سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

از ازدواج خیلی میترسم

پرسش

تاریخ ثبت : 07 اسفند 1397
461  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دختری 24ساله. فرزند سوم. دانشجو و درخوابگاه زندگی میکنم.
از ازدواج میترسم چون ابداً نمیتونم به هیچ مردی اعتماد کنم. دست خودم نیست. یک مرد، تا زمانی که برای من دوست، همکلاسی، همکار و...باشه باهاش مشکلی ندارم و رفتار خوبی هم دارم. اما اگه پیشنهاد دوستی یا ازدواج بده، به طورکامل از چشمم میافته و دیگه نمیتونم به هیچ وجه باهاش ارتباط داشته باشم. اسم خواستگار که میاد به شدت استرس میگیرم و به بهونه درسم اجازه نمیدم به خواستگاری بیاد. چون ترم آخرم، بعد از درسم بهونه رد خواستگار ندارم. به نظرم هنوز آمادگی تعهد و مسئولیت ازدواج رو ندارم. ولی نمیتونم به پدرم بگم، چون طرز فکرش این رو نمیپذیره و میگن دختر باید تا 25 سالگی ازدواج کنه. اصلا از ازدواج سنتی خوشم نمیاد و دوست دارم با علاقه ازدواج کنم، ولی پدرم اصلا این موضوع رو قبول نداره.
یکی دوبار به پیشنهاد دوستانم سعی کردم وارد رابطه دوستی بشم، اما نهایتا 10 روز دوام آوردم (ناگهان دیدم دیگه دلم نمیخواد با این آدم دوست باشم)
این روزها زیاد درمورد خیانت زوج ها به هم (که برای من غیر قابل تحمل و بخششه) شنیدم و دیدم. میترسم تو رابطه یا بعد ازدواج بهم خیانت بشه
ضمناوالدینم رابطه خوبی باهم ندارند

مهمترین سوال :
چطور بر ترس خودم غلبه کنم؟ چطور میتونم وارد رابطه عاطفی بشم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
29 بهمن 1398 ساعت 20:11

باسلام واحترام

درست است که ازدواج تصمیم مهمی است ونیاز به آمادگی دارد ، اما نباید موانعی را برسر راه ایجاد کرد که به حس بدبینی وبی. اعتمادی ما کمک کند.

به نطر میرسد با توجه به مواردیکه مطرح فرمودید،وهمچنین شرایط زندگیتان ورابطه والدینتان این بد بینی دوچندان شده است.

ابتدا باید بپذیرید که بواسطه موادیک که مطرح فرمودید قطعا شما دارای تله های شخصیتی هستید مثلا( رهاشدگی  وبی اعتمادی ) که تا این حد دیدتان نسبت به رابطه جدی منفی است.

بنابراین اولین گام برای شما باید شناسایی وتغییر تله هایتان باشد،آنهم به کمک یک درمانگر.در غیر این صورت چرخه معیوبی که از آن نام بردید همچنان وجود خواهد داشت.

همچنین خودتان نیز به این بدبینی وترستان نباید دامن بزنید.درست است که خیانت وبسیاری از مشکلات دیگر در ازدواج وجود دارد اما این بدان معنا نیست که کل مفهوم ازدواج وارتباط زیر سوال رود ونتوان به ازدواج موفق ورابطه سالم امید داشت.چرا که اگر برای داشتن هر کاری از اصول آن پیروی کرد بنابراین احتمال بسیار کمی برای شکست وجود دارد،در این قاعده ازدواج نیز استثنا نمی باشد.

واقعیت این است که همه ما به یک اندازه در معرض شکست عاطفی هستیم مگر آنکه انتخابی دقیق و درست داشته باشید و برای ازدواج،به جای هیجانات با منطق پیش برویم. مشاوره بگیریم، تحقیق کنیم وتجربیات تلخی که دیگران داشتهاند می توانند منشا تجربه برای ما باشند نه این که عاملی بازدارنده به حساب بیایند و برای حرکت، مانع شوند.

.اگر بتوانید اصول برقراری رابطه وازدواج را بدانید وقبل از ازدواج ،مشاوره بروید با احتمال بسیار زیاد مشکلی نخواهید داشت.در صورتیکه تصورتان از ازدواج درست ومنطقی باشد وبدانید که با چه چالشهایی مواجه خواهیید بود.

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان‌

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه