سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بهانه جويي و اسرار به بخشيدن مهريه از طرف همسرم

پرسش

تاریخ ثبت : 18 آبان 1397
1,307  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
بعد از سه سال دوستي ١/٥ پيش با اسرار شديد همسرم ازدواج كرديم،به دليل خيانت تو دوران دوستي نمي خواستم ازدواج كنم با ايشون،و وقتي براي ازدواج پيش قدم شد واقعا بهم ثابت كرد كه تغيير كرده و تو از دواجم موردي نديدم، ازشون،ايشون ٢سال از من بزرگتر هستند،موقعيت مالي خيلي خوبي هم دارن،٥سال پيش يه ازدواج نا موفق داشتن كه تو دوران عقد جدا ميشن،درخواست طلاق از طرف ايشون بوده و هنوز هم دارن مهريه ميدن،هر ماه يك سكه،خيلي آسيب بدي براي ايشون بوده ،ولي فكر مي كردم اثرات اون شكست از بين رفته تا اينكه سكه گرون شد،
و بهم ريخت از لحاظ روحي،مدت يك ماه كه شديدا اسرار داشت كه بايد مهريتو ببخشي اگه منو دوست داري،من ترسيدم از اين رفتارا و اسرارا،حتي مساوره هم رفتيم گفت كه همسرت و با اين حرفا مي ترسوني،ولي بازم ادامه داد،من ديگه طاقت نياوردم و اومدم خونه پدرم،و دو هفتس كه از ايشون خبري ندارم گفت كه يه كاري ميكنم ببخشي و بعد طلاقت ميدم،من تو زندگي تا حالا حرف مهريه و طلاق نزده بودم.حتي تو ماه هاي اول چند بار برخورد فيزيكي با من داشت ولي حرفي نزدم از جدايي.
نمي دونم دليل كاراش و رفتاراش چيه؟زندگي خوبي داشتيم و الان تو هواس زندگيمون،ايشون خيلي از لحاظ جنسي سرد هستن از اول ازدواجمون اينو متوجه شدم .#مهريه

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
21 آبان 1397 ساعت 11:41

سلام دوست گرامی


در حال حاضر در وضعیت بسیار بدی هستید. ظاهراً طی یکسال و نیم گذشته، فرم رابطه به شکلی بوده که بروز چنین واکنش هایی برایتان  دور از ذهن می باشد. با این حال، وجود بعضی نشانه ها از ابتدای زندگی زناشویی، برخی پیامدهای فعلی را پیش بینی میکنه. برخورد فیزیکی،عدم رضایت از عملکرد جنسی، زندگی ناموفق گذشته و درگیر بودن در آن-فشارها و تنش های متعدد روانی و مالی، موجب تغییر وضعیتی شده اند که اکنون در آن قرار دارید. 


البته برای ارزیابی دقیق این اتفاقات و چرایی آن،  لازم است شکل ، ساختار و فرایند رابطه به دقت مورد بررسی قرار بگیره. از نحوه برقراری گفتگو تا مسائل عمده دیگر. با این حال اینطور به نظر می رسه که چنین واکنش هایی علی رغم اختلافات موجود، منشا هیجانی داشته و ناشی از فشارهایی ست که در این مدت به طرفین وارد شده.  مسائلی از قبیل مهریه نیز بخشی از توافقات و قواعد فرهنگی معمول در جامعه بوده و ارتباطی مستقیم با دوست داشتن ، نداشتن و دوست داشته شدن نداشته و مانعی برای ادامه زندگی مسالمت آمیز  محسوب نمیشه. 


من تصور میکنم چنانچه مایل باشید و بخواهید می توانید این بحران را مدیریت و حل کنید. بدون آنکه مجبور باشید حقوق اولیه خود را نادیده بگیرید. در جریان قرار گرفتن خانواده ها و ایجاد گفتگوی موثر و همدلانه بجای انتقادی در این خصوص می تونه قدم مهمی باشه. هر چند نباید منتظر نتایج خارق العاده ای در زمان کوتاه باشید اما می تونه راه رو برای گفتگوی مسالمت آمیز و مناسب برای ارتباط مجدد طرفین ایجاد کنه. در غیر اینصورت، پیشنهاد میشه خود را درگیر پیام های تهدید کننده ای که دریافت میکنید نکنید. اینها به واسطه برخی فشارهای موقعیتی ست که بیان میشه و همه ی  آن واقعیتی نیست که ایشان در این برهه زمانی تجربه می کنند.  



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه