سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

طرف مقابلم دچار وسواس فکری شدن. چکاری باید انجام بدم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 14 آبان 1397
1,060  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
اواسط شهریور ماه برای من خواستگاری اومد به صورت کاملا سنتی. یکی از اقوام دور بودن که برای معارفعه و اشنایی بیشتر به منزل ما اومدن. و بعد از صحبت های اولیه قرار بر این شد که ما دو ماه برای اشنایی بیشتر باهم باشیم. تو این دو ماه همه چیز خیلی خوب بود خیلی تفاهم داشتیم بعد از صحبت های اولیه که باهم کردیم و به توافق رسیدیم کم کم بین ما رابطه عاطفی ایجاد شد.
ما بسته ازدواج مثبت دکتر شیری را گرفتیم و جفتمون گوش کردیم . حس کردم از وقتی این بسته ها رو گوش داد دچار وسواس فکری شدن و از خودشون مدام ایراد درمیاوردن . انقدر این کارو ادامه دادن که کاملا درگیر این مسائل شدن.
یک شب ایشون به من گفتن که دچار تردید شدن و باید فکر کنن فرداش بمن گفتن که ما به درد هم نمیخوریم و رابطه رو بهم زدن. خیلی سعی کردم متقاعدشون کنم و ازشون خواستم پیش مشاوره بریم ولی قبول نکردن. دلالیلی که برای جواب منفیشون هم ذکر کردن کاملا بی منطق و از روی سوتفاهم بود ولی نذاشت حرفی بزنم و گفتن تصمیمشونو گرفتن.
من باید چیکار کنم ؟ باید کنار بکشم؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
19 آبان 1397 ساعت 00:33

سلام دوست گرامی


به نظر میرسه دلایل وی در خصوص عدم تمایل به ادامه ی این رابطه را می بایست بیشتر از دریچه ی ذهن ایشان به این رابطه بررسی کرد. گاهی اوقات، افراد نسبت به برخی محدودیت های قابل توجه خود، تا زمانیکه به آنها آگاهی و دانش پیدا نکرده اند، بی اطلاع اند.


این فرض می رود  با در نظر گرفتن روند مطلوب رابطه طی ماههای اخیر و با توجه به واکنشِ نسبتاً سریع ایشان، و انصراف از ادامه ی این رابطه، دلایل وی بیش از آنکه صرفا متوجه شما باشد به واسطه ی برخی موانع و مشکلات شخصی ست که احتمالا در خود دیده و توانایی انعکاس آن را بنا به دلایلی به شما نداشته. لذا ممکن است به این نتیجه رسیده اند در حال حاضر برای این رابطه مناسب نیستند. البته ما هم مثل شما از دلایل واقعی و قطعی این تصمیم بی اطلاع می مانیم با این حال با توجه به این وضعیت، پیشنهاد می کنم  از ادامه ی رابطه صرف نظر نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه