سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسرم عشق را توزندگی قبول نداره

پرسش

تاریخ ثبت : 04 شهریور 1397
811  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
همسر من عشق را قبول نداره و فقط می گه عشق بین مادر و فرزند هست. هیچ حسی تو زندگی نداره . میگه تومنطق من از عشق بی معنا تر نیست. نه این که بخوام بگم باید به من عشق بورزه ها نه زندگیمون انقد تکراری شده که دیگه به این چیزا فکر نمی کنم. فقط این که اون حتی به بچه هاشم عشق نداره. میگه فقط دوست داشتنه. میگه اگه عشق بود از دستشون ناراحت نمیشدم پس من هیچ عشقی به بچه هامم ندارم. این برام خیلی سخته. بارها تصمیم گرفتم ازش جداشم ولی بدون بچه هام نمیتونم زندگی کنم و این که بچه هام بخوان بدون پدر زندگی کنن برام سخته . همسرم همش ناراحته همش خسته است تا حالا نه به من نه به بچه ها نگفته که دوستمون داره میگه من در عمل نشون میدم که دوستتون دارم ولی ما چیزی نمی بینیم.به نظرش این که کار کنه پول دربیاره زندگیشو بگذرونه مثلا ما را دوست داره.ولی من آدم احساسی هستم. دخترم که ده سالشه افسردگی گرفته یکی دیگشونم که 4 سالشه فقط می ترسه من بمیرم و تنها بشه چون حضور باباشون انقدر کم رنگه که این احساسو داره. همسرم بابت کوچیکترین چیزی همش قهر می کنه قهرای طولانی مدت حتی بادخترکوچیکمون. این برام سخته.کمکم کنید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
10 شهریور 1397 ساعت 23:51

سلام دوست عزیز

نامه شما را خواندم، مشخص است که جو سردی در روابط شما حاکم شده است ، که شما معتقدید در نتیجه رابطه سرد و بی عاطفه همسرتان است،  و ازباور نداشتن عشق از جانب همسرتان صحبت کردید. عشق مفهومی است که ممکن است هر کس برداشت خود را از موضوع داشته باشد و در زندگی زناشویی بعد از گذشت چند سال حتما تغییر شکل می دهد و به دوست داشتن و یک صمیمیت عمیق تری احتمالا تبدیل می شود که امنیت و ثبات بیشتری دارد نسبت به احساس عاشقی اولیه، اما شور و هیجان کمتری را تجربه خواهیم کرد. اینکه می فرمایید هیچ ابراز علاقه ای وجود ندارد، خب این سوال ایجاد می شود که آیا همیشه اینطور بوده اند یا اتفاق خاصی باعث این سردی و بی احساسی شده است.

اگر همیشه سبک ارتباطی ایشان به نوعی بوده که ابراز احساسات مثبت یا منفی برایشان سخت بوده است، بهتر است برای اصلاح و بررسی بیشتر این موضوع به زوج درمانگر مراجعه کنید.

البته  نکته دیگری که  می خواهم بهش توجه داشته باشید این است که زبان عشق آدمها گاهی با هم متفاوت است و در این زمینه کتابی هم به همین عنوان " زبان عشق"  وجود دارد. که فکر می کنم برای شما مفید باشد.

پیشنهاد می کنم از قضاوت کردن ایشان بپرهیزید و اگر فکری مثل "  این که کار کنه پول دربیاره زندگیشو بگذرونه مثلا ما را دوست داره." به سرتان زد به جای جدی گرفتن این فکر راجع به احساس و نیاز خود بسیار واضح و شفاف از جانب خودتان گفتگو کنید. چون قضاوت کردن صرفا رابطه شما را سردتر می کند و شما را از هم دور تر می سازد.

پیشنهاد می کنم برای حل مسئله ارتباطی به جای قهر های طولانی از یک زوج درمانگر حتما کمک بگیرید تا بتوانید زبان گفتگو با یکدیگر را پیدا کنید.

 "در كتاب از راه‌های مختلف عشق ورزیدن همسران به یك دیگر سخن به میان آمده برخی از آن‌ها بدین قرار است: وقت گذاشتن برای یك دیگر، كلام تاییدآمیز، دریافت‌ هدایا، و خدمت‌كردن به یك دیگر. نویسنده می‌گوید: اگر شما عشق و محبت خود را به زبانی ابراز كنید كه همسرتان آن را نفهمد، او اصلا متوجه نخواهد شد كه شما ابراز عشق كرده‌اید. مشكل این جاست كه شما به دو زبان متفاوت سخن می‌گویید"."

با کلیک بر روی تصویر کتاب می توانید نسخه صوتی کتاب را هم دانلود کنید.

با تشکر از اعتماد شما

 مونا گوشه

df87ccee0cff5aa4158280472913320f839e9d1f.jpg



معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه