سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمی دانم الان باید با او ازدواج کنم یا خیر؟

پرسش

تاریخ ثبت : 26 دی 1397
1,002  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.دختری هست ۲۵ ساله باویژگی های مثبت و موقر و شناخته شده. من هم ۲۹ ساله ام کارمندم و به فکر ایدآل گرایی و بهبود وضع مالی طبق تصورات دوران نوجوانی. دختر راخانواده معرفی کرده.
نگرانم با ازدواج از آینده و پیشرفت اقتصادی و بهبود وضع کار دور بمانم و از طرف دیگر نگرانم دیگر دختری بااین ویژگی های مناسب نتونم پیدا کنم. از طرفی حس میکنم چون اون دختر را خانواده برایم پیدا کرده اند علیه او جبهه گرفته ام.
مجرد زندگی میکنم و راحت هستم. نگران سنم برای ازدواج هم هستم. چیکارکنم ؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
10 بهمن 1397 ساعت 16:02

با سلام واحترام

آنچه که شما در نامه تان مطرح کردید ، نشان از تعارض در تصمیمگیری شما دارد واین تعارض زمانی بیشتر میشود که انتخاب بین دو مورد مثبت باشد، بنابراین در این شرایط ابتدا شما باید بدانید هدف وبرنامه تان چیست ؟ آیا الویتتان ازدواج است ؟ که اگر به ازدواج فکر میکنید باید مانند بسیاری از اتفاقات وتصمیمات مهم زندگی آمادگی آن را داشته باشید.پس نیاز است که به یک خودآگاهی دست یابید، به یکخودشناسی برسید مثلا چه خصوصیاتی دارید، نقاط ضعف شما کدام است ، هدفها والویتتان برای انجام آنها چگونه است واینکه شرایطتان ثابت شده است یا برمبنای اهدافی مانند شغل،تحصیلات، مهاجرت و... امکان تغییر مسیر در زندگیتان وجود دارد.

بر همین اساس شما پس از تعیین ملاک ها و معیارهایتان وشرایط مشخص( نه احتمالات)آنها را برمبنای اهمیت الویت بندی کنید.

اما در مورد سوال شما باید خدمتتان عرض کنم اگر شرایط کاری ومالی شما به یک ثبات نسبی نرسیده وشما در تأمین مخارج زندگی با مشکل روبه رو میشوید بهتراست تا در این زمینه به ثبات 

نرسیده اید به فکر ازدواج نباشید ولی اگر منظورتان این است که در بهترین حالت ممکن قرار بگیرید وسپس تصمیم به ازدواج بگیرید نیز اشتباه است چرا که این تفکر شما در وهله نخست باعث میشود که شما برای دستیابی به بهترین حالت بسیاری از کارهایتان( مثل ازدواج) را به تعویق بیندازید، ونکته دیگر اینکه ازدواج منافاتی با پیشرفت در حوزه کاری ومالی ندارد( البته به شرط انتخاب درست) وحتی میتواند باعث دستاوردهای قابل توجهی نیز شود.

اما فراموش نکنید ازدواج در بهترین حالت ممکن هم دغدغه های خودش را دارد ونیاز به آمادگی  واز همه مهم تر دلیل درست ومنطقی دارد که ترس از بالارفتن سن به هیچ وجه دلیل درستی برای ازدواج نیست.

پیشنهاد من به شما اینست که اگر با دیدکماگرایانه به امورات زندگیتان ( مثلا کار) فکر میکنید سعی کنید تفکرتان را براساس واقعیت ومنطق تنظیم کنید تا بتوانید الویت هایتان را در زندگی شناسایی کنید وبراساس آن تصمیم گیری نمایید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 21
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه