سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

زندگي مشترك ناموفق خواستگار

پرسش

تاریخ ثبت : 31 شهریور 1397
937  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و احترام؛
خواستگاري دارم كه يكبار تجربه زندگي مشترك ناموفق را داشته است مدت زندگي مشترك يكسال بوده و به دليل بالا بودن سطح توقعات همسر سابق از هم جدا شده اند و خواستگار بنده تمام تلاش خود را براي حفظ زندگي انجام داده و حتي از جلسات مشاوره هم استفاده نمودند. بنه چند جلسه با ايشان ديدار نمودم تا متوجه صلاحيت اخلاقي ايشان در مرحله اول شوم و از نظر من ازدواج قبلي ايشان مساله اي نيست و هر كسي ممكن است يه همچين تجربه اي را پشت سر گذاشته باشد. اكنون با گذشت چند جلسه از آشنايي خواهان ملاقات خانواده ها براي آشنايي بيشتر هستم كه ايشان از ابتدا با خانواده شان مساله بنده را در ميان گذاشتند به بنده راهنماي بفرماييد كه م چگونه با خانواده ام مساله را مطرح كنم تا مقاومتي جهت شناخت بيشتر ما با هم نداشته باشند.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
07 مهر 1397 ساعت 15:04

سلام دوست گرامی


زمینه  قرارهای آشنایی با هدف ازدواج که یکی از طرفین، در گذشته ازدواجی ناموفق  داشته تا حدودی متفاوت است. با این حال  معرفی چنین کیس هایی برای خانواده  بهتر است با رعایت برخی ملاحظات همراه باشه. 

در وهله نخست لازم است پیش از مطرح نمودن این موضوع، طرفین در خصوص ویژگی ها و معیارهای اصلی به اشتراک نظر نسبی رسیده باشید.

در   ابتدای معرفی به خانواده،  ضروری نیست عنوان نمایید که ایشان در گذشته  ازدواج ناموفقی داشته. بلکه ذکر خصوصیات فردی و خانوادگی فعلی ایشان، در  مراحل نخست کافی ست.


وقتی توافق نسبی با خانواده ایجاد شد زمانی را برای برقراری دیدارهای خانوادگی متقابل منظور نمایید .زمانیکه  طرفین به اشتراک مورد نظر در خصوص این انتخاب و اولویت های مرتبط با آن رسیده اند . می توانید به  تدریج در خلال ارتباط با خانواده، در خصوص ازدواج گذشته ایشان و چرایی آن  بصورت خلاصه و کلی و به صورتی که تمام جزییات فرعی و غیرضروری آن رابطه بیان  نشود گفتگو نمایید.


در  تمام مراحل پیش رو، کنترل و مدیریت هیجانات فردی در ارتباط با واکنش های  احتمالی خانواده و اتخاذ رویکردی منطقی با نگاهی جامع، حائز اهمیته. شکل همدلانه برخورد شما در خصوص این انتخاب و احترام  به دیدگاه های متفاوت خانواده و شنیده شدن دغدغه ها و نگرانی های شان،  می تونه  در پیشبرد گفتگو و درک بهتر موقعیت شما نیز موثر باشه. 



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه