سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بلاتکلیفی در رابطه عاطفی و ترس از احتمال جدایی

پرسش

تاریخ ثبت : 10 اسفند 1397
463  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من و کسی که باهاش در رابطه هستم 2 سال و نیم پیش برحسب علاقه دو طرفه دوست شدیم. به خاطر وجود عشق شکل گرفته و به هدف ازدواج و شناخت بیشتر ادامه دادیم، از نظر اخلاقی بهم میخوریم و از خیلی جهات هم رو میپسندیم (تفاوتهایی هم داریم که برامون محرز و شناخته شده هست، مثل تفاوت زیاد سطح مذهبی خانواده ها. ولی خودمون از این نظر برای هم پذیرفته شده هستیم) هم رو دوست داریم و روابط نزدیکی هم بینمون شکل گرفته به مرور. از این شرایط خسته شدیم و دلمون ازدواج یا حداقل یه تصمیم قطعی برای آینده میخواد. اما فعلا شرایط ازدواج برای هیچکدوم از ما فراهم نیست و درصورت فراهم شدن ممکنه با مخالفت خانواده ها مواجه بشیم.

مهمترین سوال :
میخواستم بدونم با این بلاتکلیفی (و ترس از جدایی) چه باید کرد؟!
وقتی مشخص نیست خانواده ها آیا با این ازدواج موافقند یا نه و در حالی که نمیشه درجریان این رابطه گذاشتشون!

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
15 اسفند 1398 ساعت 20:54

با سلام

وقت شما بخیر


پرسش تان را خواندم. نمی دانم اکنون در چه وضعیتی  از رابطه هستید. با این حال اینکه با در نظر گرفتن نکاتی که در متن بدان اشاره داشتید و همچنین پرسش هایتان، شکلی از بلاتکلیفی در خصوص این رابطه، شما را متاثر نموده است. در عین حال عدم مطرح نمودن آن از بیم مخالفت خانواده ها ممکن است در کوتاه مدت نگرانی تان را کاهش داده و رابطه تان را ادامه دهید و از سویی دیگر به هر میزان که این رابطه تداوم می یابد و تعلقات و دلبستگی هایش افزایش پیدا می کند ترس از جدایی به واسطه مخالفت های نادیده انگاشته شده خانواده ها نیز بیشتر می شود. 

بنابراین پیشنهاد می شود بیش از آنکه طرفین بخواهند صورت مساله را نادیده بگیرند با واقعیت های یک رابطه عاطفی هدفمند مواجه شوند. و چالش های آن را بصورت متقابل مورد توجه قرار دهند. هرچند علاقه و دوست داشتن بخش مهمی از یک رابطه عاطفی ست با این حال ، این همه ماجرای یک ارتباط هدفمند با سمت و سوی ازدواج نیست. و ما تا زمانیکه با موانع و تهدیدهای یک تصمیم مواجه نشویم همواره دلهره های ناشی از انکارش را در طول رابطه حمل خواهیم کرد.

در کنار نکات اشاره شده ، مساله ی  ترس از جدایی نیز که در پرسش تان به آن پرداختید نیز می تواند با ارزیابی های دقیق تر، قابل بررسی بوده و ریشه ها و پیامدهای احتمالی آن ، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 


باتشکر از شما

شایان غدیری


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه