سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور میتونم حس امیدواری رو تو زندگی بعد از شکست در خودم زنده نگه دارم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 20 دی 1397
965  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. دختری ۲۹ ساله هستم که تجربه یک نامزدی ناموفق داشتم و به واسطه ای جدایی چیزهای مهم زندگی از جمله شغلم رو از دست دادم و مجبور به جابجایی محل زندگیم شدم. تفکری که همیشه داشتم این بود که تمام تلاشم رو در زندگی بکنم و همیشه امیوار باشم تا بتونم زندگی خوبی برای خودم درست کنم. ولی ضربه این جدایی برای من خیلی بزرگ بود و رفتار اطرافیان هم تاثیر زیادی در این مساله دلشت. چرا که تو شهرستان محل زندگی من کلمه طلاق خیلی برای همه سنگینه و اینکه بعد از جدایی احساس میکنم دید بقیه نسبت به من عوض شده و حتی شنیدم که میگن دختری که طلاق گرفته و سنش بالاست قراره چیکار کنه. البته طرز فکر خودم اصلا این نیس ولی چون تو جامعه هستم ناخواسته تفکرات بقیه روی من و خانواده ام اثر بدی داره و حتی خانواده ام شدیدا احساس ترحم دارن به من.چند بار هم از روانشناس کمک گرفتم که میگفت امیدتو از دست نده. من هم سعی کردم عمل کنم ولی مشکلی که پیش میاد اینه که در این صورت من هرروز رو که شروع میکنم منتظر معجزه هستم و وقتی بعد از گذشت دو سال هیچ پیشرفتی تو زندگیم نداشتم حس ناامیدی شدیدی بهم دست میده و دچار نوسان احساسات میشم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الناز نیک صور
الناز نیک صور
25 دی 1397 ساعت 17:51

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی

به خاطر رنجی که دیدید متاسفم. گذراندن سوگ عاطفی و جدایی با توجه به برنامه ریزی فرد در مورد رابطه مذکور و سپس خروج از آن رابطه به هر دلیلی می تواند برای افراد سخت باشد اما این ما هستیم که میزان سختی و دردآور بودن آن را برای خود تعیین می کنیم.

شما ضربه خوردید و این موضوع قابل درک است( یادآوری خاطرات و آمال و آرزوها در یک رابطه) اما به نظر می رسد دیگر این سوگواری را به اتمام برسانید و خود را برای زندگی جدید آماده کنید.

شهرهای کوچک و مردمان آن دیدگاه های متفاوتی نسبت به ازدواج دارند اما قرار نیست ما نیز در این افکار و نظرات غرق شویم. بدانید برای بهبودی و حال خوب هیچ کس به شما کمک نخواهد کرد جز خودتان. این شما هستید که می تواند دست خود را بگیرد و بلندش کند.

از این اتفاق با عنوان تجربه یاد کنید و در گوشه ای از ذهن خود جایش دهید( زیرا مطمینا فراموش نخواهد شد) حال تصمیم به تغییر بگیرید؛ تغییر در عمل نه فقط به حرف. دنیای خود را به رابطه ی جدید نبندید. منتظر معجزه صبحگاهی نباشید که تا خودتان دست به کار نشوید معجزه ای رخ نخواهد داد.

افکار منفی را از خود دور کنید با انجام کارهایی که پیش از این به شما آرامش و لذت می داد مثل ورزش، دورهمی های دوستانه، کار کردن، بافتن و انجام کارهای دستی( هنر های دستی) و رنگ آمیزی کتب بزرگسالان( بسیار آرامش بخش است) و پخش موسیقی در خانه و خواندن کتاب  و دیدن فیلم های انگیزشی ......

تا خودتان نخواهید هیچ کس تاکید می کنم هیچ کس حتی روانشناس و مشاور نمی تواند به شما کمک کند.

درباره حال امروزتان با فردی به او اعتماد دارید صحبت کنید. با خانواده وارد گفت و گو شوید و اطمینان دهید هیچ موردی در شما ترحم انگیز و نگران کننده نیست. احساسات خود را بنویسید و در صورت عصبانیت و ناراحتی آن را پاره کرده و دور بریزید.

تلاش کنید زخم خود را درمان کنید و در گوشه ای به آن و رگه های طلایی بندزده آن بنگرید.

نیک صور - درمانگر

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه