سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مرد مورد علاقه ام بدون خانواده می خواهد به خواستگاری ام بیاید چه کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 14 مرداد 1397
848  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری هستم 30 ساله 11 ماه با پسری 34 ساله آشنا شدم به قصد ازدواج و رابطه خیلی خوبی باهم داریم و تا الان هیچ مشکلی بینمون حل نشده نیست خانواده ایشون راضی به ازدواج با من نیستن ظاهرا مشکل من نیستم چون قبل از دیدن من هم مخالف بودن و هیچ دلیل قانع کننده ایی نمیارن ایشون تصمیم گرفتن بدون خانواده بیان خواستگاری و من الان نمیدونم باید چه کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
16 مرداد 1397 ساعت 19:30

درود بر شما

گاهی اوقات در خانواده ها بر سر مسئله جوانها با والدین اختلاف پیش می آید ولی انتظار می رود که این اختلاف نظرها با توافق حل شود تا ضمن حفظ احترام خانواده ها، عزت نفس شما نیز حفظ گردد.

در مواردی مثل مورد شما که خانواده آقاپسر مخالفت می کنند لازمست خودِ ایشان با والدین خود به توافق برسد.

توجه داشته باشید که در عرف جامعه ما خانواده نقش مهمی در ازدواج جوانان دارد و هرگونه نارضایتی والدین می تواند در زندگی شما بازتاب داشته باشد. بنابراین بهتر است رضایت خانواده آقاپسر جلب شود تا جهت حفظ شان شما، آنها اقدام نمایند. بدیهی است تلاش در این جهت بایستی از سوی آقاپسر صورت بگیرد نه از سوی شما. اگر خانواده آقاپسر به هیچ وجه حاضر به پذیرش شما نبودند، چنین ازدواجی توصیه نمی شود.

مسئله دیگر، نوع نگاه خانواده شما به این شرایط است. آیا والدین شما خواهند پذیرفت که خواستگار دخترشان بدون خانواده اش جهت ازدواج اقدام کند؟ ممکن است از نظر خانواده شما این رفتار به نوعی بی ارزش شمرده شدن دخترشان از سوی خانواده خواستگار باشد و این مسئله مطلوب والدین تان نباشد. بنابراین لازمست آنها نیز در جریان این تصمیم آقاپسر قرار بگیرند.

مسئله دیگر به خود شما و انتخاب تان باز می گردد. با توجه به اهمیت نقش خانواده در فرهنگ ما، مسلم است که انتخاب بدون کسب نظر موافق والدین با چالشهایی همراه خواهد بود. یعنی حتی اگر فرایند ازدواج در جامعه ما مانند دهه های قبل نباشد و تغییراتی در نوع نگرش خانواده ها ایجاد شده باشد، اما در هر حال زیر ساخت جامعه ما به گونه ای است که رضایت والدین در ازدواج جوانان امری تاثیر گذار است. اگر شما ایشان را فردی مناسب یافته اید و بالغانه تصمیم گرفته اید با ایشان ازدواج کنید، تبعات این تصمیم را هم بایستی بپذیرید. 

همانگونه که خدمت شما عرض شد ازدواج بدون رضایت والدین کار آسانی نبوده و با دشواریهایی مواجه خواهید بود. بنابراین لازمست که آنچه را که هزینه می کنید و آنچه را که به دست خواهید آورد را با هم مقایسه کنید و با در نظر گرفتن تمام مسائل مربوط به ازدواج اقدام نمایید. 


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری_خانه توانگری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

17 مرداد 1397 ساعت 14:28
ممنون از پاسختون - متاسفانه خانواده ایشون اصلا منطقی نیستن تا اینجا که دختر این خانواده ارتباط با یک مرد متاهل دارد و از نظر این خانواده مورد قبول است اما با ازدواج ما موافق نیستن و این اقا دیگر هیچ تلاشی نمی کند برای رضایت خانواده -- از طرفی این عدم موافقت خانواده در گذشته قبلا برای من تکرار شده و من اون اقا رو گذاشتم کنار با همه علاقه ام -این بار برای بار دوم کسی پیدا شده که احساس خوبی بهم میده و تفاهم بسیار داریم برام خیلی سخت که دوباره بگذرم ازش فقط اینم بگم خدمتتون که من از لحاظ ظاهری و تحصیلی و موقیت شغلی در سطح نسبتا بالایی قرار دارم اما کم کم دارم اعتماد به نفسمو از دست می دم که چرا هی تکرار میشه
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه