سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ارتباط با معشوقه قدیمی

پرسش

تاریخ ثبت : 07 اسفند 1397
466  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام .
۳ سال با دختری ارتباط عاطفی شدیدی داشتم و قصد ازدواج داشتیم و خانواده ها در جریان بودند. دقیقا در زمانی که قصد داشتم ازدواج داشتیم، مادرش فوت کرد و چون بچه طلاق بود، تنها حامی و سرپرست خودش رو از دست داد. پدر بزرگ اون دختر با این که از رابطه ما خبر داشت، ولی با ازدواج ما مخالفت کرد و اون دختر به اجبار با مردی که پدربزرگش معرفی کرد ازدواج کرد. بیشتر از یک ماه طول نکشید که به صورت توافقی با کلی حرف و حدیث و اذیت طلاق گرفت و باز به سمت من برگشت و گفت من نمیتونم تو رو فراموش کنم. البته قبل از طلاق هم گفته بود. به علت همون طلاق، از سمت خانواده طرد شد و چون من اون زمان اصلا شرایط مناسبی برای ازدواج نداشتم گفتم که الان نمیتونم برای ازدواج اقدامی بکنم. باز این خانوم رفت و با مردی پولدار ازدواج کرد تا مشکلات اقتصادیش رو برطرف کنه. حالا بعد از ۱ سال باز دوباره برگشته و ابراز پشیمونی میکنه و میگه من حاضرم هیچی نداشته باشم، ولی با تو باشم، چون نمیتونم تو رو فراموش کنم. فقط الان منتظر فرصتی هستم تا طلاق بگیرم. بنده هم واقعا دوستش دارم و نمیتونم بهش نه بگم.

مهمترین سوال :
لطفا کمکم کنید که چیکار کنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
16 اسفند 1398 ساعت 13:54

با سلام

وقت شما بخیر


نامه تان را خواندم. نمی دانم اکنون در چه شرایطی هستید. امیدوارم زمانیکه این پاسخ را میخوانید در وضعیت مطلوبی باشید و چنانچه نکته ایست می توانید با ما در میان بگذارید.

با این حال با توجه به پرسشی که مطرح نموده اید بررسی این رابطه و رفت و برگشت های آن،  نیازمند ارزیابی های دقیق ست. اینکه نمی توانید به ایشان نه بگویید را به واسطه دوست داشتن شان می دانید ؟ یا عواملی دیگر؟  این دوست داشتن در دنیای شما چه معنا و مفاهیمی را به همراه دارد؟ تصور کنید روزی در این رابطه به یکدیگر رسیدید. چه برنامه ها و اهداف مشخص و واقع بینانه ای را در نظر دارید؟ اینکه صرفا بگویید همدیگر را دوست دارید به تنهایی کافی نیست. ریشه های این دوست داشتن نیز باید بررسی شود. تا در ادامه به راهکارهای کارامد اندیشید.


با تشکر از شما

شایان غدیری




معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه