سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

برای اینکه سریعتر تصمیم بگیرد چه کار کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 05 آبان 1397
1,156  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، دکترجان 15 سال پیش کسی رو که چند سال دوران کودکی رو با هم همسایه بودیم و بعد مهاجرت کرده بودند رو دیدم و طبق خواسته مادر بزرگ ایشون و خودمون مختصر رابطه ای ایجاد شد اما بعد از رفتن ایشون دوباره رابطه قطع شد ( شاید بخاطر سن کم، مشغله درسی و البته بی مزه بازیهای من) تا اینکه دوباره بعد از 15 سال این رابطه شروع شده و الان سه ماهه که در رابطه هستیم و من برای دیدن ایشون مدت دو هفته به نروژ رفتم ، همه چیز خوبه تا الان. ایشون بخاطر مشکلات کاری که براشون هست ( وکیل هستن) فعلا نمیتونن روی ازدواج تمرکز کنن و میگن چون خانواده ها در جریان هستن و از قدیم هم همدیگر رو میشناسیم و برای اینکه بیشتر با روحیات هم آشنا بشیم و در این مدت هم مشکلات کاری من مرتفع بشه با هم در ارتباط هستیم و سعی میکنیم دوباره شرایط رو فراهم کنیم و همدیگر رو بیشتر ببینیم. من هم چون با ازدواج با ایشون باید مهاجرت کنم دارم سعی میکنم در این فاصله هم زبان یاد بگیرم و هم شرایط دیگه رو فراهم کنم. فقط نگرانم که این زمان طی بشه و ایشون نخواد البته ناگفته نماند که بسیار مرد مسئولیت پذیر و متعهد در رابطه هستن ولی متاسفانه من خودم یک سری افکار بیمزه و مسخره ای دارم که همش نگرانم میکنه و دوری و دلتنگی عجیب روی روحیه م اثر گذاشته . میخواستم کمکم کنید و بگید چه رفتارهایی از من باعث میشه که ایشون سرد بشه. دلم میخواد رابطه مون به همین شکل بمونه اما نگرانم که بعضی رفتارهای من باعث خراب شدن بشه. ناگفته نماند من بسیار ادم عاطفی و احساسی هستم و هیچ ترسی از بیان عشقم به ایشون ندارم و ایشون کاملا میدونه که خیلی دوستش دارم. و اصلا این روحیه رو که بیظرفیت بازی در بیاره رو خداروشکر نداره. اما لطفا کمکم کنید که این رابطه حفظ بمونه

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
06 آبان 1397 ساعت 09:25

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم، اینطور که من دریافت کردم در رابطه عاطفی امن و باثباتی قرار دارید که در حال مهیا کردن شرایط ازدواج هستید، در این میان افکار مزاحم به سراغ شما می آیند که نکنه این رابطه از دست بره، یعنی ترس از دست دادن را  تجربه می کنید،

از روابط قبلی خود چیزی نگفتید، همچنین امتیازی که به رابطه با پدر دادید پایین بود و این نشان می دهد که این ترس می تواند ریشه در ارتباطات و تجربیات عاطفی شما در گذشته داشته باشد. بنا بر این این آگاهی شاید به شما کمک کند که بی جهت مسائل گذشته را به شرایط فعلی سرایت ندهید. آگاه باشید که رفتارهایی که از سر دلتنگی یا ترس ازدست دادن انجام شود مثل، تماس های مکرر، ابراز احساسات خیلی زیاد ، چسبندگی عاطفی زیاد و چنگ زدن باعث ترس و دوری طرف مقابل می شود. اگر تمایل به این رفتارهای احیانا داشتید ، قبل از آن مکث کنید چند ثانیه و از خود بپرسید که چه فکری از ذهن شما می گذرد که این طور بی قرار کرده است، شواهد موافق و مخالف فکر خود را بررسی کنید .

وقتی تله ای مثل رهاشدگی که با موضوع شما مرتبط است فعال می شود، به انتخابهای ما جهت می دهد به این معنی که حتی شواهدی هم که می بینیم دال بر این است که اون ترس و باور به دردنخورمان را تایید کند، در حالی که حقیقت می تواند اینطور نباشد، و شما با توقف فکر و دیدن شواهد مخالف و موافق می توانید از این سیکل معیوب بیرون بیاید.

نکته دیگری که بهتون می تونه کمک کنه این است که توجه کنید اینها فقط یک مشت فکر هستند، و لازم نیست خیلی جدی بگیریدشون

مثل ابرهای آسما ن که در حرکت هستند عبور می کنند،  و آب وهوا عوض می شود.و شما می توانید بدون هیچ اقدامی فقط نظاره گر آنها باشید.

برای رهایی از این افکار مزاحم " کتاب رهایی از زندان فکر" به شما کمک خواهد کرد.

با تشکر از اعتماد شما

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه