضوع پوشیدن مانتو و تونیک بلند را مطرح کردند.

مهمترین سوال :
مهمترین سوال من این است که آیا ایشان بددل و کنترل گر است یا با توجه به محیط شهری تهران معقولانه صحبت می کند؟ البته من دوره ی ارشد رادر شهر دیگری گذرانده ام و هیچ مشکل اخلاقی نداشتم و هیچ مشکلی برایم پیش نیامده.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
02 دی 1398 ساعت 21:31

سلام بانوی گرامی

نامه شما را خواندم و با توجه به مواردی که در نامه خود توصیف کردید، به نظر می رسد که محدودیت هایی که ایشان برای شما تعیین می کنند، در طول آشنایی روند افزایشی داشته است، و این موضوع قابل تامل هست که چه فکری باعث می شود ایشان با وجود اینکه شما اشاره داشتید که تجربه زندگی مستقل داشته اید و همچنین چارچوب های اخلاقی خود را نیز دارید، محدودیت هایی از این دست که شما به آنها اشاره داشتید برایتان تعیین کنند؟

توافق های اخلاقی برسر رعایت موارد مذهبی و یا معاشرتی برای ازدواج بین زوجین بهتر است قبل از ازدواج  صورت بگیرد  با این حال بهتر است اولویتها و ارزشها و اعتقادات خود را در نظر بگیرید، تا بعدا  بابت رعایت کردن آنها نخواهید هزینه گزافی مثل انزوا  و دوری از خانواده و عدم استقلال را پرداخت کنید.

ایشان برای تمام فعالیتهای اجتماعی و خانوادگی شما شرط و شروط تعیین کرده اند، جا دارد از ایشان بپرسید چه چیزی باعث می شود که تا این حد بخواهند شرایط را از پیش تعیین کنند؟

به این مسئله فکر کنید که مسائل اجتماعی و ناامنی تا حدی در همه جا می تواند وجود داشته باشد اما اینکه به بهانه افزایش احساس امنیت ما بخواهیم طرف مقابلمان را تا به این اندازه محدود کنیم چقدر کارا می تواند باشد؟

از طرفی شما اینقدر بالغ و توانمند هستید که بتوانید در اجتماع از خودتان مراقبت کنید در نتیجه تعیین محدودیتهایی از این دست،بیشتر احساس امنیت موقتی را برای ایشان فراهم می کند که می تواند روند افزایشی نیز داشته باشد و دایره حرکتز را برای شما روز به روز تنگ تر کند.

قبل از اعلام تصمیم نهایی به هزینه هایی که بابت پذیرش محدودیت هایی که خودتان اعتقادی به آنها ندارید یا با ارزشها و اولویتهای شما سازگاری ندارد به خوبی فکر کنید.


با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه