سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج بكنم يا نه؟

پرسش

تاریخ ثبت : 14 مرداد 1397
1,196  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با پسري ٤ سال پيش دوست شدم ورابطه جنسی با پسر خاله اشون برقرار كردم الان من و اين پسر ميخواهيم ازدواج كنيم از ترس آبروريزي پسرخاله فعلا دست نگه داشتيم،الان ما احتياج به راه حل داريم كه چيكار كنيم،بريم خارج از كشور زندگي كنيم ؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
18 مرداد 1397 ساعت 15:38

با سلام


توضیحات بسیار کوتاه و مختصری ارائه نمودید.  شرایط شما قابل درک است. توی وضعیتی متعارض و مبهم گیر افتادید.که تصمیم گیری رو براتون دشوار کرده.  با این حال برای بررسی و ارائه پاسخ، لازم است دیتاهای بیشتری از مساله از سوی شما توضیح داده بشه. 

 در ابتدا فکر میکنید تا چه میزان از تصمیم خود برای ازدواج با ایشون اطمینان دارید؟ با اصلی ترین معیارهای شما برای زندگی مشترک، سازگاری نسبی دارند؟   آیا شرایط از جانب ایشون به اندازه ای باثبات هست که به ازای این انتخاب، نگرانی مستمر و استرس بالقوه بالایی رو متحمل نشوید و یا به خاطرش در آینده از سوی وی سرزنش نشید؟  ایشون از  رابطه جنسی شما با پسرخاله شون اطلاع دارند؟ اگر با آگاهی از این واقعیت، شرایط را کاملا پذیرفته اند نگرانی شما اندکی  کمتر خواهد بود. با این وجود، دغدغه ی اصلی، ترس از ارزیابی دیگران که یک واقعیت انکار ناپذیر خواهد بود که می تواند تبعات روانی و اجتماعی احتمالی قابل توجهی داشته باشه.

با این حال اینکه مجبور شوید بخاطر ترس از افشای رابطه ی گذشته، مهاجرت کنید در عمل راهکار موثری به نظر نمیرسه. مگر اینکه قضاوت و نگاه دیگران در صورت افشای احتمالی آن، چندان براتون اهمیتی نداشته و یا تاثیری بر رابطه مشترک شما نگذارد.  بنابراین در خصوص پرسش ها و چالش های بالا و هزینه فایده های این تصمیم کمی واقع بینانه فکر کنید و چنانچه پاسخی دارید مطرح نمایید.

با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

19 مرداد 1397 ساعت 00:09
سلام خدمت شما ،ممنون از پاسخ شما،توضيحات طولاني ميشه اگه خدمتتون بگم:من ٤ سال پيش با پسري كه دوست شدم منو برد خونه پسر خاله اش ،پسر خاله اش هم اونجا بود ،و خود اين پسر ميديد كه پسرخاله اش نزديك ميشد به من ولي اون چيزي نميگفت و اصلا حسادت نميكرد كه پسر خاله اش مياد نزديك من،من و دوست پسرم با هم سكس كرديم ولي اون نتونست منو به اوج برسونه و بلد نبود ،منم بسيار حالم بد شده بود ،با عصبانيت از اتاق رفتم بيرون، پسر خاله اش هم از اين موقعيت من سواستفاده كرد و ميگفت بيا حسين رو دور بزنيم و با من دوست شو ،و من خامش شدم ، بله دوست پسر من رابطه من و پسر خاله اش رو ديد(سكس) و اين مسئله بين ما حل شد ،دوست پسر من منو بخشيد ،به قول خودش ماه اول دوستيمون بود و هيچ حسي بينمون نبود،حالامن و دوست پسرم ميخواييم ازدواج كنيم اما از ترس اينكه پسرخاله اش قضيه ما رو افشا كنه ميترسيم،حالا ما بايد چيكار كنيم،واقعا سرگردونيم.آيا مهاجرت كنيم از ايران
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
19 مرداد 1397 ساعت 01:48

با سلام


با توجه به توضیحاتی که اشاره نمودید و با در نظر داشتن محدودیت ها و موانع قابل توجه در این رابطه و خصوصیات شخصیتی و رفتاری قابل تامل پسر که ممکن است آینده ی مبهمی را برای این انتخاب به همراه داشته باشد  نمی تونم مطمئن باشم که ماهیت این رابطه بتونه برای شما دستاورد مطلوبی به همراه داشته باشه. 


موضوعی که بیشتر از یک مهاجرت حائز اهمیته، چالش های جدی احتمالی آتی با ایشون و تاثیر تبعات اجتماعی اونه که ممکن است زندگی مشترک شما رو حتی با مهاجرت به صورت جدی تحت شعاع قرار بده. 


 گاهی اوقات برخی رویدادها  اثر تاخیری دارند. یعنی پیامدهای منفی و تخریبی  اون پس از مدتی در قالب زندگی مشترک خودشون رو نشون میدن. بنابراین پیشنهاد می شه در صورت امکان در خصوص تصمیم خود برای ازدواج با ایشان تجدید نظر نمایید .



با تشکر 

شایان غدیری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه