سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نحوه برخورد با قضاوتهای مادرم در مورد طرف مقابل در دوره آشنایی

پرسش

تاریخ ثبت : 25 مرداد 1397
840  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام و خسته نباشید
من حدود 1 ماه هست که از طریق یک معرف با خانمی جهت ازدواج آشنا شدم. ایشان کارمند بانک هستند و 5 سال از بنده کوچکتر هستند (من متولد 1360 هستم)
در طول این یک ماه احساس میکنم همه چیز خوب پیش رفته و هر بار که همدیگر رو بیرون میبینیم علاقه بین ما بیشتر میشود. البته در مورد چند مورد اساسی مانند مبلغ مهریه و میزان حقوق بنده و ایشان و مکان زندگی (مسائل عمدتا مالی) صحبت کردیم و به توافق رسیدیم که برای این موارد البته شاید کمی زود بود.
ایشان در برخورد با من همیشه بسیار مهربان و مودب و اصطلاحا نایس هستند و اکثرا در بحثهایی که میکنیم با همه چیز موافقت میکنند.
ولی مادر بنده دائما میگن که ایشون بسیار ولخرج هستند و تمام حقوق شما رو در آینده هدر خواهند داد. البته ایشون خانم شیک پوش و خوش ظاهری هستند و تا حدی هم اهل مسافرت که این مساله مادرم رو حساس کرده روی ایشون. خود من فکر میکنم مادرم حساسیت بیش از حدی روی مساله پول دارند و حتی مسئله مهریه کم رو همون اول خودشون مطرح کردند که البته ایشون موافقت کردند. ولی مادر من باز هم همیشه میگن ایشون ولخرج هستند و به خانواده ما نمیخورن

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
28 مرداد 1397 ساعت 14:00

سلام مهدی گرامی

یک ماه زمان کوتاهی است برای اینکه بخواهید تصمیم برای ازدواج بگیرید و بهتر هست که زمان بیشتری جهت آشنایی به یک دیگر بدهید، موافقت در تمام زمینه ها هم که بهش اشاره کردید نه لزوما مثبت هست نه لزوما منفی، و بهتر هست که هر دو مسائل مورد نظرتون را با هم در میان بگذارید و در بیان عقیده خود شفاف باشید تا سوتفاهمات کمتری را در رابطه دچار شوید و فضای گفتگو اینقدر باز باشد که امکان ابراز عقیده هر چند مخالف وجود داشته باشد.

در مورد موضوع اصلی نامه تان، مادرتان چه شواهد عینی و منطقی برای ولخرج بودن ایشان بیان می کنند؟ به  شیک پوش بودن ایشان اشاره کردید، اگر همچین چیزی ملاک مادر هست  به عنوان مصداق ولخرجی ، ارزیابی کنید برای شما چطور هست؟ آیا شما هم همینطور فکر می کنید؟

به نظر می آید که لازم هست شما معیار های خود را برای انتخاب همسر مشخص کنید و دقیق ببینید چقدر از آنها را از خانواده گرفته اید و چقدر معیار های خودتان هست. در این صورت با نظرات مادر که ممکن است با شما اختلاف زیادی هم داشته باشد دچار تردید نمی شوید.

لازم است مرزگذاری مناسب با حفظ ادب و احترام برای خانواده در نظر بگیرید. و حریم خود و ارزش های خود را از مادرتون مشخص کنید تا بتوانید تصمیم خود را داشته باشید ، در کنار اینکه نظرات مادرتان را می شنوید اما از فیلتر ذهنی خود عبور دهید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه