سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چجوری بگم بهش؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
495  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
بخاطر ادامه تحصیل اومدم تهران و ماندگار شدم (برادرهام همراه با همسر و فرزندانشون هم اومدند تهران و ماندگار شدند)
با پسری آشنا شدم و تصمیم مون ازدواج هستش و ایشون با خانواده شون صحبت کرده برای خواستگاری
موضوعی که برام کابوس شده اینه که ایشون نمیدونه مادر و پدرم شهرستان هستند، نمی دونم چه جوری بهش بگم؟ از واکنشش می‌ترسم، علی الخصوص الان که خانواده اش در جریانند.
واقعیتش نگفتم بهش چون تجربه ام ثابت کرده، مردم دید خوبی به تنها زندگی کردن دختر خانم ها ندارند و می‌خواستم ایشون خودم رو بشناسه، رفتارم و اخلاقم رو ببینه و اگه موضوع ازدواج پیش اومد بهش بگم
خودم برام این موضوع بی اهمیته که دختری برای پیشرفت تنها زندگی کنه. از نظر ایشون هم اهمیتی نداره، البته در خارج از کشور، در ایران رو نمی‌دونم!
چندین بار بهش گوشزد کردم که من موضوعی رو راجع به خودم و خانواده ام بهت نگفتم

مهمترین سوال :
چه کار کنم؟ چطوری بگم؟ واقعیتش نمی‌خوام رابطمون از دست بره

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
03 فروردین 1399 ساعت 13:45

باسلام واحترام

از اینکه مارا معتمد خود دانستید سپاسگزارم.

باتوجه به اینکه صداقت یکی از پایه های اصلی ایجاد اعتماد ودر نهایت احساس امنیت در رابطه ای مثل ازدواج است بنابراین کوتاهی منجر به آسیب به دیوار اعتماد طرف مقابل میشود اما نکته ای که در اینجا مطرح است اینست که نیازی نیست در ابتدای رابطه وقبل از اینکه طرفین به نتیجه ای برسند از تمام جزئیات زندگی یکدیگر بدانند کما اینکه حتی زمانیکه مسئله ازدواج مطرح میشود نیز نیازی به ذکر هر موردی نمی باشد.شما میتوانید به طرف مقابلتان اینطور بگویید که ترجیح دادید تا قبل از اینکه هدفتان از رابطه روشن نشده در این زمینه چیزی نگویید .

اما چند نکته در نوشته قابل اهمیت است که بهتر نسبت به آنها توجه داشته باشید:

اولین مورد خطاهای شناختی است که در شما وجود دارد مثلا پیش داوری وقضاوت کردن. اینکه مثلا اگر ایشان متوجه میشدند ممکن بود نظرشان مثل افرادی باشد که نسبت به مجرد زندگی کردن بدبین باشند.این در حالیست که هر فردی بنا به شرایطی که دارد میتواند مستقل باشد واین مورد منافاتی با یک زندگی سالم ورو به رشد ندارد.

مورد دیگر اینست که شما ترس از دست دادن طرف مقابلتان را دارید این درحالیست که نیاز به بررسی تله رهاشدگی در شما مطرح میشود.چرا که تله ها بیشترین تاثیرگذاری را در رابطه عاطفی دارند بنابراین اگر این تله در شما وجود داشته باشد شما تحت هدایت آن قرار میگیرید ورفتارهایتان بگونه ای طراحی میشود که از دست دادن طرف مقابلتان حتمی شود.

در هر صورت به نظر میرسد بیشتر از اینکه ایشان با این مسئله مشکل داشته باشند خودتان نتوانستید هضم کنید این موضوع را ونسبت به نقاط ضعف خود بینش ندارید.

پیشنهاد میشود ترس هایتان را در این زمینه بررسی کنید .

سپس با اعتماد وایمان به مدل زندگی که انتخاب کردید با ایشان صحبت کنید.در نهایت این گفتگو میتواند حتی شناخت بهتری از نحوه طرز فکر طرف مقابلتان به شما بدهد.که مثلا تا چه حد نظام فکری مشابهی در این موارد دارید.

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
رهایی از زندان باور

معرفی درس
ازدواج مثبت
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه