سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چگونگی مقایسه نکردن خواستگارهای حالا با همسر سابق

پرسش

تاریخ ثبت : 24 مهر 1397
1,415  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام.
خانمی هستم با 25 سال سن. در پایان سال 92 با آقای عقد کردم ، وبنا به دلایلی در مهر ماه سال 96 کار جدایی ام به پایان رسید. در طی این یک سال خواستگار های داشتم که هر کدام را به نحو ی از جهات مختلف با همسر سابق مقایسه میکنم . میدانم مقایسه کردن در هر زمینه ای کار اشتباهی هست ، اما واقغا نمی دونم راه حل یا بهتره بگم راهکار خلاص شدن از این مقایسه کردن ،چیه؟ و با وجود این مقایسه کردن ها ، ایا امادگی شروع یه رابطه و زندگی جدید رو دارم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
28 مهر 1397 ساعت 14:57

با سلام


با توجه به توضیحاتی که مطرح نمودید تصور می  شود در حال حاضر آمادگی ذهنی کافی برای ازدواج مجدد را نداشته باشید. به  تازگی از یک رابطه 4 ساله ای خارج شدید که پیامدهای روانی و عاطفی را برای شما به همراه داشته است. و حق دارید که چنین حساسیتی را نسبت به  انتخاب های بعدی خود داشته باشید. ذهن ناخواسته دچار سوگیریِ تاییدی شده و به نشانه هایی می چسبه که به دنبال تایید شباهت ها یا تفاوت ها با همسر  گذشته ی شماست. 

در واقع استنباطِ شما  تحت تاثیرِ  نزدیک ترین و در دسترس ترین تجاربِ زندگی  تون قرار می گیره. و باعث میشه وجه تمایز و تشابه افراد رو نتونید به خوبی تشخیص بدید.  ذهن تون در گذشته لنگر  میندازه و موجب میشه از انتخاب های بعدی تون واهمه داشته باشید.


گاهی نیز  زمانیکه از موقعیت یا انتخابی ناراضی هستیم ذهن دست به مقایسه با گزینه های دیگر میزنه. تا به این طریق بتونه خودش رو به سمت موازنه و تعادل بکشونه. همچنین زمانیکه همپوشانی بین شما و همسر در زندگی مشترک پایین باشه این مقایسه کردن ها حتی در نبودِ ایشان نیز،  تا مدتی صورت می گیره. و باعث میشه نتونید در عمل به خوبی دست به انتخاب بزنید. 


 مسیر زندگی تون رو کمی متنوع کنید. ممکنه نوع شغل شما و یا سبک زندگی تون به شکلی باشه که حالت سکون به خودش گرفته. این شرایط را کمی تغییر بدید. تا نگاه تون نسبت به رویدادها ، آدم ها و تفاوت ها و شباهت هاشون واقع بینانه تر  بشه.


با این حال  شما به زمانی بیشتر نیاز دارید تا با آمادگی روانی و شناختی بهتر و همچنین کسب تجارب جدید و متفاوت، بتوانید ارزیابی خود را بهبود و توسعه بخشید.




با تشکر  از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 12
کارآمدی پاسخ : 5
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

28 مهر 1397 ساعت 18:38
مچکرم از پاسخگوییتون .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه