سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مشکل خانواده

پرسش

تاریخ ثبت : 24 اردیبهشت 1398
519  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و عرض ادب
32 سالمه و در حال حاضر خواستگاری دارم که هم برام مطلوبیت فیزیکی داره، هم آداب معاشرت و رفتارهاش رو می پسندم. تا اینجا خانواده ها همدیگر رو پسندیدند. هم ایشون با عقد قبلی من مشکل نداره هم من با محل زندگی آیندمون که شهر دیگه است کنار اومدم. و با هم میتونیم پیشرفت خوبی تو همه زمینه ها داشته باشیم. چون هم فرکانس و هم هدف هستیم. چند بار تلفنی صحبت کردیم و دوبار حضوری. سواد عاطفی خوبی داره و کاملا تو همین مدت کوتاه برای هم قابل درک بودیم. میخوام همه تلاشم رو بکنم و قبل از هر چیز شناخت لازمی از شخصیت و روحیات ایشون داشته باشم. با توجه به اینکه چند نامزدی شکست خورده دارم خودمم نیاز به شناخت از خودم دارم. تا به حال بسته کمال طلبی و ازدواج مثبت و 360 رو تهیه کردم، گاهی دچار بی ارزشی هم میشم اما نه همیشه.
حالا مشکلی تو خانوادمون وجود داره که نمیخوام خواستگارم ازش مطلع بشه. اونم بحث بین مادرم و دامادمون هست که سر یه مسئله خیلی کوچیک شروع شد. الان چند هفته است که داماد ما با ما قطع رابطه کرده. با اینکه خواهرم رفت و آمد داره اما ایشون حاضر نیست برای خواستگاری من بیان

مهمترین سوال :
چه کاری بکنیم که خانوادشون متوجه قطع رابطه دامادمون نشه؟ خواستگارم یه ارتباط کاری با دامادمون هم داره و متاسفانه داماد ما ممکنه حرمت رو زیر پا بذاره و بگه که با مادر من بحثش شده و قطع رابطه کرده. پدرم پیشنهاد دادند که با مادرم به خونه دامادمون بروند و ایشون رو رسما دعوت کنند. با توجه به اینکه ناراحتی از بی حرمتی دامادمون به مادرم شروع شد آیا این کار درسته؟
برای شروع رابطه عاطفی سالم چه بسته ای رو پیشنهاد میکنید؟
برای شناخت درون خواستگارم و صداقت ایشون چه کار باید بکنم؟
متشکرم

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
02 دی 1398 ساعت 11:15

سلام . از اعتمادتان سپاسگزارم . 

بیان کردید  فردی به خواستگاری شما آمده است که  از جنبه های متفاوت با هم همخوانی دارید و احساس می کنید که می  توانید با ایشان به اهداف مشترکی در زندگی دست پیدا کنید .از این  بابت به شما تبریک می گویم .ازدواج تصمیم بسیار مهمی است که بازتاب این انتخاب گاهی تا آخر عمر همراه ما خواهد بود وآینده خود و فرزندانمان را نیز تحت الشعاع خود قرار میدهد . بنابراین لازم است که با آگاهی وشناخت بیشتری صورت پذیرد.

مشکلی که با ما در میان گذاشتید اختلافی است که بین شوهر خواهر و مادرتان پیش آمده و نگرانید که این موضوع ادامه پیدا کرده و خواستگارتان هم در جریان این اختلاف قرار بگیرند . اینکه پدرتان پیشنهاد داده اند که به منزل دامادتان بروند و از ایشان به طور رسمی برای مراسم شما دعوت کنند ، راهکاری است که با بررسی مزایا و معایب اش میتوانیددر خانواده تصمیم گیری کنید .هدف کلی خانواده  حل مساله به شیوه ای کارآمد است تا شوهر خواهرتان کدورت پیش آمده را حل کرده و به جمع خانوادگیتان بپیوندند . بنابر این مشکلی در انجام این پیشنهاد و رسیدن به هدف کلی به نظر نمیرسد . کما اینکه بهتر است به احتمال بروز عکس العمل منفی شوهر خواهرتان نیز فکر کنید .

اینکه بنا به گفته خودتان شوهر خواهرتان بی حرمتی کنند و مساله را برای خواستگارتان مطرح کنند با توجه به رابطه کاری که بین آنها وجود دارد، موضوعی است که خارج از کنترل شماست . بنابراین در این رابطه کاری از دست شما بر نمیاید .به این موضوع توجه کنید که اختلاف نظردر هر  خانواده ای  می تواند وجود داشته باشد و این مساله موضوعی خاص و پیچیده نیست که حتی اگر خواستگار شما از موضوع مطلع شدند ، در مورد تصمیمشان تجدید نظر کنند .

برای شناخت بیشتر ایشان لازم است که دوران آشنایی تان را به گونه ای مدیریت کنید که در موقعیت های متفاوت بتوانید با روحیات  و سبک های رفتاری ایشان تا حدودی آشنا شوید .

 دوست عزیز بیان داشتید که دوران عقد و چند نامزدی شکست خورده را تجربه کرد ه اید .توصیه می کنم موارد مشترکی که  در این ناکامی ها وجود داشته است  را بررسی کنید . اینکه تصمیم گیری های عاطفی شما چندین بار با شکست مواجه شده است ، بسیار ناگوار  و در دناک است . از این بابت متاسفم ، اما نکته ای که مهم به نظر می رسد پیدا کردن عاملی است که باعث بروز این ناکامی ها شده است .

امیدوارم مسیر زندگی تان همواره روشن باشد ...

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری طوبی


معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
امپراطوری رابطه
من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه