سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بهبود رابطه عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 04 آذر 1397
1,031  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام و عرض ادب
بنده ۲۶ سال سن دارم و یک سالی هست که با همکارم که ۳۱ ساله هست تو رابطه عاطفی هستیم و متاسفانه روزای تلخ رابطه ما بیشتر از روزای شیرین بوده... بنده اخیرا دروس تله رهاشدگی و تله مهر طلبی آقای دکتر تهیه کردم و با دقت گوش کردم و متوجه شدم که خیلی ازین تله ها مثل بی ارزشی و رها شدگی و ... که به کرات تو رفتارهای بنده بوده باعث ناراحتی ها و اختلافات رابطه ما شد و موضوعاتی بوده که بارها تکرار شده که با وجود علاقه زیاد که بین ما هست باعث شده طرف من سرد بشه و الان تو مرحله ی هستیم که حس میکنم احتمال جدایی هست ولی الان متوجه اشتباهاتم شدم و میخوام رو این تله ها کار کنم و رابطه مدیریت کنم فقط نمیدونم چطوری طرفم حفظ کنم تو این فاصله و توضیح بدم مشکلات خودم به ایشون و ایا لازمه زمان بخوام؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
13 آذر 1397 ساعت 15:52

سلام سپیده گرامی


در این خصوص با ایشان گفتگو نمایید و بابت وجود برخی محدودیت با یکدیگر صحبت کنید. پذیرش این موضوع که هر کدام از طرفین ممکن است مشکلات و تفاوت هایی را نسبت به یکدیگر داشته باشند باعث میشه تا حدودی این وضعیت را خیلی غیر عادی تلقی ننمایید. در عین حال فرصتی را از یکدیگر درخواست نمایید تا بتونید در عین حال که خود را مقید به رابطه می کنید در خصوص برخی موانع و محدودیت های فردی تلاش خواهید کرد تا بهتر بتوانید یکدیگر را در رابطه حفظ نمایید. 

لازمه اینکار چسبیدن زیاد و چک کردن های مداوم نیست. چرا که اینگونه رفتارها، باعث دلزدگی و دور شدن فرد مقابل میشه. و شما را نیز پیوسته در نگرانی و اضطراب نگه میدارد. اطمینان داشته باشید وقتی ایشان نسبت به رابطه کنونی، حداقل های تعهد نسبت به شما را دارا باشند نگرانی تان بسیار کاهش خواهد یافت. لذا تلاش نمایید ضمن رعایت موارد اشاره شده،  فرصتی را برای مراجعه به رواندرمانگر فراهم نمایید.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 21
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

19 آذر 1397 ساعت 16:09
سلام جناب غدیری وقت بخیر متشکرم از اینکه وقت گذاشتین و بنده راهنمایی کردید. اون زمانی که این سوال مطرح کردم تو مرحله قهر و ناراحتی بودیم و بی تفاوتی دو هفته ای طرف مقابل من و سکوت و قهر طولانی ایشان با وجود درخواست های مکرر بنده برای گفتگو باعث شد که متوجه بشم ایشون هیچ ارزشی برای این رابطه قائل نیستن ضمن اینکه در سری های قبل هم ناراحتی های طولانی ( حدود 25 روز ) تجربه کرده بودم که در نهایت با تلاش های مکرر بنده رفع شده بود ن به جز اوایل رابطه که ایشون واقعاً طاقت دوری و ناراحتی طولانی نداشتن و سعی می کردن مشکلات حل کنند چه بنده مقصر بودم چه ایشان..... ، به همین خاطر از اینکه بخوام خودمو سرزنش کنم و همیشه مقصر بدونم واقعا خسته شدم و تصمیم گرفتم به جای تلاش های یکطرفه این رابطه برای همیشه خاتمه بدم چون مطابق توضیحات جنابعالی و مطالعات بنده قطعاً دو طرف مشکلاتی رو دارند و ساختن رابطه عاطفی سالم نیازمند تلاش دو نفر هست، الان احساس آرامش بیشتری دارم و میخوام که آگاهانه زندگی کنم و از دنیای سادگی ام فاصله بگیرم.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه