سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مخالفت خانواده در انتخاب همسر

پرسش

تاریخ ثبت : 07 دی 1397
1,196  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
یک ساله که با پسری 26ساله درفضای مجازی اشنا شدم .ازدیاد خواستگار و جواب منفیه من خونوادم رو کلافه کرده بود و سعی داشتن منو به اخرین خواستگارم بدن تا اینکه مجبور شدم خونوادم رو در جریان اون پسر بذارم .اومدن خواستگاری و خونوادم رفتن تحقیقات. بخاطر وضع مالی بد و نداشتن شغل ثابت و سربازی نرفتن جواب منفی دادند.من عاشق اون پسر هستم و نمیتونم به همین راحتی ازش جداشم. به خونواده ام گفتم که من چندسالی رو منتظر میمونم تا اون شرایطش رو درست کنه ولی قبول نمیکنند و ارتباطمون رو هم قطع کردند و میگن فراموشش کن.ولی نمیتونم و حتی دیگه نمیخوام با شخص دیگه ازدواج کنم. میخوام برم دانشگاه و چندسالی رو به درس مشغول باشم بعدش دوباره بیاد خواستگاریم.ولی خونوادم میگن امکان نداره که موافقت کنیم و هیچوقت نمیزاریم با اون ازدواج کنی. فقط بخاطر ایکنه نگران ایندم هستن من رو از عشقم جداکردن و میگن اون نمیتونه خوشبختت کنه و لیاقتتو نداره. راهنماییم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
09 دی 1397 ساعت 16:35

با سلام واحترام

نامه تان را خواندم ومتوجه احساس ودرگیری ذهنیتان شدم.

از آنجایی که همه ما میدانیم ازدواج امر مهمی در زندگی هر فردی است وانتخاب درست نیازمند وسواس ودقت در تصمیم گیری است بنابراین لازم است شما هم چند نکته اساسی برای انتخابتان را مد نظر قرار دهید .

اولین نکته این است که به صرف اینکه دوشخص مدتی باهم در ارتباط بوده اند واحساس خوبی داشتند نمی توان گفت که این دوفرد مناسب یکدیگر هستند وآمادگی ازدواج را دارند.

نکته دیگر باید مواردی مانند تناسب شخصیت وبلوغ های ازدواج در هر دونفر وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم درستی گرفت.

سنجش بلوغ ها:

بلوغ فیزیولوژی ( سن تقویمی – فقدان بیماری خاص)

بلوغ عاطفی ( توانایی دسترسی به هیجانات- توانایی ابراز هیجاناتتوانایی مدیریت هیجانات)

بلوغ اقتصادی (احساس خود کار امدی در تأمین معاش،کارسالم ،مسؤلیت پذیری وثبات در شغل حداقل به مدت یکسال)

بلوغ اجتماعی (اعتماد به نفس اجتماعی و توانایی درخواست و ابراز خواسته ها- کسانیکه تنهایی را ترجیح داده بلوغ اجتماعی کافی ندارند).

بلوغ مذهبی( تشابه در باورها واعتقادات)

اما قبل از همه این موارد لازم است که مشخص کنید دلیلتان برای ازدواج‌چیست؟

در نامه تان ذکر کرده اید به دلیل ازدحام خواستگارانم وتحت فشار قرار گرفتن از جانب خانواده تصمیم به معرفی این آقا شده اید، بنابراین از دلایل اشتباه برای ازدواج، تحت فشار بودن از جانب  خانواده، ویا فرار از تنهایی میباشد که به هیچ عنوان نمی تواند ازدواج درستی را نوید دهد.

ازدواج در سن پایین به دلیل عدم وجود بلوغ روانی و نداشتن درک درست ومشخصی از مشکلات وبی ثباتی در هیجانات ومعیارها قطعا مسائل ومشکلات زیادی را در زندگی رقم میزند.

 آشنایی از طریق فضای مجازی نمی تواند شناخت درستی را به شما بدهد وشرایط ایشان که برای ازدواج هیچگونه آمادگی را ندارند حکایت از این دارد که این تصمیم گیری بر اساس هیجان است .بنابراین پیشنهاد من به شما اینست که با رعایت موارد بالا وفارغ از هیجان، بالغانه فکر کنیدواکنون که در این سن قراردارید برای رشد شخصی تان برنامه ریزی کنید .، چرا که در طول این مسیرشما میتوانید تصمیمات بهتر ومناسبتری داشته باشید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 8
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه