سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بحران 40 سالگی یک دختر مجرد

پرسش

تاریخ ثبت : 16 مرداد 1396
6,016  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و خسته نباشید
دختر39 ساله هستم و مجرد و درآستانه 40 سالگی شغلم رییس حسابداریه ، ازدواج نکردن ، ترس از تنهایی ، یا لذت بردن از زمان حال همه اینا ذهنمو مشغول کرده و از طرفی نمیتونم انتخاب کنم که تنها هستم و لذت ببرم چون دلم یه زندگی با آرامشو سالمو میخواد و این روزها حال عجیبیو تجربه میکنم که شاید بهش گفت بحران 40 سالگیه و نمیدونم چه برخوردی کنم با تمام این دغدغه هام لطفا در صورت امکان منو راهنمایی کنید که اصلا حال خوبی ندارم


ممنونم

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

08 بهمن 1396 ساعت 12:54
سلام من سوالمو 5 ماه پیش پرسیدم بعد 5 ماه هنز جواب ندادین؟ و د رانتظار تایید مدیریت است ؟ چرا اینقدر تاخیر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
30 بهمن 1396 ساعت 13:11

درود بر شما

پوزش ما را در اطاله وقت پاسخگویی پذیرا باشید.


میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن و تشکیل خانواده یک خواسته طبیعی در وجود هر فرد می باشد. خواسته شما یک خواسته بجا بوده و احساسات و نیز نگرانی هایی که تجربه می کنید قابل درک است. زیرا به جز نگرانی های شخصی، مسئله فرهنگ و عرف جامعه ما نیز وجود دارد که در مورد ازدواج دختران، نامهربانتر از پسران است و بنابراین استرس بیشتری به دختران تحمیل می شود. اما این بدان معنا نیست که شما نتوانید یک ازدواج مثبت داشته باشید.

البته توجه داشته باشید که ازدواج ‌نکردن نمی‌تواند به خودی خود نگران‌کننده باشد اما وقتی یک دخترخانم، رخ‌ ندادن آن را در کنار همه مشکلات و نگرانی‌ هایش می‌گذارد، اوضاع تغییر می‌کند و این مسئله تبدیل می شود به شرایطی که استرس ایجاد خواهد نمود. یک فقدان را می توان طوری مدیریت نمود که سبب بحران نشود.

وقتی ازدواج دخترخانمی با تحصیلات دانشگاهی و موقعیت اجتماعی مناسب به تاخیر می افتد احتمالا به این معناست که قابلیتها و امتیازاتش به درستی دیده نمی شوند. می توانید چک کنید که کدامیک از دلایل زیر بیشتر در مورد شما صدق می کند و برای رفع ان چه اقدامی می توانید انجام دهید.

  • بخشی از این دیده نشدن به محیط اجتماعی بستگی دارد. مثلا ممکن است عرف محیط زندگی شما به گونه ای باشد که این پیام والدی را به شما آموخته باشد که دخترخوب باید سنگین باشد، یا نباید جلب توجه کند و... در حالیکه زنانه زیستن و توجه به ظرافتهای وجودی یک خانم، منافاتی با رعایت عرف جامعه ندارد. پیشنهاد می شود متناسب با ارزشهای خانوادگی و اجتماعی خود همواره آراسته باشید.
  • گاهی هم دلیل این مجرد بودن، رفتارهایی است که سبب ترس مردان اطراف تان می شود. رفتار خود را بازبینی نمایید، ممکن است در برخی موارد رفتار شما به گونه ای بوده باشد که احساس ضعیف بودن به مردان پیرامون خود داده باشید. داشتن اعتماد به نفس، خوب و مثبت است ولی همزمان از ظرافتهای زنانه نیز غافل نشوید. مثلا به مردان اطراف تان نشان دهید که در برهه هایی از زمان دوستدار دریافت حمایت از سوی مرد هستید.
  • رفتارتان دلبرانه باشد نه خواهرانه. یک مرد باید مطمئن باشد که در کنار شما به پیشرفت و آرامش و لذت خواهد رسید.
  • افراد درونگرا کمتر از افراد برونگرا دیده می شوند. چنانچه ترجیح قالب شما درونگرایی است بهتر است بخش برونگرای خود را نیز تقویت کنید. 
  • هنوز هم خانواده ها نقش مهمی در ازدواج جوانان دارند. معاشرت با خانواده های خوب و حضور در جمعهای زنانه را از دست ندهید. این مسئله بخصوص در محیطهایی که فرهنگ سنتی تری دارند از اهمیت خاصی برخوردار است.
  • هر فردی برای تصميم گيری و انتخاب همسر آينده معيارهايي را براي خود مشخص مي کند تا بر مبنای آنها بتواند مناسب ترين فرد را انتخاب کند. در بین دوستان و آشنایان تان چنانچه فرد یا افرادی هستند که مورد اعتماد شما بوده و می توانند مورد مناسب شما را به شما معرفی کنند می توانید ملاکهای خود را با آنها مطرح نمایید.
  • به "لذت بردن از زمان حال" اشاره ای جزئی داشته اید. اما چنانچه منظور شمادر خصوص ارتباط این لذت بردن و شرایط مجردی و دغدغه های ازدواج است توجه بفرمایید که وقتی کسی مجردی خوبی داشته باشد بعید است متاهلی خوبی نداشته باشد، زیرا خوب زیستن و لذت بردن از زندگی در ذهن چنین آدمی وجود داشته و آن را به حضور فردی دیگر گره نزده است. 


موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه