سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

شرایط و محدودیت های ازدواج دختران مبتلا به ام اس

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
524  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام و ادب
در کلاس صوتی ازدواج مثبت 360 درجه، آقای دکتر شیری خطاب به دختران و به ویژه متولدین دهه پنجاه، در ارتباط با ازدواج فرمودند باید محدودیت های سالم رو بپذیریم و توقعاتمون رو پایین بیاریم.

مهمترین سوال :
سوالم اینه: دختران دهه پنجاه که مقید هم هستند و وارد هر نوع رابطه عاطفی نمیشوند، از طرفی هم مبتلا به بیماری صعب العلاج یا ناعلاج هستند (مثل ام اس) برای اینکه بتونند ازدواج کنند چه قدر باید انتظاراتشون رو پایین بیارن؟ و با چه کسانی (به جهت شرایط اون شخص) وارد صحبت بشن؟
سوالم برای اینه که به علت ناآگاهی جامعه و برخی عرف ها و تعصب های غلط و علل دیگر، همین جوری ازدواج ما دهه پنجاهی ها با سختی مواجه شده و ما باید توقعاتمون رو پایین بیاریم و محدودیت ها رو بپذیریم. حالا با وجود همین جامعه که به قول آقای دکتر به قرص تیروئید پنیک میزنه!! با وجود بیماری صعب العلاج، این کم کردن توقعات در ازدواج چقدر باید باشه، کف توقعات کجاست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نرجس رهنما
نرجس رهنما
28 فروردین 1399 ساعت 20:29

همراه گرامی سلام.

همانطور که میدانید ازدواج یک ارتباط دونفره مستلزم انتخاب و توافق طرفین است.

طرفین رابطه باید پس از تعیین معیار ها ، با توجه به خواسته ها و نیازهای منطقی خود آنها را اولویت بندی کرده و نسبت به تطبیق آنها با طرف مقابل اقدام کنند.

هر چندافراد بیمار از حقوق مشترکی با افراد سالم برخوردارند و بیماریهای صعب العلاج پس از ازدواج ، محدودیتها و مشکلاتی را در زندگی طرفین رابطه ایجاد خواهند کرد اما افراد بیمار باید با اطلاع از حقوق خود نسبت به ازدواج اقدام کنند. چه بسا هستند دخترانی که به ام اس مبتلا بوده اند و نسبت به ازدواج با آگاهی طرف مقابل اقدام کرده اند.

با یادآوری این موضوع که ازدواج یک هدف نیست و تنها مرحله ای از زندگی ست باید بگویم قطعا منظور از پذیرش محدودیتها تن دادن به هر رابطه ی عاطفی خارج از عرفی نیست و تاکید بر حفظ ارزشها ست و انتخاب همسر و ازدواج باید در چهارچوب اخلاقی_عرفی صورت پذیرد، چرا که زیر پا گذاشتن ارزشها خود موجب آسیبهای روانی شدیدتری خواهد شد.

در پایان در پاسخ به سوال شما مبنی بر اینکه کف توقعات کجاست،باید بگویم کف توقعات آنجایی است که باعث زیر پا گذاشتن ارزشهای معقول و به حق ما نشود و آسیب های روانی و اجتماعی و... را برای ما در بر نداشته باشد.

موفق و پیروز باشید🌷

نرجس رهنما _  خانه توانگری طوبی. 


معرفی مقاله/فیلم
طلا و مس_کارگردان همایون اسعدیان

معرفی درس
بسته شفای زنانگی 1 و 2
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه