سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با کسی که به قصد ازدواج رابطه دارم چی جوری مسایل جنسی رو مدیریت کنم که دو طرف آسیب نبینیم ؟

پرسش

تاریخ ثبت : 11 آبان 1397
1,412  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام ،با پسری آشنا شدم به قصد ازدواج، 30 سالشه، نخبه است،چندین مدال جهانی داره،آدم منطقی و خوبیه تو رابطه،رفتارها و برخورداش رو دوس دارم و حس میکنم میشه بهش تکیه کرد،ده روزه که باهم آشنا شدیم،تو دو تا شهر متفاوتیم،اقامت کانادا ش اوکی شده،داره وکیلش کار ثبت شرکتش میکنه که اوکی شه،قرار شد من هم کارهام رو بکنم و تا یه سال دیگه وقتی کار من اوکی شد بریم اونجا ازدواجمون ثبت کنیم و بیایم جشن بگیریم، البته من خودم هم قصد اپلای کردن داشتم و تو همین مسیر با ایشون آشنا شدم ،ولی مسیله ای که بین ما وجود داره رابطه جنسیه،اون از من چنین مسیله ای میخواست ولی من بهش گفتم تا قبل ازدواج نمیتونم،قبول کرد گفت باشه من نمیخوام بهت حس بدی بدم که تا همیشه تو ذهت بمونه ولی انتظار داره گه در موردش حرف بزنیم،نیازش براورده کنم با حرف زدنمون ،این کارم واسه منی که خیلی راحت نیستم که بخوام در مورد این مسایل صحبت کنم خیلی سخته واقعا،اونم میگه من این نیاز رو دارم دوس دارم همه چیم با یه نفر باشه تا همیشه ، میتونم به تو هم نگم و برم با کس دیگه این نیازم براورده کنم و تو هم متوجه نشی ،تو هم بگی چه پسری،به به ! از طرفی به حرفش فکر میکنم میبینم درسته،از طرف دیگه خودم اذیت میشم اینجوری .
من باهاش مطرح کردم که واسم سخته در مورد این مسایل صحبت کنم،اونم بهم گفت که بهم تکیه کن زیاد این شرایطمون طول نمیکشه و سال دیگه این موقع تو خونه خودمونیم،ولی بازم من مطرح کردم که واسم سخته،گفت همیشه چیزای خوب یه کم سخت به دست میاد،تو راحتی همه هستن،من نمیتونم خودمو بهت تحمیل کنم،زوری وارد رابطه شم،تصمیم قطعی با توئه،من ازش خوشم اومده و دوس ندارم ساده از دستش بدم،لطفا راهنماییم کنید چه تصمیمی درسته؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
13 آبان 1397 ساعت 01:15

سلام دوست عزیز

نامه شما را خواندم، اینطور دریافت کردم که در رابطه عاطفی قرار دارید که شرایط مطلوبی دارد و در حال آماده سازی شرایط برای پیشبرد کارهایتتان به سمت مهاجرت و ازدواج هستید. بخش مهمی از رابطه عاطفی به هر حال رابطه جنسی و بحث هیجانهای مربوط به این بخش هست. که اتفاقا وجود این تمایلات و کشش ها نشان از سلامت رابطه در این بخش می دهد.قابل درک است که شما محدودیت ها و خط قرمز هایی برای خود در این حوزه داشته باشید.

در این موضوع گاهی تعارض هایی بوجود می آید بین غرایز و کشش میل جنسی از یک سمت و از طرف دیگر ارزشها و باید ها و نباید ها و نظام اخلاقی فرد و تعادل پیدا کردن بین این دو حوزه گاهی کاری بسیار دشوار می شود.

پیشنهاد میشه در این مورد و در مورد دغدغه ها ، ارزشها و حد و حدود و حریم خود خیلی صادقانه و شفاف صحبت کنید، همینطور فرصتی ایجاد کنید تا نیاز ها و خواسته های طرف مقابل را بشنوید، اگر این میان ردی از شرم و خجالت دیده شد، بهتر است بگردید و ببینید آیا باور خاصی نسبت به مسائل جنسی دارید یا نه؟ اگر وجود دارد می توانید الان به کمک درمانگری حتی به آنها بپردازید.

از طرفی اگر چه توضیحات و دلایل ایشان ممکن است برای شما اطمینان بخش باشد ولی لازم هست که شما حتما حریم و خط قرمز های خود را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید  و محدودیت های خود را شفاف بیان کنید. واقعیت این است که فرمول و قاعده مشخصی برای حد این ارتباط وجود ندارد و شما بر اساس نظام ارزشی خود، میزان اعتماد و اطمینانتان به رابطه و طرف مقابل و ظرفیت طرفین می توانید تصمیم بگیرید.

در هر حال در تمام این مراحل گفتگوی شفاف و صمیمی را که کمک بسیار به درک دغدغه ها و نیازهای هر دوی شما می کند را از دست ندهید. 

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه