سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عدم اطمینان از برآورده شدن نیازهای عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 09 اسفند 1397
492  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۲۴ سالمه و موقعیت های ازدواج مختلفی دارم. از نظر دیگران خیلی موقعیت های مناسب و خوبی از نظر ازدواج هستند، اما خودم خیلی از اینکه آن شخص نتواند نیازهای جنسی و روحی مرا برطرف کند، میترسم. چون پیش از این در یک رابطه ۲ ساله بودم و پارتنر قبلیم خیلی به فکر من نبود و ظرافتهای مرا در نظر نمیگرفت. در همین ۳ ماه اخیر، با شخصی آشنا شدم که بسیاری ازمعیارهای رفتاری مدنظر من را داشت و همدیگر را خیلی دوست داشتیم، چون دقیقا میتوانستیم نیازهای هم را برطرف کنیم، اما وقتی که خواستیم برای شناخت بیشتر وارد رابطه شویم، او همان ابتدا ازمن خواست که ۱شب تنها باشیم و من به او جواب رد دادم و همین باعث شد رابطه ما برای شناخت اولیه شکل نگیرد و خیلی ازاین مسئله ناراحتم، چون واقعا شخص مورد علاقه ی من بود. مثلا مدل رفتاری، حرف زدن، خط فکری، مدل لباس پوشیدن و حتی علاقه ی او به شعر و موسیقی و مسائل هنری. این شخص نظر مرا جلب کرد، اما به دلیل توقع بیجای او برای داشتن رابطه خارج از عرف، در قالبی غیر از ازدواج، مانع نزدیکی ما بهم شد.

مهمترین سوال :
میخواهم ازدواج کنم و نمیدانم چگونه خواستگارم را بسنجم که این معیارهای من را دارد یا نه؟ و این رو چگونه متوجه شوم او در رابطه جنسی و عاطفی تامین کننده من میباشد یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نرجس رهنما
نرجس رهنما
26 فروردین 1399 ساعت 03:10

دوست عزیز سلام. 

باید عرض کنم اینکه روابط خود را با توجه چهارچوب های اخلاقی-عرفی پیش میبرید بسیار تحسین بر انگیز است، تصمیم شما در مورد رابطه اخیر تان بسیار درست بوده است، دلیل ناراحتی تان را درک میکنم اما بد نیست بدانید احساس ناراحتی اندک شما در حال حاضر زود گذر است و بهتر است که با این حجم از ناراحتی کنار بیایید  چرا که با تن دادن به درخواست آقا میتوانستید بار هیجانی منفی ای را برای خودتان به ارمغان بیاورد، چه بسا اکنون باید حجم وسیع تری از ناراحتی را متحمل می شدید... 

احتمالا می دانید برای ازدواج ابتدا باید یک سری از معیار ها را مشخص و سپس اولویت بندی کنید. تعیین معیارهایی از قبیل معیارهای اخلاقی، ظاهری ، مالی،  خانوادگی و... و تطبیق دادن آنها با طرف مقابل رابطه در وهله ی اول  بسیار حائز اهمیت است. در مرحله ی دوم بیان خواسته ها و انتظارات از طرف مقابل  بسیار اهمیت دارد .  متاسفانه بسیاری از انسانها  در روابط خود دچار خطای گوی بلورین می شوند ، به این صورت که آنها انتظار  دارند  طرف مقابل در رابطه از همه ی نیازها و خواسته های شریک زندگی خود آگاهی داشته باشند و بدون نیاز به گفتگو و بیان خواسته ها و نیازهایشان آنها را برآورده سازد، حال آنکه یکی از ارکان مهارتهای ابراز وجود در افراد سالم بیان خواسته ها با طرف مقابل رابطه است. جهت پیشگیری از چنین خطایی لازم است خاطر نشان سازم که  وقتی شما در یک رابطه با طرف مقابل قرار می گیرید باید توانایی ابراز خواسته ها و نیازهای خود را داشته باشید و در عین حال به نیاز ها و خواسته های طرف مقابل نیز توجه کرده و پاسخ دهید. 

بنابراین در پاسخ به سوالتان مبنی بر اینکه چگونه خواستگار خود را بسنجید ، باید بگویم تنها راه آن بررسی و ارزیابی معیارهای ایشان  می باشد. لذا در فرصتی که به گفتگو با خواستگارتان می نشینید تمام معیار های ایشان را جویا شوید و سپس با معیارهای خود تطبیق دهید و اگر تطابقی وجود داشت پس از بررسی اولویت ها برای ایشان به بیان انتظارات خود بپردازید و نظرات ایشان را جویا شوید. 

لازم به توضیح است که در مبحث ازدواج پیش از اینکه تطابق معیار ها و نیاز ها مهم باشد ، توانایی در پذیرش طرفین توسط یکدیگر و راه و رسم چگونگی کنار آمدن با یکدیگر، پذیرش تفاوتهای فردی و احترام به این تفاوتها  اهمیت دارد.

پس از بررسی دقیق موارد گفته شده شما می توانید زیر نظر  یک روانشناس ، مشاوره ازدواج دریافت کنید تا به بررسی دقیق تر ابعاد رابطه پرداخته و با انجام تست های لازم از دو طرف به تصمیم گیری نهایی شما برای یک ازدواج موفق کمک کند. 

موفق باشید🌱

 نرجس رهنما _ خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
همسر مناسب شما_ اثر :باربارا تیگر و پاول تیگر
آیا تو آن گمشده ام هستی؟ اثر باربارا دی آنجلیس

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه