سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نحوه برخورد با همکاری که ابراز علاقه میکند اما این حس عاطفی یکطرفه و تنها از جانب ایشان میباشد

پرسش

تاریخ ثبت : 16 آبان 1397
1,165  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من پرستار هستم و دانشجوی ارشد متوجه شدم ک یکی از همکارا توی بیمارستان از من خوششون اومده ایشون دو سال از من کوچیکتر هستن
خودش می دونه ک شرایط ازدواج با من رو نداره
و مطمئن هستن که اگر از من نظرخواهی کنن قاطعانه پاسخم منفی خواهد بود
از طرفی هم من و ایشون و چند نفر دیگه چون هم دوره بودیم خیلی باهم راحت هستیم میگیم و میخندیم
ب عنوان دوست و همکار ن بیشتر الان نمی دونم چیکار کنم ایشون بسیار همکار خوبی هستن ولی برای ازدواج نمی تونم بهش فک کنم
نمی دونم چیکار کنم ک متوجه بشه دوس داشتنش اشتباهه ازطرفی نمیشه رفتارمو با ایشون تغییر بدم اینم بگم ک روابط ما فقط تو محیط کار هست نه بیشترولی خب ب واسطه شیفتای سنگینی ک داریم تقریبا میشه گف هر روز هم دیگه رو می بینیم حالا نمی دونم چیکار کنم کم کم داره افسره میشه حتی چن بار اقدام کردم ک بخشم رو عوض کنم متاسفانه موافقت نشدوقتی فک میکنم ک من باعث این افسردگی شدم وقتی واقعا خودمم نمی دونم چطور، احساس گناه میکنم خدا شاهده هیچ وقت کاری نکردم ک باعث وابستگی ایشون ب خودم بشم
ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
21 آبان 1397 ساعت 12:29

سلام مریم گرامی

برای دخترخانمی که در محل کار حضور دارد، حتماً موقعیتهایی برای ازدواج پیش خواهد آمد. 

پرسش نخست اینکه از کجا متوجه علاقه ایشان به خودتان شدید؟ و دوم اینکه از چه طریقی مطلع شده اید که ایشان خودش می داند که شرایط ازدواج با شما را ندارد؟

اینکه شما با توجه به اولویت ها و خواسته هایی که از ازدواج و همسر آینده تان دارید پیشنهادی را رد کنید، حق شماست. یعنی علاقمندی کسی به شما، مسئولیتی را برای شما ایجاد نمی کند که بخواهید بابت آن احساس ناراحتی کنید. 

احساس علاقه به یک فرد الزاماً به این دلیل نیست که آن فرد رفتار خاصی کرده؛ شما برای ایشان مطلوبیت داشته اید و احتمال ملاکهایی داشته اند که در شما وجود دارد.

اگر ایشان می داند نظر شما در صورت تقاضای ازدواج چیست و با این حال همچنان این نظر را دارد این مسئله به ایشان و نحوه کنار آمدنش با ناکامی ها برمی گردد. یعنی اگر ابراز علاقه ای کرده و پاسخ منفی گرفته، انتظار می رود آن را بپذیرد و اگر این پذیرش در ایشان نیست، لزومی ندارد که شما احساس گناه کنید و یا بخواهید بخش تان را عوض کنید چون اگر بنا به تطابق با شرایط ناکام کننده هم باشد و تغییر بخش بتواند مسئله ای را حل کند، ایشان می تواند این کار را انجام دهد نه شما. 

شما وظیفه ندارید کسی را متوجه اشتباهش بکنید، شما فقط موضع خود را قاطعانه روشن کنید. کنار آمدن با پاسخ منفی از سوی دختر مورد علاقه، مهارتی است که ایشان باید به خرج دهد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه