سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آشنایی با فرد کوچکتر از خودم

پرسش

تاریخ ثبت : 20 آبان 1397
1,100  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام،دختری 29 ساله هستم و در محیط کار با پسری همکار هستم که ایشون 8 ماه از من کوچیک تر هستن و حدود یک هفتس که ابراز احساسات میکنن (به صورت تلفنی،..)، ایشون ادعا دارن که علاقه زیادی به من دارن و میخوان از من مراقبت کنن، دوراه گذاشتن، که یا باهم دوستای خوبی باشیم و یا من به عنوان عشقش در کنارش بمونم ولی تاکنون حرفی از ازدواج نزده ، ایشون خیلی اصرار داشتن که ملاقات حضوری داشته باشیم و زمانی رو بذارم که بهشون اطمینان کنم ، جلسه حضوری برگزار شد و در جلسه اول خیلی از من ، زیبایی من سخن گفتن ، در جلسه اول به صورت ناخوداگاه به خودشون اجازه دادن که دستمو بگیرن و من نتونستم باهاشون برخوردی کنم ، این شخص از نظر چهره زیبا هستن، درکل پسر بدی به نظر نمیاد ولی حس میکنم برعکس اینکه ادم مهربان و ارام به نظر میرسه درون خیلی ناارامی داره نکته ای که هست درمحیط کاری من رئیس ایشون هستم ، مدرک کارشناسی ارشد دارم ، از نظر اجتماعی موقعیت خوبی دارم ، خود شخص ادعا داره من برای موقعیتت ازت خوشم نیومده برای خودت هست دوست دارم ، نکته ای که هست اینه که پیشنهادی جهت مصرف نوعی گیاه به منظور شادی بیشتر بهم دادن( با لحن شوخی) ، و همینطور طبق گفته خودشون 7 سال با یه شخص دوست بودن که شخص از لحاظ مالی سطح بالاتری داشتن ، و به ثمر نرسیده بودنشون، سوالی که برای من پیش اومده اینه که با شخص جهت آشنایی بیشترچطوری شروع و مدیریت کنم؟با توجه به اینکه من ادم احساساتی هستم روابط و کلمات محبت امیز خیلی تاثیرگذار هست برروی من ، و در صورت تعرض به اعتقاداتاتم تمام افکارم به هم میریزه و از درون بهم میریزم . لطفا راهنماییم کنید چطوری رابطه . قبلا من یه تجربه ناموفق در زمینه اشنایی با یه همکار در محیط کار داشتم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
23 آبان 1397 ساعت 13:41

درود بر شما دوست گرامی

توضیحات تان را خواندم. 

نکاتی نوشته اید که قابل تأمل است:


  • ایشون ادعا دارن که علاقه زیادی به من دارن و میخوان از من مراقبت کنن

آیا مفهوم علاقه به یک دخترخانم از نظر این آقا، مراقبت از آن دختر است؟ و اینکه نظر شما در این مورد چیست؟ کیستی شما تعیین می کند که مورد محبت کسی قرار بگیرید یا مورد مراقبت او.  لازمست این مسئله را به دقت بررسی کنید.


  • دوراه گذاشتن، که یا باهم دوستای خوبی باشیم و یا من به عنوان عشقش در کنارش بمونم ولی تاکنون حرفی از ازدواج نزده

اینکه ایشان چه می خواهد و چه می گوید، اولویت شما نیست. آنچه مهم است این است که شما از این رابطه چه می خواهید؟ چه دلیلی دارد که ایشان برای شما تعیین کننده باشد و شما بخواهید بین گزینه های ایشان که یک رابطه بی هدف می خواهد ناگزیر به انتخاب یک مورد باشید که سبب فرسایش شما شده و ممکن است موقعیتهای مناسب دیگر را از دست بدهید؟ پس بهتر است ابتدا هدف خود را از ایجاد رابطه با ایشان بدانید و سپس این مسئله را برای ایشان روشن کنید. البته نمی توان انتظار داشت یک آقاپسر، قصد ازدواج را همان ابتدا مطرح کند اما سایر حرفهایی که میزند می تواند نشان دهد هدفش چیست.


  • در جلسه اول به صورت ناخوداگاه به خودشون اجازه دادن که دستمو بگیرن و من نتونستم باهاشون برخوردی کنم

ایشان ممکن است تمایل به هر کاری داشته باشد و اجازه هم به خودش بدهد. اما وقتی دست شما را در همان جلسه اول گرفته یعنی شما به او اجازه دادید و این ناخودآگاهی از سمت شما بوده نه ایشان. برای تصمیم مناسب بهتر است چک کنید که اگر لمس کردن دست شما از سوی یک پسر نکته مهمی محسوب نمی شود دلیل اشاره کردن شما به این نکته چه بوده؟ و اگر مهم است به چه دلیلی اجازه این کار را دادید؟ دلیل اینکه نتوانستید برخوردی بکنید چیست؟ این احتمال را هم در نظر داشته باشید که شاید دلیل این رفتار ایشان؛ تحریک کردن احساسات شما و عاشق نشان دادن خودش به شماست.


  • قبلا  من یه تجربه ناموفق در زمینه اشنایی با یه همکار در محیط کار داشتم

پس لازمست درسهای آموخته شده در آن تجربه را در این رابطه به کار ببندید. شما از خصوصیات خود آگاهید، یک رابطه ناموفق داشته اید و الان با فردی مواجه شده اید که ظاهراً براساس نوشته های شما؛ چهره زیبا و ابراز علاقه و خوب حرف زدنش باعث جذب شما شده. اینها برای شکل گیری یک رابطه عاطفی کافی نیست. ضمن اینکه بهتر است با توجه به اینکه در اواخر دهه سوم زندگی تان هستید به پیشنهادهای جدی فکر کنید نه موارد بلاتکلیف و دوست و... این احتمال را نیز در نظر داشته باشید که با توجه به سابقه عاطفی قبلی ایشان با فردی مرفه تر از خودش، و نوع رابطه کاری شما و ایشان؛ برخلاف ادعایی که کرده شرایط شما باعث جذب شدنش به شما شده باشد. 


برای اینکه با توجه به روحیات تان بتوانید درمسیری قرار بگیرید که رضایت خاطرتان تأمین شود چک کنید: 

  • دلایل شما برای توجه به ایشان چه است؟ 
  • هدف شما از رابطه چیست؟ نهایتاً می خواهید با این رابطه چه کاری انجام دهید؟
  • درمورد پیشنهاد مصرف گیاه شادی آور  از سوی ایشان دقت بیشتری کنید.
  • دلایل ایشان برای این رابطه، هدفش و برنامه هایش چیست؟


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه