سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تصمیم برای جدایی یا ادامه رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 24 مرداد 1397
900  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من 9 ماه پیش با پسری وارد رابطه عاطفی شدم . این رابطه اولین رابطه جدی من بود. از همون اول بهم گفت که قصدش ازدواجه و ازم خواست خانواده ها رو در جریان بذاریم و گذاشتیم. قرارمون این شد شرایط تحصیلی و شغلیش رو درست کنه و بعد ازدواج کنیم و یه مدت برای شناخت بیشتر با هم رابطه داشته باشیم.
حال من و حال اون الان توی رابطه خیلی خوبه. با وجود اینکه گاهی هم مسائل و اختلاف نظرایی داریم ولی خوب با هم کنار میایم.
مشکل من اینجاست که بعد از چند ماه آشنایی متوجه شدم که از لحاظ جایگاه اجتماعی و فرهنگی خیلی با هم فاصله داریم و ایشون از این لحاظ پایین تر از خانواده من هستن. حتی از لحاظ اقتصادی هم به نسبت فاصله داریم . بعد از سه ماه از آشناییمون هم بهم گفت من پدرم بیست ساله به تریاک اعتیاد داره.
عقلم میگه با وجود همچین اختلافی از نظر سطح اجتماعی باید از هم جدا شیم ولی از یه طرف به خاطر احساس قوی که بهش دارم نمیتونم اینکارو بکنم چون واقعا تمام نیازهای عاطفی منو رفع میکنه و بلده چیکار کنه حالم خوب شه
من باید چیکار کنم؟ باید ازش جدا شم؟
دوستام میگن به هم نمیخورید ولی خانوادم میگن هرچی نظر خودته

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
30 مرداد 1397 ساعت 16:49

با سلام


در زندگی ممکنه آدمایی باشند که بتونن به لحاظ عاطفی و هیجانی نیازهای یک فرد رو به خوبی برآورده کنن اما الزاما شریک های مناسبی برای ازدواج نباشند.  این مهم به اولویت های شما بازخواهد گشت. اینکه از این رابطه چه میخواهید ؟ معیارهای شما در ابعاد فردی(روانی)، شخصیتی،فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و شغلی در انتخاب مورد نظر، لحاظ شده؟!


 زندگی زناشویی، به دو نفر دونده ی استقامت نیاز داره، نه سرعت. بعضی آدما در روابط کوتاه مدت و صمیمانه بدون چارچوب ازدواج، دونده های سرعت خوبی هستند. 


بنابراین پیشنهاد میشه در انتخاب پیش رو ، تمام جوانب و معیارهای رابطه رو در نظر داشته باشید تا بتونید ارزیابی واقع بینانه ای رو در این خصوص به دست بیارید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه