سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسرم به من خیانت کرده و من در شرایط بدی به سر میبرم

پرسش

تاریخ ثبت : 11 مرداد 1397
1,579  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
40 سالمه23 ساله بهترین دوست هم،یاور هم،عاشق هم هستیم.دو فرزند بالغ و عاقل داریم.بخاطر گرفتن بورس و پذیرش در آلمان، یکسال پیش من و فرزندانم به المان اومدیم.همسرم موند تا بعد از فروش خونه به ما بپیونده که از یکماه پیش این اتفاق افتاد.اردیبهشت 97 متوجه خیانتی شدم.تقاضا کردم بهم بگه.بعد از یکهفته پذیرفت .با یکی از آشنایان دختری 29 ساله عامدانه وارد چت شده،از ابتدا مستقیما ازش درخواست رابطه کرده،و دختر هم پذیرفت.بعد از یکهفته همسرم با کادو میره پیشش و باصرار همسرم دوستیشون ادامه پیدا کرد.بعد از سه ماه شبی که قرار داشتن که او به اپارتمان همسرم بره،همسرم پشیمون و رابطشو قطع میکنه .طی این سه ماه همسرم دوبار هم پیش ما اومده بوده ولی همچنان در رابطه بود.
دوستش دارم اما هر روز دلسردتر از قبل.روزگار بدی رو سپری میکنم.پریشان حال و مضطرب.هر شب باگریه میخوابم.از خودم و بدنم بدم اومده علیرغم زیباییم .دایما معذرت خواهی میکنه.پشیمونه.مشکل منم الان.دستم جایی بند نیست توی کشور غریب.بچه هام نمیدونن.همسرم رو دوست دارم.ولی به جدایی که برای هردومون مساوی با مرگه ،فکر میکنم.کمکم کنید .شرایطم هرروزبدترمیشه.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
11 مرداد 1397 ساعت 15:11

سلام  دوست گرامی

نامه شما را خواندم،  ضربه سخت و ناراحت کننده ای را خورده اید،  علیرغم مسائل مهاجرت ، موضوع خیانت هم فشار مضاعفی بر دوش  شما گذاشته است و پریشان حالی و اضطراب و ناامنی شما کاملا قابل درک است، اینکه روز هایی احساس تنهایی وبی پناهی کنید، نا امید باشید و مستاصل کاملا طبیعی و قابل درک است .واقعا تحملش سخت است،  بنا براین از خودتان توقع زیادی نداشته باشید و خودتان را سرزنش نکنید. 

این  نکته را لازم می دونم بگم که اگر چه این خطا از جانب همسر شما اتفاق افتاده ، اما لزوما به این معنی نیست که شما را دوست ندارند، یا شما ارزشمندی خود را زیر سوال ببرید، حتما  لازم نیست شما نازیبا یا بی اخلاق یا.... دیگه باشید تا این اتفاق بیافتد ، خیانت از مقوله هایی است که فاکتور های زیادی در وقوعش دخیل هستند، بنابراین دست از نشخوار فکرهای آزار دهنده و بی ارزش کننده  نسبت به خود بردارید ، که هیچ کمکی به حل مسئله شما نخواهند کرد.و باعث می شود در نقش قربانی باقی بمانید.

موضوع مثبت دیگه در ارتباط شما این هست که هنوز به هم علاقه دارید و همینطور همسرتان به اشتباه خود واقف هستند و عذر خواهی می کنند و مایل به برگرداندن رابطه هستند ظاهرا. لازمه آگاه باشید که باز سازی رابطه بعد از خیانت  امکان پذیر است فقط جریان اعتماد سازی مجدد پروسه ای طولانی است و زمان می برد و لازم هست که هر دو طرف همکاری زیادی با هم داشته باشید. از ناراحتی ها و احساسات واقعی خود با همسرتان صحبت کنید، به خودتان زمان دهید تا خودتان را دوباره پیدا کنید و یواش یواش اعتماد رفته به زندگی برگردد. و با شفاف سازی و صداقت از ایجاد هر گونه ابهام و سوتفاهم جلو گیری کنید، برای عبور از این مسیر زوج درمانی بسیار می تواند برای شما مفید باشد.

از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا گوشه


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه