سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ترس از بازگشت رابطه قبلی طرف مقابلم

پرسش

تاریخ ثبت : 26 مهر 1397
1,248  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام

من با دختری ارتباط دارم که یک ماه از ارتباط امان میگذرد . اخیرا متوجه شدم رابطه ای ۳ ساله ای را تمام کرده است که طرف مقابل شرایط مالی بهتری را نسبت به من دارا بوده ولی در این سه سال قدمی واسه ازدواج بر نداشته است و رابطه اشان ۱ هفته قبل از شروع رابطه ای ما به اتمام رسیده است .

حال سوال من از شما این است که ایا امکان دارد این دختر برای اینکه از فشار های روحی و ناراحتی های که بعد از جدایی اتفاق می افتد با من ارتباط گرفته است ؟ من نمیتوانم فلن راجب ازدواج صحبتی کنم چون که فلن شرایط مالی ازدواج را دارا نیستم و اینکه شناخت من کامل نشده است از طرف مقابل ولی فردی نیستم که بخوام بگم ازدواج هدف غیر ممکنی برای من است . جدا از این حرفا من الان نگران این هستم که هرچی رابطه طولانی تر میشود من وابسته تر میشوم و بیشتر به این فرد عادت میکنم از طرفی هم نمیخوام بهم بزنم این چرا که شناخت نسبی از خانواده طرف به سبب نسبت فامیلی دور دارا هستم و خانواده مناسبی هستن و خوده طرف هم تا اینجا فاکتور های مثبتی داشته است وی میدانم شناخت بیشتر نیازمند زمان بیشتر است شاید زود باشد برای صحبت در این مورد

به طور خلاصه باید بگم من میترسم از اینکه دچار وابستگی بشم به عنوان مثال تا ۶ ماه اینده و طرف مقابلم به رابطه قبلیش بازگردد چه حالا به صورت رسمی چه به صورت رابطه دوستی . رفتار بالغانه در این شرایط چیست ؟ایا من باید از طرف مقابلم خداحافظی کنم تا به شرایط پایداری برسد از نظر روحی و بعد از گدشت زمان تصمیم گیر یکنیم با خیر

ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
03 آبان 1397 ساعت 19:52

سلام دوست گرامی


شما در ابتدای رابطه ای هستید که در آن فرد مقابل به فاصله تنها یک هفته از خارج شدن از رابطه ی گذشته،  به شما پیوسته است. به نظر میرسه تصمیم ایشان بلافاصله پس از آن ، متاثر از فشارهایی باشد که به آن اشاره نمودید. با این حال، تا قرار گرفتن در یک شرایط باثبات ، ممکن است تا مدتی تحت تاثیر رویدادهای گذشته اش قرار بگیرد. 


ترس از وابستگی، ممکنه ارزیابی شما را در خصوص سرانجام این رابطه تحت تاثیر قرار بده. طبیعتا هر رابطه ی عاطفی، میزانی از وابستگی را در پی خواهد داشت. این حداقل  بهایی است که افراد در روابط متقابل خواهند پرداخت. 


 با این حال باید تصمیم بگیرید تا در خصوص این رابطه و چگونگی فرایند آن با یکدیگر گفتگو نمایید. دغدغه های خود را در این موقعیت،  با سکوتِ خود پنهان نکنید. وقتی تصمیم می گیرید تا یکدیگر را در یک رابطه هدفمند بپذیرید،  لازم است تا در خصوص اهداف ، برنامه ها و اولویت های خود، بصورت مشخص یکدیگر را  مطلع نمایید. البته لازم نیست خود را درگیر جزییات نمایید. با این حال ارائه طرح کلی از این رابطه می تونه ذهنیت های شما را نسبت به این ارتباط روشن تر نماید. به عنوان مثال باید این واقعیت را عنوان نمایید که انتظارات شما و ایشان از برقراری این رابطه چیست؟  و به دنبال چه هستید؟


هرچند در حال حاضر صحبت در خصوص ازدواج زود است با این حال، برای هماهنگی بیشتر و رفع سوء تفاهم در خصوص انتظاراتِ پنهان ، محدودیت های کنونی و آتی خود را در خصوص عدم آمادگی برای ازدواج تا رسیدن به شرایط پایدار به ایشان منعکس نمایید. البته تاکید نمایید که این زمان قرار نیست نامشخص و طولانی باشد و چنانچه در خصوص مهیا شدن این وضعیت واقعا چشم انداز روشن و در دسترسی ندارید،  این واقعیت را نیز با وی مطرح نمایید. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه