سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دچار سردرگمی شدم

پرسش

تاریخ ثبت : 28 مهر 1397
1,422  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من37 سال دارم.مجردهستم،شغل من کارشناس بازگانی هست .از سال 90 تا کنون در کارم دچار مشکل شدم به طوری که هر چقدر هم که در کار تلاش میکنم ولی متاسفانه دقیقا مهر ماه که میرسه به هر دلیلی قطع همکاری باشرکت صورت میگیره حالا یا ورشکستگی شرکت،بیماری والدین ،استعغا،اختلاف با مدیران و... ،کلا همکاری من با شرکت پس از امضاي قرارداد از 6 ماه تا 1 سال گذر نمیکنه واین پروسه دیگه خیلی خسته کننده شده و داره من رو آزار میده.
الان به این نتیجه رسیدم که شاید من باید از این اتفاق درسی رو بگیرم . تصمیم گرفتم که حرفه دیگری بنا به استعداد های ذاتی که دارم درپیش بگیرم .ولی مشکل این است :
1. در زمینه آرایشگری استعداد خوبی دارم ولی متاسقانه علاقه ای به انتخاب آن به عنوان شغل خود ندارم .
2.در زمینه کار با کودک نیز اندک تجربه و استعداد هم دارم (کار دانشجویی ) و میتوانم آموزش دیده و شروع به کار کنم ولی متاسفانه درآمد آن اندک است.
3.در زمینه همکاری با موسسات خیریه (که بسیارعلاقمندم از کودکی )نیز با چند موسسه که آشنایی داشتم تماس گرفتم که پاسخ دادند که فقط رشته مددکاری استخدام میکنند..(رشته تحصیلی من علوم اجتماعی .گرایش برنامه ریزی است)
حال سوال من این است:
1.با توجه به اینکه به شغل آرایشگری علاقمند نیستم آیا کار درستیه که برم آموزش ببینم و شروع به کار کنم.
2.به نظر کارشناس محترم من چه تصمیمی باید بگیرم تا هم شغلی داشته باشم و هم اینکه به آن علاقمند بوده و با آن رشد کنم؟
3.آیا اصلا من تصمیم درستی میگیرم که کارم رو عوض میکنم ؟
ممنون میشم نظر و تحلیلتون رو بگید.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
07 آبان 1397 ساعت 14:11

با سلام


 علاقمندی معیاری تاثیرگذار در میزان رضایت شما از شغلی ست که ادامه می دید. با این حال باید بررسی نمایید اولویت هایتان برای حرفه مورد نظرتون چیه؟ 


 شما ممکن است این امکان را نداشته باشید تا همه ی ملاک ها و خواسته های خودتون رو در خصوص یک شغل، بصورت توامان انتظار داشته باشید. هر کدام از مهارت هایی را که به آن اشاره نمودید نقاط قوت و محدودیت هایی را برایتان به همراه دارند. با این حال باید بررسی نمایید با توجه به ترتیب اولویت و اهمیت، کدام یک انتخاب بهتری برای شما خواهند بود.


سرمایه گذاری در یک مسیر شغلی که نمی تواند شما را به موفقیت مورد نظر نزدیک نماید ممکن است این موقعیت را برایتان به وجود بیاورد تا  مسیر شغلی خود را تغییر دهید .  تصمیمی که در حاضر حاضر تمایل به انجام آن دارید.


ما بصورت پیش فرض در خصوص برخی معیارهای یک شغل پیش زمینه ها و یا  انتظاراتی داریم که با آن چیزی که در عمل با آن روبرو میشیم کمی متفاوت خواهد بود. با این وجود در مورد پرسش نخست می توانید  این فرصت را به خودتون بدید تا ضمن کسب تجارب بیشتر، ارزیابی جامع تری در خصوص میزان رضایت ، علاقمندی  و رشد  مورد انتظارتان به دست بیارید. با حال باید ببینید با کدام یک از موانع یا محدودیت هایی که در انتخاب های خود  به آن اشاره نمودید بهتر می توانید کنار بیایید. 


در این راستا مطالعه مجموعه درس های بهبود کسب و کار خانه توانگری حضور شما پیشنهاد می شود.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه