سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رهایی از تله رها شدگی

پرسش

تاریخ ثبت : 03 شهریور 1397
1,163  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام. من دختری33 ساله هستم که حدود 8 سال با استادم در ارتباط بودم این رابطه به جهت متاهل بودن ایشان بارها به اتمام رسید ولی به جهت علاقه دو طرفه ادامه یافت. حدود چهار سال قبل این ارتباط را به طور کامل قطع کردیم. تا اینکه حدود شش ماه قبل ایمیلی از ایشان داشتم که ابراز خشنودی در استاد مشاور شدن در پایان نامه داردوما را مجدد به رابطه قبل کشاند اما متاسفانه من در این ارتباط به حدی به جنون کشیده شدم که بعد از دیدار ایشان و ارتباط بدنی دست به خودکشی با قرص زدم. بعد از آن دو جلسه با توجه به وخیم بودن حال من نزد مشاوره رفتیم و ایشان ترک کامل رابطه تجویز کردند.(در این هشت سال همسر ایشان از رابطه پنهانی ما اطلاعی نداشتند تا اینکه در آن شرایط وخیم خودکشی من همسرشان متوجه خیانت شوهرش شد). در این پنج ماه بسیار بی قرار شده ام من بسیار به ایشان وابسته شده ام و نمیتوانم بر روی کاری تمرکز داشته باشم حتی می ترسم نتوانم دکتری خود را به پایان برسانم . دلم بسیار برای خودم می سوزد انگار در تله رهاشدگی قرار گرفته ام احساس بی ارزش بودن می کنم از رها کردن من و تلاشش را برای حفظ همسر و فرزندانش غمگینم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
04 شهریور 1397 ساعت 22:13

سلام بانوی گرامی

نامه شما را خواندم و پر واضح است که شرایط عاطفی بسیار سخت و پرتنشی را گذرانده اید،  از آنجایی که به تله رها شدگی اشاره کردید، مشخص است که اطلاعاتی در این زمینه دارید و حتما این موضوع برای شما واضح است که ورود به رابطه با فرد متاهل و کسی که در دسترس نیست به هر نوعی، آن هم مدت زمانی به این طولانی،  دقیقا قدم گذاشتن و باقی موندن در کشتزار تله هست، و تنها به تداوم تله و در نهایت حال بد و از دست رفتن کلی فرصت های ارتباطی خوب منتهی می شود. پس به ضرورت قطع همچین ارتباطی  شکی نیست.

وقتی تله رها شدگی فعال می شود وقایع به گونه ای پیش می روند که نهایتا به جدایی منتهی می شود، تا شما بتوانید به راحتی  باور مرکزی ناکارآمد " من دوست داشتنی نیستم" را تایید کنید و در نقش قربانی باقی بمانید. وقتی تله رها شدگی فعال می شود، احساس های متناقص و تحمل ناپذیری به شما هجوم می آورند که  تفکر منطقی را از کار می اندازند، و شما مثل کودک 5 ساله ای که مادرش او را رها کرده، ترسیده، تنها، مستاصل و وحشت زده می شوید و ممکن است دست به رفتار های عجیب و غریب بزنید. اضطراب بالا می رود و تنها راه کاهش آن تحمل اضطراب و هیچ کاری نکردن است. 

به ارزشمندی خود اشاره کردید که به نظر می رسد تله بی ارزشی نیز رد پایش دیده می شود، و تاکید می کنم که وجود شما به خودی خود ارزشمند است و بودن یا نبودن فردی در کنار شما  تایید یا ردی به ارزشمندی شما نیست، همین وجود شماست که به خودی خود با وجود تمام نقاط ضعف و قوتش ارزشمند است. رهایی از این دو تله هرچند که مسیر  آسونی نیست اما غیر ممکن نیست، شما می توانید باور های خود نسبت به ارزشمند بودن و دوست داشتنی بودن را به چالش بکشید، آن کودک تنهای  ترسیده را ببینید و در آغوش بکشید و آگاهانه انتخاب کنید از این به بعد علیرغم جذاب بودن برخی افراد وارد روابطی که ناشی از این دو تله هست نشوید.

1-پیشنهاد می کنم که برای عبور راحت تر دو درس غیر حضوری رهایی از بی ارزشی و رهایی از رها شدگی را از دروس غیر حضوری  خانه توانگری تهیه کنید.

2-کتاب زندگی خود را بیافرینید از انتشارات ارجمند  با ترجمه دکتر حمید پور راهنمای بسیار خوبی برای پیدا کردن ریشه ها و عوامل تداوم دهنده تله شماست.

3-و در نهایت از درمانگر می توانید برای عبور راحت تر می توانید بهره ببرید.

تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه

720b309df109963687368f1b279478de0926c2f6.jpg


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه