سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تردید در صحبت با خواستگار و انتخاب خواستگار

پرسش

تاریخ ثبت : 27 آبان 1397
1,228  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
حدود سه سال قبل ۲۴ سالم بود و خواستگاری داشتم که از اقوام دورمون. تا اونجایی که شناخت دارم این آقا پسر ۲۷ ساله بودند فرد با اخلاق و با ایمانی هستند، البته مقداری کمرو هستند، فوق لیسانس دارند و معلم هستند. رفت و آمد خانوادگی هم گه گاهی داشتیم.
از طرفی چند عامل دیگه هم باعث میشدن که من پافشاری کنم برای جواب رد دادن. یکی اینکه اونها اقوام بودند و من با ازدواج فامیلی مخالف بودم.
موضوع دیگر این بود که شنیده بودم مادر این اقا پسر باعث جدایی برادر و زن برادرشون از هم شدند و میترسیدم که نکنه تو زندگی پسرشون دخالت کنن.
مسئله دیگه این بود که این آقا پسر برای من جذابیت فیزیکی نداشتن. از چهره اشون زیاد خوشم نمیومد.
اینها باعث شدن من مخالفت کنم. از طرفی تمام اعضای خانواده ام موافق بودند. من چندماه به شدت اذیت شدم و مادرم با من به خاطر اینکه مخالف این ازدواج بودم دعوا میکردن حتی تمام اعضای خانواده ام هم به من پشت کردن. و من واقعا افسرده شده بودم و حس میکردم پشتم به یکباره خالی شده، چندماه گذشت تا اینکه ارشد قبول شدم و رفتم یه شهر دیگه تا کمی از فشارها کم شد. اون مدت خیلی از بزرگان فامیلمون اومدن تا من رو متقاعد کنند که این آقا پسر گزینه مناسبی هستن ولی من مخالفتمو اعلام میکردم.
من الان تقریبا حدود یکسال و نیم هست که به این نتیجه رسیدم به بلوغ نسبی برای ازدواج رسیدم و به صورت جدی تر به ازدواج نگاه میکنم.
خانواده این آقا پسر دوباره پیگیر شدن و مجددا پیشنهاد دادند. از این نظر که این آقا پسر فرد مناسبه شکی نیست، من میترسم وارد زندگی با ایشون بشم و یه وقت در مشکلاتی یادم به اون روزهای سختی که خانواده ام به خاطر ایشون به من پشت کردن بیفتم. از طرفی میترسم مادرشون دخالت در زندگیشون کنن.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
01 آذر 1397 ساعت 17:36

سمیرا جان سلام

از آنجایی که ازدواج تصمیم مهمی است ،باید در آن دقت و وسواس  داشت ومعیارهایی را رعایت کرد،،اما یکی از نکات ومسائل بسیار مهم اینست که قبل از بررسی معیارها وملاکهایتان باید توجه داشته باشید که ظاهر فیزیکی در الویت  قرار دارد واگر بعداز چند بار دیدن ایشان واقعا به دلتان ننشسته و برایتان جذابیت فیزیکی ندارند تحت تأثیر حرفهای اطرافیانتان قرار نگیرید چرا که زیبایی برای افراد، عادی میشود ولی عدم جذابیت هیچ گاه برایتان عادی نمیشود.

لازم است برای اینکه ازدواجی موفق داشته باشید ۸ تله اساسی در ازدواج را جدی بگیرید:

تله اول: فقط زیبایی وظاهر

تله دوم: موقعیت اجتماعی

تله سوم:عجله

تله چهارم:فرار از تنهایی

تله پنجم:شناخت ناقص

تله ششم:بحرانها وزخمهای گذشته

تله هفتم:احساسات وهیجانات شدید

تله هشتم:چشم وهمچشمی

به شما عزیز پیشنهاد میشود که از درس  غیر حضوری خانه توانگری تحت عنوان ازدواج ۳۶۰ درجه بهره گیرید که می توانید با توجه به نکات گفته شده در درس با اطمینان انتخاب کنید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 21
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

03 آذر 1397 ساعت 23:18
سپاس گزارم از راهنمایی هاتون🙏🙏🙏
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه