سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

طرز برخورد با خواستگاری که رفته و بعد از مدتی که ازدواج کرده برگشته

پرسش

تاریخ ثبت : 08 آبان 1397
1,354  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام
سال گذشته با آقایی که قبلا سابقه جدایی داشت قصد ازدواج داشتم و حدود 6ماه رابطه رسمی و 5 ماه رابطه صمیمانه به قصد ازدواج داشتیم و دوبار تست ازدواج دادیم اما روز بعد از آمدن خانوادش گفت که تصمیم گرفته در ازدواج بعدیش مهریه 14 سکه در نظر بگیره وخانوادشم ناراضی بخاطرشیرازی بودنم .خانواده منم راضی نمیشدن و من هرچی سعی کردم طرفین راضی کنم نشد و حرف آخرم رو مبنی بر قرار دادن 114 سکه زدم واون گفت که خانوادم گفتن تو شهرخودمون دختر با این مهریه پیدا میشه.منم رهاش کردم تا تکلیف خودشومشخص کنه حتی انگشتر نامزدیو پس دادم.
بعد از یک ماه با من تماس گرفت من باروی گشاده پذیرا شدم اما متوجه شدم که به حرف خانوادش خواستگاری رفته ولی میگفت دلش پیش منه و من هم نمیخواستم تو رابطه ای سه نفره باشم کنارکشیدم و اون گفت تا عید موضوع حل میکنه. من دوبار دیگه قبل عید پیام دادم درحد سلام اما جواب نداد.بعد از عید حدود خرداد ایشون پیام داددرحالی که عقد کرده بودوناراحت بودمن از خودم دورش کردم ولی خانمش متوجه پیامش به من شده بودو براش از من تعریف کرده بودوخانمش با کلی پیام به من توهین کرد که گفتم بی تقصیرم .
گویا همون زمانا با حرف خانوادش عروسی میکنن که رابطشون بهتر بشه حالا بعد دوسه ماه از عروسیشون باز به من پیام داده که من هرکاری میکنم نمیتونم تو رو فراموش کنم و پارسال حماقت کردم و نباید میذاشتم خانوادم برام تصمیم بگیرن و الان میخوام همه چیو درست کنم.من گفتم دیگه اعتمادی ندارم اما اون میگه باید عملی بهت ثابت کنم چون نمیتونم تواین زندگی بمونم درحالی که تو توی فکرم هستی.
منم فعلا نمیتونم به کسی اعتماد کنم و به ازدواج فکر کنم از طرفی نمیخوام زندگی یه دختر دیگم خراب بشه.بگید چکارکنم هم درباره اون خودم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
09 آبان 1397 ساعت 12:56

درود بر شما

ازدواج پیش شرطهایی داردکه به آنها بلوغهای ازدواج می گویند. یعنی کسی که تصمیم به ازدواج می گیرد لازمست به این بلوغها دست یافته باشد:

  • بلوغ عاطفی: توانایی مدیریت عواطف / شناخت احساسات خود: چرا از کسی خوشم می آید؟
  • بلوغ معنوی: باورها و اعتقادات فردی.
  • بلوغ شخصیتی:  مسائل مربوط به شخصیت سالمتر مثل مهرطلبی یا وابستگی/ آیا بندنافش از  خانواده بریده شده و قادر به گرفتن تصمیمات مهم زندگی است؟
  • بلوغ جن.سی: نیازهای جن.سی‌ تان را بشناسید. سلیقه‌ های  خودتان را پیدا کنید.
  • بلوغ مالی: داشتن شغل ثابت؛ مدیریت مالی و توان برنامه ریزی و بودجه بندی.
  • بلوغ اجتماعی: شغل و موقعیت اجتماعی.

با توجه به نامه شما به نظر می رسد که این آقا نه توان مدیریت کردن عواطف خود را دارد، نه توان گفتگوی بالغانه با خانواده خود و نه توانایی پذیرش شرایط جدیدش را (ازدواج). حال سوال اینجاست که دلیل شما برای اجازه ورود چنین فردی به زندگی تان چیست؟ این رفتارها نشان می دهد که ایشان بلوغ روانی و شخصیتی لازم برای ازدواج را ندارد؛ ممکن است سابقه ازدواج قبلی سبب ایجاد مشکلاتی در روان ایشان شده باشد و یا اینکه همین مشکلات سبب بر هم خوردن زندگی قبلی شده باشد. شاید پذیرش مسئولیت زندگی برای ایشان سخت است که در زمان رابطه غیر رسمی، چنین رفتارهایی نشان نداده و موقعی کار شماو ایشان حالت جدی گرفته، بهانه آورده و رابطه را تمام کرده.

نوع رفتار ایشان در حال حاضر نیز قابل تأمل است. ایشان در حالیکه رسماً و قانوناً همسر یک فرد دیگر است به رابطه قبلی رجوع کرده و همسر ایشان حق داشته که واکنش نشان دهد. بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که چراغ سبز نشان دادن شما باعث شده که ایشان راه را برای بازگشت به سوی شما باز ببیند. اینکه ایشان عنوان کرده با اصرار خانواده به خواستگاری و ازدواج تن داده، اگر صحت داشته باشد که نشان می دهد این آقا مانند یک پسربچه گوش به فرمان والدین است و اگر هم این حرفها واقعی نبوده باشد نشان می دهد که این آقا با شما روراست نبوده و ضمناً  به همسر خود نیز غیرمتعهد است.

در حال حاضر، دلیل رفتار ایشان برای شما در اولویت نیست. آنچه مهم است اینست که بپذیرید ایشان فرد مناسبی برای سرمایه گذاری عاطفی نیست و بهتر است قاطعانه اجازه ارتباط از سوی ایشان را ندهید و به فکر فرصتهای دیگر باشید. قابل درک است که با توجه به بازه سنی تان و نامهربانی عرف جامعه ما در مورد ازدواج دختران، نگرانی هایی داشته باشید. اما هر ازدواجی نمی تواند برطرف کننده دغدغه های مجردی باشد. بهتر است اجازه ندهید کسی شما را بازیچه خودش قرار دهد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

11 آبان 1397 ساعت 09:54
ممنون خانم دکتر از تحلیل صحیح و پاسخگویی نسبت به تردید های من .که فکر میکردم دارم رفتار سنگدلانه نشون میدم. ممنون که منو از افکار بیهوده رها کردین. موفق و سربلند باشین.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه