سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

زندگی سخت و طاقت فرسا

پرسش

تاریخ ثبت : 19 دی 1397
936  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
8ماهه ازدواج کردیم به علت بدبودن وصعیت مالی و فوت پدرشوهرم مجبور زندگی بامادرشوهرم هستم شرایط خیلی سختی دارم زندگی با مادرشوهر یک طرف مشکل اصلی یک طرف شوهرم بیکاره و مابرای جهازیه من خونه اجاره کردیم نزدیک خونه مادرشوهرم و شوهرم هر روز میره خونه خودمون و ساعتها پای برنامه پورن میشینه و این قصیه منو واقعا دیوونه میکنه نمیدونم چیکار کنم چطوزی مشکلم رو حل کنم به کی بگم نمیدونم میشه راهنمایی کنید

مهمترین سوال :

پاسخ پرسشگر

19 دی 1397 ساعت 14:15
1397.10.18 منتظر پاسخ شما هستم
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الناز نیک صور
الناز نیک صور
25 دی 1397 ساعت 16:02

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی

مطالب شما مطالعه شد.دو بحث باعث ناراحتی و دلسردی شما در ماه های ابتدایی زندگی مشترک شده است:اول، تجربه زندگی با مادر همسر در ابتدای راه  و عدم داشتن خلوت با همسر و دوم دیدن فیلم های مستهجن از سوی همسر. به نظر می رسد ممکن است یکی از دلایل تماشای فیلم های پورن از جانب همسر شما عدم داشتن خلوت دو نفره بین شما باشد که هم برای شما به طریقی و هم برای همسرتان به طریقی دیگر آزار دهنده است.

پیشنهاد می کنم در اولین قدم  پیش از آن که ماجرا را به بحران تبدیل کنید، بکوشید میزان وابستگی همسرتان را به تصاویر و فیلم‌های پورنو بسنجید و دریابید که همسرتان در چه شدت از وابستگی است . گاه این مسئله ریشه در کودکی فرد دارد.

در مواجهه با همسرتان اول انگیزه او را از این تمایل مشخص کنید. بدانید که چرا او سراغ چنین رفتاری رفته است‌. آیا او کاملا آگاهانه وارد این جریان شده ؟ آیا همسرتان را یک کنجکاوی به دیدن پورنو کشیده ؟ آیا در روابط جنسی‌اش با شما دچار مشکل شده است؟ آیا مشکلات زندگی و خانوادگی باعث این امر شده؟ علت هر چه باشد شما می‌توانید با یک گفت‌وگوی صریح و بی‌پرده به شناسایی آنها و رفع مشکل بپردازید.

* عوامل تقویت‌کننده این رفتار را جستجو کنید. ؟ آیا تنهایی و بیکاری موجب این گرایش شده است؟ و...

* عوامل کاهش‌دهنده رفتار را بشناسید. مثلا خلوت شبانه یا روزانه او را با حضور خود پر کنید، اوقات فراغت شادی را برای او فراهم کنید، در جمع‌های خانوادگی و دوستانه بسیار شرکت کنید، رابطه عاطفی خود و همسر را تقویت کنید، او را تشویق به کار کنید و در مورد جدایی تدریجی از منزل مادری و تشکیل زندگی مشترک دو نفره با وی در کمال آرامش صحبت کنید و در این مورد با هم تصمیم گیری کنید. برای مثال نظر وی را در مورد ترک منزل مادر همسر طی شش ماه آینده بپرسید که به صورت تدریجی خواهد بود تا نه برای مادر ایشان مشکلی پیش بیاد و نه همسرتان احساس عدم مسئولیت نسبت به مادر داشته باشد و به وی اطمینان دهید که این جدایی به معنای قطع ارتباط نیست و فقط استقلال شما حفظ خواهد شد و از بروز مشکلات آتی جلوگیری خواهد کرد.

نهایتا مراجعه نزد مشاور روابط زناشویی و مشکلات جنسی می تواند برای حل مشکل شما چاره ساز باشد.

نکته: درست است که پورنو می‌تواند به سردی روابط زناشویی و کمرنگ شدن عاطفه مثبت بین زوجین منجر شود، اما ممکن است سردی میان شما به دلایل دیگری ایجاد شده باشد که با گفت‌وگو با یک مشاور می‌توانید مشکل اصلی را پیدا کنید.


نیک صور - درمانگر

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

25 دی 1397 ساعت 16:36
ببخشید من اصلا تورابطه جنسیمون براشون کم نمیزارم ازهیچ لحاظ چه پوشش و ....خودشم میگه اصلا برام کم نمیزاری وابستگیش هم در نظر گرفتم 2هفته رفتیم مسافرت اصلا نگاه نکرد به نظرم به دلیل بیکاری هس خیلی بهش گفتم این قصیه منوناراحت میکنه اما میگه این خیلی چیزعادیه و همه دادن نگاه میکنن و تو بیخودی حساسیت نشون میدی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه