سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پنهان کردن هویت ایرانی همسرم و مجبور کردن من به دروغ گفتن

پرسش

تاریخ ثبت : 01 آبان 1397
1,095  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من چند ماهی هست که ازدواج کردم ودر انگستان زندگی می کنم، همسرم British citizen هستند وطی مدتی که با ایشون در رابطه بودم متوجه شدم که ایشون ازبیان اینکه ایرانی هست امتناع میکنه تا جایی که گاهی به دروغ منتهی میشه. ما هر زمان در جایی که انگلیسیها هستند با هم باشیم من اجازه ندارم فارسی صحبت کنم و همیشه این موضوع به بحث های تندی ختم میشه تا جایی که من حس میکنم مجبورم به خاطره همسرم همیشه دروغ بگم و‌انگار در یک حباب تو‌خالی زندگی میکنم. این مضوع بسیار من رو رنج میده و اعتماد به نفس من رو‌به خاطره برخورد همسرم ازم‌گرفته، تمایلی ندارم جایی با ایشون برم از ترس‌اینکه دوباره مجبور به پنهان کردن ملیتم بشم. ممنون میشم در این رابطه راهنماییهاتون رو در اختیارم بگذارید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
06 آبان 1397 ساعت 16:25

سلام دوست گرامی


نامه شما را خواندم. خیلی سخته که آدم بخواد همیشه مراقب باشه خیلی جاها خودش رو اون کسی که هست نشون نده.  به قول دانا تارت در رمان سهره طلایی : ما چنان عادت کرده ایم که با چهره ای مبدل با دیگران برخورد کنیم که در نهایت با خودمان هم با چهره ای مبدل برخورد می‌کنیم. 


شما حق دارید که بابت این مساله اصلا احساس خوبی نداشته باشید. پیشنهاد میشه در این خصوص با همسرتون گفتگو نمایید. از احساس خود نسبت به چنین دغدغه ای اونو مطلع کنید بدون آنکه مجبور باشید بهش اعتراض نموده و یا با سرزنش او را خطاب کنید.  ابراز نمایید که چه رنجی میکشید و در چه وضعیت روحی روانی نامساعدی قرار می گیرید وقتی مجبورید خودتون رو طوری معرفی کنید که نیستید. امیدوارم که در یک گفتگوی مسالمت آمیز و صمیمانه می توانید به تدریج شرایط را به شیوه ای تاثیر گذار تغییر دهید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه